וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר ענק מצא: אלה גורמי המפתח לחיים מספקים ומאושרים

עודכן לאחרונה: 13.3.2024 / 17:02

אם אתם כמו מרבית האנשים, בוודאי תגידו כסף. אז נכון, מצב כלכלי נמצא ברשימה אבל הוא מגיע הרבה אחרי גורמים אחרים. אז מה הם?

סבתא ונכד. ShutterStock
מראה מראה שעל הקיר מי הכי מאושר בכל העיר?/ShutterStock

כמה אתם מרוצים מהחיים שלכם? אם התשובה היא 'מאוד', יש סיכוי גבוה שאת אישה נשואה מהמעמד הגבוה שחושבת שהיא נראית טוב. זו המסקנה לפחות אליה הגיעו חוקרים מאוניברסיטת יורק, שחשפו את גורמי המפתח שתורמים לאושר.

ומה לגבי כסף אתם (ואנחנו) שואלים? אומנם מחקרי עבר העלו כי כסף קשור לאושר, אבל המחקר החדש מצביע על כך שזה לא תמיד המקרה. "למרות שהכנסה בהחלט משחקת תפקיד, היא בהחלט לא הגורם היחיד או אפילו החשוב ביותר", כתבו החוקרים.

החוקרים ניסו להבין באמצעות המחקר אילו משתנים מובילים לדרגה הגבוהה ביותר של שביעות רצון מהחיים. למעלה מ-12,000 משתתפים גויסו למחקר, כולל מבוגרים, ללא עבודה ועם עבודה, בגילאי 25-64. המשתתפים נסקרו במגוון קטגוריות, כולל משפחה, עבודה, השכלה, תחומי עניין חברתיים, מעמד חברתי, הכנסה ושביעות רצון מהחיים.

"רצינו לבחון כמה גורמים שיכולים להשפיע על שביעות רצון מהחיים, לא רק גורם אחד, כמו הכנסה, עבודה או חיי משפחה, ללא תלות בהשפעות האחרות", אמרו החוקרים, בראשות פרופסור ג'יימס צ'והאן. "המחקר שלנו ייחודי בהיקף שלו, אבל גם בכך שהוא מסתכל על מבוגרים שאינם עובדים לצד מבוגרים עובדים מבלי להתייחס אליהם כאל קטגוריית נישה".

על פי החוקרים אחד הממצאים המפתיעים ביותר היה החשיבות של המראה הגופני לשביעות רצון מהחיים.

בר רפאלי. Ernesto Ruscio/Getty Images, עיבוד תמונה
האם זו האישה הכי מאושרת בישראל?/עיבוד תמונה, Ernesto Ruscio/Getty Images

"למרות שאחרים יכולים לדרג מישהו כ'מאוד אטרקטיבי', מה שחשוב יותר הוא עד כמה אדם מרוצה מהמראה שלו, משהו שהפך להיות קשה יותר בעולם של משפיענים חברתיים ומדיה חברתית שבה למראה יש תפקיד גדול", אמר הצוות בהצהרה לעיתונות.

גם לבילוי זמן עם המשפחה או להיות חלק מקהילה מחוץ לעבודה ולהיות תלויים באנשים, נמצאה השפעה גבוהה על שביעות הרצון מהחיים. ולמרות שההכנסה כן שיחקה תפקיד, היא לא הייתה החשובה ביותר.

"לעיתים קרובות בספרות, אנו רואים שההכנסה היא באמת חשובה, או שהעבודה שלך באמת חשובה, אבל באמת היו אלה הגורמים החברתיים המשפחתיים שהיו בעלי חשיבות גבוהה יותר", הסביר פרופסור צ'והאן. "במחקר שלנו גילינו שלעבודה יש ​​ערך נמוך ביחס לתוצאות משפחתיות וחברתיות. זה לא שכל היבטי העבודה מדורגים גרוע, אבל בסך הכל המשפחה והקהילה שלטו".

מעמד חברתי היה עוד גורם מכריע למידת שביעות רצון של אנשים מחייהם. "אתה יכול להרוויח מה שייחשב למשכורת או שכר מצוין בכל מקום אחר במדינה, אבל בערים הגדולות האלה, אתה מרגיש שאתה רק ממעמד הביניים", אמר פרופסור צ'והאן.

ואלו הזוכות

בנוסף, נמצא כי איכות הבריאות ממלאת תפקיד גדול בשביעות הרצון מהחיים. "המידה שבה אתה מדרג את הבריאות הכללית שלך באמת תורמת לשביעות הרצון מהחיים שלך", מוסיף פרופסור צ'והאן.

גם להיות נשויים היה יתרון בסולם שביעות הרצון מהחיים בהשוואה ללהיות אלמן, פרוד או רווק. בנוסף, נשים היו מאושרות יותר מחייהן מגברים.

אז איך מסכמים? "התרחיש הטוב ביותר עבור שביעות הרצון הגבוהה ביותר מהחיים?' הבהירו החוקרים. 'את נשואה, מאושרת מהמראה האישי שלך, יש לך תמיכה משפחתית וקהילתית טובה, יש לך בריאות מצוינת, ואת מחשיבה את עצמך מהמעמד העליון'". מופתעים?

  • עוד באותו נושא:
  • אושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully