וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת כריך לארוחת הבוקר עושה את הדבר הזה לפנים שלכם

עודכן לאחרונה: 10.3.2024 / 12:47

מחקר צרפתי מצא כי פניו של מי שאוכל פחמימות בארוחת הבוקר פחות מושכות. איך הם הגיעו למסקנה הזו? ככה ממש

חנוכה 2023: קרואסון סופגניה של עופר בן נתן, פופ אנד פופ בייקרי, תל אביב/יניב גרנות

אם חיפשתם עוד סיבה לשמוט את הקרואסון מהידיים שלכם, ועכשיו, מחקר חדש מצא כי מעבר לסיכונים הבריאותיים הידועים של פחמימות מזוקקות, צריכה כרונית שלהן עשויה לפגוע במשיכה ובמראה הפנים אצל גברים ונשים כאחד.

התזונה המערבית העשירה בפחמימות מזוקקות כמו קמח וסוכר לבן נקשרה לבעיות בריאותיות כמו השמנת יתר וסוכרת. בנוסף לבעיות רפואיות אלו, עדויות ראשוניות מצביעות על כך שצריכה גבוהה של פחמימות מזוקקות עלולה להשפיע על האטרקטיביות של האדם שאוכל אותן. חוקרים מאוניברסיטת מונפלייה בצרפת, חקרו 104 מבוגרים צרפתים כדי לחקור כיצד צריכה כרונית השפיעה על אטרקטיביות הפנים הנתפסת.

"אטרקטיביות, ובמיוחד אטרקטיביות של הפנים היא תכונה חשובה המשפיעה על מגוון תוצאות חברתיות מפתח כגון בחירת בני זוג או החלטות חילופי חברה. זו הסיבה שחקרנו את הקשר", אמרה ד"ר קלייר ברטיקאט, מחברת המחקר.

חנוכה 2023: קרואסון סופגניה של עופר בן נתן, פופ אנד פופ בייקרי, תל אביב. יניב גרנות, מערכת וואלה!
חנוכה 2023: קרואסון סופגניה של עופר בן נתן, פופ אנד פופ בייקרי, תל אביב/מערכת וואלה!, יניב גרנות

כדי לחקור את הקשר, החוקרים סיפקו לחלק מהמשתתפים ארוחת בוקר עם ערך גליקמי גבוהה, עשירה בפחמימות מזוקקות שיעלו את רמת הסוכר בדם, בעוד שאחרים קיבלו אופציה בעלת ערך גליקמי נמוך. לאחר מכן, מתנדבים הטרוסקסואלים התבקשו להעריך את אטרקטיביות הפנים של משתתפים בני המין השני על סמך תמונות שצולמו שעתיים לאחר ארוחת הבוקר שלהם. צריכת הפחמימות הרגילה של המשתתפים הוערכה באמצעות שאלון.

"ניתוח סטטיסטי הראה כי צריכת ארוחת בוקר בעלת ערך גליקמי גבוה קשורה לדירוגי אטרקטיביות נמוכים לאחר מכן עבור גברים ונשים כאחד. צריכה כרונית של פחמימות מזוקקות במהלך ארוחת בוקר הייתה קשורה גם לדירוגי אטרקטיביות נמוכים יותר, אם כי צריכה של מזונות עתירי אנרגיה היו קשורים לדירוגי אטרקטיביות גבוהים יותר", נכתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בחירה תזונתית משפיעה על הכל

"נראה שאטרקטיביות הפנים, גורם חשוב של אינטראקציות חברתיות, מושפעת מצריכת פחמימות מזוקקות מיידית וכרונית אצל גברים ונשים", כתבו המחברים.

"הממצאים שלנו משמשים תזכורת משכנעת להשפעה מרחיקת הלכת של בחירות תזונתיות לא רק על הבריאות אלא גם על תכונות בעלות חשיבות חברתית מיוחדת כמו אטרקטיביות בפנים. חקירה כיצד צריכת פחמימות מעודנת עשויה להשפיע על תכונות אחרות המושפעות מהורמוני המין עשויה לספק תובנות חשובות. למשחק הגומלין המורכב בין תזונה, ביולוגיה והתנהגות חברתית", אמרה ברטיקאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully