וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו הדיאטות: אלה 5 המזונות שיגרמו לכם לחיות יותר - וגם לרדת במשקל

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 23:17

מחבר דיאטת הצום הפופולרית 5:2 מבטיח שאם תאכלו ירקות מסוימים, מוצרי חלב מלאי שומן, אגוזים ועוף (או הודו/טופו) ותשתו כפית שמן זית ביום - לא רק שבריאותכם תשתדרג - גם הקילוגרמים ינשרו

בווידיאו: מתכון לסלט ברוקולי/עריכה: גלעד מן מנהיים

ד"ר מייקל מוסלי, מגיש ברשת הטלוויזיה BBC שעומד מאחורי דיאטת הצום 5:2, שהפכה פופולרית בעולם, ופיתח את דיאטת ה-Fast 800, המשלבת צום לסירוגין ואכילה בסגנון ים תיכוני, טוען שמצא את הדרך לבריאות תמידית שמשלבת גם ירידה במשקל.

בראיון לניו יורק פוסט הוא חולק עם הקוראים את חמש קבוצות המזון שיש לשלב בשגרה היומית כדי להיות בריאים יותר, ועל הדרך להוריד במשקל.

1. ירקות דלי עמילן

הירקות שד"ר מוסלי ממליץ עליהם הם: ברוקולי, תרד, כרובית, מלפפון וחציל, כי "הם מכילים כמות גדולה של ויטמינים חשובים, מינרלים ורכיבים חשובים אחרים כמו פיטוכימיקלים, שהוכחו ככאלו שתורמים להורדת הכולסטרול הרע ומפחיתים את הסיכון לסוכרת מסוג 2". היתרונות הנוספים של ירקות אלו - הם מסייעים לגוף לעכל טוב את המזון שאנחנו אוכלים. לדבריו - אין צורך לספור את הירקות האלה בכמות הקלוריות היומית שלכם, פשוט לאכול - וכמה שיותר.

כרובית אפויה עם טחינה ספייסית. סטיילינג: יעל מגן, נמרוד סונדרס
לאכול בלי לספור קלוריות. כרובית/נמרוד סונדרס, סטיילינג: יעל מגן

2. שמן זית

אין שומן טוב יותר משמן זית, טוען ד"ר מוסלי. שמן זית מכיל תרכובות אנטי דלקתיות כמו חומצה אולאית, חומצות שומן אומגה 3 ופוליפנולים. מעבר לכך, מחקרים הראו שצריכה קבועה של שמן זית מפחיתה דיכאון, מסייעת לבריאות המעיים, מורידה דרמטית את הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם ומסייעת גם בהורדת לחץ דם.

מחקר משנת 2022 של אוניברסיטת הרווארד מצא שאנשים שצרכו קצת יותר מחצי כף שמן זית ביום היו בסיכון נמוך ב-19% למוות במשך 28 שנים בהשוואה לאלו שלא צרכו. שמן זית צריך להחליף חמאה, מרגרינה ומיונז, סיכמו אותם חוקרים.

שמן זית. אלון מסיקה,
כפית ביום, ואתם מסודרים. שמן זית/אלון מסיקה

3. מוצרי חלב עם שומן מלא

זה אולי מפתיע, אבל לטענת המומחה, מוצרי חלב עם שומן מלא מכילים רכיבים תזונתיים רבים ואיכותיים יותר מאשר במוצרים דלי השומן. "זוהי ללא ספק האפשרות הבריאה יותר", הוא אומר.
"מוצרי חלב עם שומן מלא", מסביר ד"ר מוסלי, "מכילים יותר חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3, רמות גבוהות של חלבון, ויטמין B-12 ויוד, שכולם הוכרו כמאטים ירידה קוגניטיבית, מפחיתים חרדה ודיכאון, שולטים ברמות האנרגיה ומשפרים את קצב חילוף החומרים".

ד"ר מוסלי אינו לבד בדעה זו. בריאיון שהעניק בדצמבר האחרון לניו יורק טיימס, טען הקרדיולוג והפרופסור לרפואה, ד"ר דריוש מוזפריאן, ששום מחקר לא זיהה יתרונות בריאותיים בצריכה של מוצרי חלב דלי שומן. הוא המליץ על צריכה של לפחות מנה אחת או שתיים של יוגורט או גבינה - לא משנה כמה שומן הם מכילים - רק להקפיד שהם ללא תוספת סוכר.

הדחיפה של מוסלי למוצרי חלב מלאי שומן, באמצעות יוגורט יווני וחלב, עשויה להיראות מפתיעה. הנחיות התזונה לאמריקאים ממליצות על חלב דל שומן (1%) או חלב דל שומן.

4. אגוזים (קשיו או לוז), שקדים או פיסטוקים

פיצוחים אלו, אומר המומחה, מכילים כל-כך הרבה רכיבים תזונתיים שמיטיבים עם הגוף, והוכחו במספר עצום של מחקרים. גם השומן שמספקים פיצוחים אלו בריא לנו.

המומחה ממליץ לצרוך פיצוחים אלו במצבם הטבעי, כלומר לא קלויים ומומלחים. הקלייה מצליחה להעלים לא מעט תכונות בריאותיות מפיצוחים אלו והמלח שמתווסף מוסיף כמות נתרן גבוהה, שעשויה להזיק לבריאות.

סטייק טופו טבעוני. נמרוד סונדרס,
חלבון רזה = שפע יתרונות. טופו (אבל אפשר גם עוף או הודו)/נמרוד סונדרס

5. דגים, בשר הודו, חזה עוף או טופו

"לתזונה עשירה בחלבונים רזים יש יתרונות בריאותיים רבים: היא מפחיתה רעב, מורידה לחץ דם, מסייעת בניהול משקל, משפרת מסת שריר וחוזק, ומפחיתה את הסיכון לאוסטאופורוזיס מכיוון שחלבון רזה נהדר לבריאות העצם", אומר ד"ר מוסלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully