וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

550 חולים חדשים בכל שנה: איך מתמודדים עם הלוקמיה השכיחה ביותר?

בשיתוף אסטרהזניקה

28.3.2024 / 7:50

לוקמיה לימפוציטית או CLL היא מחלה כרונית חשוכת מרפא. כיצד מתמודדים איתה ומי נמצא בסיכון לחלות בה? פרופסור תמר תדמור, מנהלת המכון ההמטולוגי ובנק הדם בבני ציון, עושה סדר

בווידאו: פרופסור תמר תדמור, מנהלת המכון ההמטולוגי ובנק הדם בבני ציון מסבירה על לוקמיה לימפוציטית/עריכה: גלעד מן מנהיים

לוקמיה לימפוציטית כרונית מתגלה לרוב כשעוד אין סימפטומים ובעזרת טיפול תרופתי החולים יכולים לחיות שנים רבות לצד המחלה. אבל כיצד אותם טיפולים החדשים מסייעים לחולים, האם אפשר לטפל בסרטן ללא צורך בכימותרפיה ומדוע חשוב לבחור טיפולים שהם גם יעילם וגם בטוחים? פרופסור תמר תדמור, מנהלת המכון ההמטולוגי ובנק הדם בבני ציון, הגיעה לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

מהי לוקומיה לימפוציטית?

"כשמה כן היא, מדובר בלוקמיה. לוקמיה הכוונה היא שיש תאים שהם סרטניים שהם נמצאים בבדיקת הדם. מדובר במחלה חשוכת מרפא, שמאפיינת קודם כל את הגיל המבוגר".

מדובר במחלה מסוכנת?

"המחלה לא מסוכנת, אלא מחלה כרונית. לא תמיד אנחנו גם מטפלים בה. נכון להיום אנחנו לא מרפאים בדרך כלל ובנוסף שליש מהמטופלים לעולם לא יזדקקו לטיפול. המחלה לא תתקדם, הם יחיו איתה בשלום וחבל לחשוף אותם לתרופות אפילו שהטיפולים מאוד התקדמו. מדובר בלוקמיה הכי שכיחה בעולם המערבי. במדינת ישראל אנחנו מאבחנים כל שנה כ-550 מטופלים חדשים".

מה עוד חשוב לדעת על המחלה? צפו בריאיון המלא בנגן שלמעלה.

בשיתוף אסטרהזניקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully