וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי פחות: הקורונה פגעה דרמטית בנתון החשוב הזה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 13:41

נכון, אנשים עדיין חיים הרבה יותר שנים ממה שהיו פעם, אבל המגיפה גרמה לירידה לא קטנה. איפה נרשמה הצניחה הגדולה יותר ואיפה הקטנה ביותר?

בווידאו: סין פתחה את גבולותיה לעולם/רויטרס

הקורונה גרמה לתוחלת החיים הממוצעת של אנשים ברחבי העולם לרדת ב-1.6 שנים במהלך השנתיים הראשונות של המגיפה, ירידה דרמטית יותר ממה שחשבו קודם לכן, כך פורסם במחקר גדול. זה סימן מהפך חד במהלך עלייה של עשרות שנים בתוחלת החיים העולמית, על פי מאות חוקרים שסוננו בנתונים עבור המכון האמריקאי למדדי בריאות והערכה (IHME).

"עבור מבוגרים ברחבי העולם, למגפת Covid-19 הייתה השפעה עמוקה יותר מכל אירוע שנראה בחצי מאה, כולל סכסוכים ואסונות טבע", אמר אוסטין שומאכר, חוקר IHME ומחבר ראשי של המחקר שפורסם בכתב העת The Lancet .

במהלך 2020-2021, תוחלת החיים ירדה ב-84 אחוזים מ-204 המדינות והטריטוריות שנותחו, "המחישה את ההשפעות הפוטנציאליות ההרסניות" של וירוסים חדשים, נכתב בהצהרה. שיעור התמותה של אנשים מעל גיל 15 עלה ב-22% עבור גברים ו-17% עבור נשים במהלך תקופה זו, העריכו החוקרים. מקסיקו סיטי, פרו ובוליביה היו חלק מהמקומות שבהם תוחלת החיים ירדה הכי הרבה.

אבל היו כמה חדשות טובות בהערכות המעודכנות של מחקר נטל המחלות העולמי של IHME. חצי מיליון פחות ילדים מתחת לגיל חמש מתו בשנת 2021 בהשוואה ל-2019, מה שממשיך בירידה ארוכת טווח בתמותת ילדים.

סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה. רויטרס
סין פתחה גבולות לאחר שלוש שנים של קורונה/רויטרס

16 מיליון מקרי מוות הקשורים לקורונה

עד כה, על פי הנתונים של המחקר, הקורונה אחראית ל-15.9 מיליון מקרי מוות עודפים במהלך 2020-2021, ישירות מהנגיף או בעקיפין עקב שיבושים הקשורים למגפה. מדובר במיליון מקרי מוות יותר ממה שהוערך בעבר על ידי ארגון הבריאות העולמי.

עודף מקרי מוות מחושב על ידי השוואת המספר הכולל של מקרי מוות למספר היו צפויים לולא הייתה מגיפה. ברבדוס, ניו זילנד ואנטיגואה והאי ברבודה היו בין המדינות עם השיעור הנמוך ביותר של מקרי מוות עודפים במהלך המגיפה, מה שמשקף חלקית כיצד באיים מבודדים נחסכו לעתים קרובות מלוא הנטל של המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully