וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ילדים מתו בזנזיבר לאחר אכילת בשר של צב ים

עודכן לאחרונה: 11.3.2024 / 10:31

בסוף השבוע האחרון מתה גם מבוגרת נוספת מאכילת הבשר והרשויות הזהירו את התושבים. איך זה קרה?

צב ים ירוק במרכז להצלת צבי ים במכמורת. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
צב ים ירוק במרכז להצלת צבי ים במכמורת/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

שמונה ילדים ואדם מבוגר מתו לאחר שאכלו בשר של צבי ים באי פמבה בארכיפלג זנזיבר ו-78 אנשים נוספים אושפזו בבית החולים, כך מסרו הרשויות בסוף השבוע. בשר צבי ים נחשב למעדן על ידי אנשי זנזיבר למרות שהוא גורם מעת לעת למקרי מוות עקב כלוניטוקסיזם, סוג של הרעלת מזון.

האחראי הרפואי של מחוז מקואני, ד"ר חאג'י בקארי, אמר שהמבוגרת שמתה הייתה אמו של אחד הילדים שמת מוקדם יותר. הוא אמר שבשר הצב נצרך ביום שלישי. בקארי אמר ל-AP כי בדיקות מעבדה אישרו שכל הקורבנות אכלו בשר צבי ים.

הרשויות בזנזיבר, שהיא אזור חצי אוטונומי של האומה המזרח אפריקאית טנזניה, שלחו צוות ניהול אסונות שהפציר באנשים להימנע מצריכת צבי ים.

בנובמבר 2021, שבעה אנשים, כולל ילד בן 3, מתו בפמבה לאחר שאכלו בשר צב בעוד שלושה אחרים אושפזו.

מה התסמינים?

Poison.org מספקת פרטים על כלוניטוקסיזם, שלדעתו קשור לציאנובקטריה, או אצות כחולות-ירקות, שנצרכו על ידי הצבים. באתר מציינים: "צבים שנפגעו נראים בריאים ואינם מפגינים סימני מחלה, אך הרעלת אדם עלולה להתרחש אם בשר הצב מבושל, נאכל נא או מבושל במרק, וכל חלקי הצב עלולים להיות רעילים. אין תרופה נגד כלוניטוקסיזם, מכיוון שהרעלים הספציפיים האחראים למחלה לא זוהו", נכתב.

תסמינים של כלוניטוקסיזם משתנים אך כוללים בחילות, הקאות וכיבים בגרון ובפה. במקרים חמורים, חולים יכולים להיות מושפעים מחולשת שרירים, שיתוק חלקי ותסיסה, כאשר חלקם נופלים לתרדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully