וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדחת שנגרמת מתוכים גרמה למותם של 5 אנשים באירופה

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 12:02

הקדחת שנגרמת ממגע קרוב לציפורים או בנשימה של צואת ציפורים גורמת לתסמינים שונים, אך יכולה גם להוביל למוות. הנה כל הפרטים

תוכי דררה על שיח. GettyImages
תוכי דררה על שיח/GettyImages

ארגון הבריאות העולמי אומר שמקרים של פסיטאקוזיס - הידוע גם כקדחת התוכים - מתגברים באירופה, ולפחות חמישה אנשים מתו בהתפרצות שהחלה בשנה שעברה.

ארגון הבריאות העולמי מדווח על מספרים חריגים של מקרים דווחו באוסטריה, דנמרק, גרמניה, שוודיה והולנד, כאשר רוב המקרים קשורים לחשיפה לציפורי בר או לציפורי בית. הזיהום נגרם על ידי חיידקים ממשפחת הכלמידיה, כך מדווח CNN. אנשים יכולים להידבק על ידי נשימה של אבק של גללים יבשים או הפרשות של ציפורים נגועות.

אנשים יכולים גם לחלות אם ציפור נושכת אותם או ממגע מקור אל פה. המחלה אינה מתפשטת באמצעות אכילת בעלי חיים נגועים. העברה מאדם לאדם היא נדירה אך לא בלתי מוכרת.

מה התסמינים?

על פי ה-CDC, התסמינים בבני אדם כוללים חום וצמרמורות, כאבי ראש, כאבי שרירים ושיעול יבש, ומתחילים בדרך כלל תוך 5 עד 14 ימים מהחשיפה. בציפורים, התסמינים כוללים תיאבון ירוד, עיניים דלקתיות, קשיי נשימה ושלשולים, אך לא כל הציפורים הנגועות מציגות תסמינים.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ להגביר את המודעות לקדחת התוכים בקרב רופאים - ובעלי ציפורים. נאמר כי יש לעודד בעלי ציפורים לנהוג בהיגינית ידיים ו"לשמור על ניקיון הכלובים, למקם כלובים כך שהגללים לא יכולים להתפשט ביניהם, ולהימנע מכלובים צפופים מדי".

מה המצב כעת באירופה?

אוסטריה, שבדרך כלל רואה שני מקרים של מחלה זו בכל שנה, דיווחה על 14 מקרים מאושרים בשנת 2023 ועוד ארבעה מקרים השנה, נכון ל-4 במרץ. המקרים אינם קשורים, ואף אחד מהפרטים לא דיווח על טיול לחו"ל או בא במגע עם ציפורי בר.

בדנמרק רואים בדרך כלל 15 עד 30 מקרים של בני אדם מדי שנה, רובם נובעים מחשיפה לציפורי מחמד או לציפורי תחביב כמו יוני מירוץ. כרגע במדינה נרשמו 23 מקרים מאושרים עם התפרצות זו נכון ל-27 בפברואר, אך פקידי בריאות הציבור שם חושדים שמספר המקרים למעשה גבוה בהרבה, אמר ארגון הבריאות העולמי. מתוך אותם מקרים, 17 אנשים אושפזו; 15 סבלו מדלקת ריאות, וארבעה מתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully