וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזונאי מזהיר: אלו 6 המזונות שנמצאים בכל מטבח והכי מזיקים לבריאות שלכם

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 7:36

הכירו את ששת המזונות האולטרה מעובדים שחלקם לפחות נמצאים ממש ברגעים אלו במטבח שלכם. מומחה תזונה מסביר למה הם אסון לבריאות שלכם וממליץ בחום - זרקו אותם לפח, ועכשיו

עשרות רבות של מחקרים על פני ארבעה עשורים לפחות הוכיחו ואפילו הסבירו במדויק איך מזונות סופר מעובדים, כלומר הגרועים מכל המזונות המעובדים, גורמים נזק ממשי לבריאות שלכם.

אכילה מרובה של מזונות אלו, נמצא במחקרים, נקשרו עם לא מעט מחלות כמו סוכרת מסוג 2, סרטן, מחלות לב וכלי דם וכמובן - השמנה, שהיא כשלעצמה מייצרת סט גדול של מחלות נוספות.

רוב הובסון, מומחה לתזונה, ומחבר הספר "Unprocess Your Life", שמתאר ומפרט את הנזקים הבריאותיים של המזונות המעובדים. בראיון ל"דיילי מייל" הוא מציין שקשה לו לדרג חטיפים לא בראיים כ"טובים" או "רעים", אבל סיפק רשימה של שישה מזונות אולטרה מעובדים, שלדעתו הם המזיקים ביותר לבריאות שלנו. קבלו אותם:

1. דגני בוקר ממותקים

דגני בוקר ממותקים, במיוחד דגני שוקולד ממותקים, "הם יותר כמו עוגיות ולא משהו שכדאי להתחיל איתו את היום", אומר הובסון. "תכולת הסוכר הגבוהה בשילוב עם המרקם הרך שלהם, גורמים לנו לאכול מהם יתר על המידה".

כך למשל המוצר Cocoa Puffs מכיל 9 גרם סוכר במנה אחת (3/4 כוס או 27 גרם), כך גם ב-Rese's Puffs ובדגני הבוקר של מותג Krave יש לא פחות מ-15 גרם של סוכרים למנה (שהיא כוס אחת או 41 גרם). מיותר לציין שמה שמוגדר על ידי היצרן כמנה, הוא כמות קטנה למדי. בדרך כלל, קערת דגנים לארוחת בוקר יכולה להגיע לכמות של שתי מנות. כמות מטורפת של סוכרים.

"מספרים גבוהים אלו של תכולת סוכר", אומר הובסון, "מאפיינים את המזון האולטרה מעובד. אלא שלא רק הסוכר בעייתי כאן, בגלל הפירוק המהיר של מזון זה בגוף, צריכתו כמעט ולא תשפיע על מנגנון השובע והרעב, כך שזמן קצר לאחר אכילתו, תהיו שוב רעבים".

הובסון מציע ללכת על דגני בוקר פחות מסוכרים עם יותר סיבים ופחות מלח וסוכר. "הייתי משדרג את הדגנים היותר בריאים עם אגוזים, זרעים ובננה כדי להוסיף קצת מרקם. כל אלו יגרמו לכך שארוחת דגני הבוקר לא רק תהיה מזינה יותר, אלא תעזור לכם להרגיש שבעים למשך זמן רב יותר בין הארוחות ולהשפיע פחות על רמות הסוכר בדם".

2. נקניקים ובשרים שנמכרים במעדניות

לא נחדש לכם כלום לגבי נקניקיות - שנחשבות לאחד מסוגי המזון עם הערכים התזונתיים הכי נחותים. אבל ידעתם שגם על פסטרמה עוף עם אחוזי שומן נמוכים כדאי מאוד שתוותרו?

רוב רובם של הבשרים והנקניקים שנמכרים במעדניות או על מדפי הקירור בסופר עמוסים לעייפה בחומרים משמרים בעייתיים ובכמות מלחים (נתרן) אדירה, שמסוכנת ממש ללחץ הדם. מעבר לחומרים משמרים ומלח, הבשרים האלו מכילים לרוב אחוזי שומן גבוהים במיוחד.

"בעוד שמזונות כמו נקניקיות, בשר בקר וסלמי יכולים להיות אולי מקור טוב לחלבון וחלק מתזונה מאוזנת, אכילה מרובה שלהם עלולה לגרום יותר נזק מתועלת", אומר הובסון. "הוכח גם כי צריכה מוגזמת של מזונות אלה מגבירים את הסיכון לסרטן המעי הגס".

3. חטיף צ'יפס בשקית

"כאן מדובר במלכודת דבש אמיתית", טוען הובסון. "צריך הרבה מאוד מרכיבים מאוד לא בריאים להכין את החטיפים המלוחים האלה כדי שייכנסו בקלות לפה, יגרמו למערבולת של טעמים ולבסוף יתמוססו ברכות ויחליקו אל תוך הגרון".

ההרגשה הזו שמגיעה עם אכילת צ'יפס משקית, טוען המומחה, גורמת לנו להגזים באכילתם יתר על המידה. רוצים לנשנש משהו פחות מזיק? לכו על פריכיות באיכות טובה שמומלחות מעט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

4. פרוסות גבינה ארוזות מהסופר

"חלב ומוצרי חלב הם מקורות טובים לסידן וחלבון, ולמרות שגבינה מעובדת עדיין מכילה סידן, היא עמוסה בחומרים מתחלבים, שמעניקים לה את המרקם הרצוי", טוען הובס.

"הייתי מציע להיצמד לפרוסות גבינה אמיתיות כדי לקבל את היתרונות התזונתיים במוצר טבעי יותר ופחות מעובד", הוא אמר, ומציע ללכת על גבינת צ'דר, פטה או ברי, גם אם הן מכילות יותר שומן, אבל פחות מעובדות.

5. משקאות קלים תוססים

זה בסדר לשתות משקה תוסס מדי פעם, אבל הובסון מציע שאם אתם שותים את זה על בסיס יומי, עדיף שתחליפו לאופציה בריאה יותר. "שתייה קבועה של משקאות ממותקים תוססים משפיעה על האיזון של חיידקי המעיים", הוא טוען, "מה שיכול להוביל ללא מעט בעיות ומחלות וגם לסבילות לגלוקוז".

"בין אם מדובר במשקאות שעשויים עם סוכר או עם ממתיקים מלאכותיים, עדיין עדיף לצרוך אותם לעיתים רחוקות, ועדיף בכלל להשאיר אותם מחוץ לתזונה שלכם לגמרי", הוא אומר.

"מחקר חשוב שהתפרסם לאחרונה הצביע על כך שממתיקים מלאכותיים כמו סוכרלוז עשויים להשפיע על מגוון החיידקים במעיים", הוסיף. "מחקר נוסף מצביע על כך ששימוש ארוך טווח בממתיקים מלאכותיים עשוי להשפיע על יכולת הגוף לנהל את הגלוקוז ולהשפיע על רגישות לאינסולין וסבילות לגלוקוז".

הובסון ממליץ להחליף את השתיה הממותקת במים מוגזים בתוספת פירות, ירקות ועשבי תיבול, כמו מלפפון או רוזמרין לצורך הטעם.

6. מאפים ארוזים

עוגות ועוגיות ארוזות, מאפינס וקינוחים אחרים שנארזים מראש עשירים בשומן רווי וסוכר לצד לא פחות מחמישה חומרים מתחלבים, מייצבים וחומרי ג'ל - שתורמים כמובן לחיי המדף הארוכים של מוצרים אלו.

"מספר מחקרים הצביעו על חומרים מתחלבים כמשפיעים לרעה על בריאות המעיים", מציין הובסון. "קשה למצוא מוצרי מאפה מתוקים על המדפים בסופר או בחניות שהם אינם אולטרה מעובדים. רוצים מתוק בפה? עדיף כבר ללכת על חטיפי פירות טבעיים ואגוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully