וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שממש לא ממומלץ להתאמן כשאתן מאופרות

עודכן לאחרונה: 14.3.2024 / 9:28

ברשתות החברתיות אנחנו רואים לא מעט משפיעניות הולכות על הליכון או מתאמנות בחדר כושר כשהן מאופרות על מלא מלא. מחקר חדש מגלה למה זה ממש לא כדאי

לפי גונזלבס, כוכבת הריאליטי קלואי קרדשיאן לא לובשת תחתונים כשהיא מתאמנת. Khloe Kardashian/Instagram, צילום מסך
לפי גונזלבס, כוכבת הריאליטי קלואי קרדשיאן לא לובשת תחתונים כשהיא מתאמנת/צילום מסך, Khloe Kardashian/Instagram

אימון גופני ידוע כדבר מעולה למראה העור: זה מגביר את זרימת הדם לכל האיברים - כולל העור - ומספק חמצן וחומרים מזינים יחד איתו. אבל אם אתן מתאמנות עם פנים מלאות באיפור, אתן עלולות לפגוע בבריאות העור, לא לעזור לו.

כדי לגלות מה עושה איפור לעור בזמן פעילות גופנית, חוקרים מטקסס מרחו קרם פנים על המצח ועל אזורים מתחת לעיניים של 43 סטודנטים באוניברסיטה. הם השאירו את החצאים התחתונים של הפנים של כולם ללא איפור. לאחר מכן כל התלמידים רצו על הליכון במשך 20 דקות.

יותר מדי לחות

"ההשערה שלנו הייתה שאיפור יכול לחסום נקבוביות באופן חלקי או מלא, ומכיוון שנקבוביות חשובות לאידוי, להזעה ולסילוק פסולת, איפור ישפיע לרעה על בריאות העור", אמר סוחו לי, פרופסור במחלקה לייעוץ, בריאות , וקינסיולוגיה באוניברסיטת טקסס A&M-סן אנטוניו ומחבר בכיר של המחקר שפורסם בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology.

לעור יש תפקיד חשוב בסיוע לגוף לווסת את הטמפרטורה - במיוחד במהלך פעילות גופנית, כאשר קצב הלב עולה וחילוף החומרים עולה. מתן אפשרות לנקבוביות להתרחב כך שהזיעה תוכל לברוח היא רק אחת הדרכים שבהן העור משחרר חום עודף מהגוף.

באמצעות מכשיר שיכול לסרוק את העור לאיתור רמות הלחות, כמויות השמן וגודל הנקבוביות, השוו החוקרים בין חלקי הפנים המאופרים וחסרי האיפור של אנשים. רמות הלחות בצד האיפור היו גבוהות יותר מאלו שבצד החשוף - ולמרות שזה אולי נשמע כמו דבר טוב, זה למעשה מצביע על השפעה שלילית של הבסיס. "לחות על העור היא עדות לאידוי לקוי, אז הרבה לחות על העור היא לא סימן טוב, שכן היא צריכה להתאדות", אומר לי.

הנקבוביות של אנשים היו גם קטנות יותר באזורים שבהם הם התאפרו, מה שמעיד על כך שהעור לא היה מסוגל להיפתח ולווסת כראוי את הלחות ולהסיר שמן ופסולת כפי שהוא עושה בדרך כלל, אומר לי.

מתאמנים בחדר כושר. ShutterStock
תתאמנו נטורל/ShutterStock

רמות הסבום - השומן העורי - היו גבוהות יותר גם בצדי האיפור בהשוואה לצדדים הלא-מאופרים. סבום הוא סמן של הצטברות פסולת, לכלוך וחיידקים על העור, מה שעלול לתרום למצבים כמו אקנה.

הממצאים גם מעלים שאלות לגבי מוצרים אחרים שאנשים מורחים על הפנים, כמו קרם הגנה שנועד להוות מחסום על העור מפני קרני UV. בעזרת רופאי עור, לי מקווה להרחיב את המחקר כך שיכלול סוגים אחרים של בסיס המכילים מרכיבים שונים - כמו פורמולציות ללא שמן - וכן קרם הגנה כדי לקבוע מה הם עושים לעור במהלך פעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully