וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יש סיבה אחת שתפסיקו לקחת את הטלפון לשירותים - זו הסיבה

ד"ר אלכסיה בוכריס

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 8:11

אתם יודעים שזה לא בריא, אבל כנראה שאתם לא מבינים עד כמה. פרוקטולוגית מסבירה מה זה יכול לעשות לכם לגוף ואיך תוכלו למנוע את זה

אסור לקחת את הנייד לשירותים - אלה הסיבות לפי רופא/Dr Karan Raj

זה אולי יפתיע אתכם אבל ישיבה ממושכת על האסלה עלולה להוביל להשלכות בריאותיות בלתי צפויות. היום, כשלכולנו יש סמארטפונים, טאבלטים ומכשירי כף יד אחרים, אנשים מבלים זמן ממושך בישיבה על האסלה, גוללים במדיה החברתית או מתעדכנים במיילים.

ההרגל הזה, שלכאורה נשמע לא מזיק, יכול לגרום לבעיות בריאותיות שונות לאורך זמן. אבל יש כמה טיפים מעשיים להפחתת הסיכונים הללו, והם קלים לביצוע:

1. טחורים: אחת הבעיות הבריאותיות הנפוצות ביותר הקשורות לישיבה ממושכת על האסלה היא טחורים. כאשר יושבים זמן ממושך, במיוחד על משטח קשה, זה מפעיל לחץ על הוורידים באזור פי הטבעת, מה שמוביל להתפתחות של כלי דם נפוחים ומודלקים המכונים טחורים, תופעה שגורמת לאי נוחות, כאבים ואפילו דימום במהלך יציאות.

2. מתיחת מעיים: ישיבה ממושכת על גבי האסלה עלולה להוביל גם למתח במעיים. ישיבה ממושכת בה הגוף נמצא במצב רגוע, מקשה על העברת צואה ביעילות. זה יכול לגרום להתאמצות במהלך יציאות, מה שעלול להגביר את הסיכון לפתח מצבים כמו עצירות.

3. תפקוד לקוי של רצפת האגן: ישיבה ארוכה מדי על האסלה עלולה לתרום להפרעה בתפקוד רצפת האגן. שרירי רצפת האגן תומכים באיברים באגן, כולל שלפוחית השתן והרקטום. ישיבה ממושכת עלולה להחליש את השרירים הללו לאורך זמן, להוביל לבעיות כמו בריחת שתן, צניחת איברי האגן וקושי לרוקן את השלפוחית לחלוטין.

אישה משתמשת בטלפון נייד בשירותים. phone on the loo, ShutterStock
אישה משתמשת בטלפון נייד בשירותים/ShutterStock, phone on the loo

איך תמנעו מזה?

1. הגבילו את זמן הישיבה בשירותים: נסו להגביל את זמן הישיבה רק לזמן שנדרש. הימנעו מישיבה ממושכת, ניתן להגדיר טיימר כדי להזכיר לעצמכם לקום או לזוז לאחר פרק זמן סביר.

2. שמרו על יציבה טובה: בעת השימוש בשירותים, שמרו על יציבה טובה כדי להפחית את העומס על רצפת האגן והגב התחתון. שבו עם כפות הרגליים שטוחות על הרצפה והברכיים מעט גבוהות מהמותניים. הימנעו מרפיון או הישענות קדימה יתר על המידה.

3. השתמשו בשרפרף: מומלץ לשקול להשתמש בשרפרף לרגליים כדי להרים את הרגליים בזמן הישיבה על האסלה. זה יכול לעזור לחקות תנוחת כפיפה, שהיא תנוחה טבעית יותר ליציאות ועשויה להפחית את הסיכון להתאמצות.

4. שתייה מרובה: חשוב לשמור על לחות מערכת העיכול באמצעות שתיה מרובה ואכילת מזונות עשירים בסיבים: תזונה עשירה בסיבים ושתיה יסייעו ליציאות קבועות וימנעו עצירות. הסיבים מסייעים לריכוך הצואה, מקלים על המעבר ומפחיתים את הצורך בישיבה ממושכת בשירותים.

5. פנו לייעוץ רפואי: אם אתם חווים אי נוחות מתמשכת, כאבים או תסמינים אחרים הקשורים לישיבה ממושכת בשירותים, פנו לייעוץ רפואי. איש מקצוע בתחום יכול לספק המלצות ואפשרויות טיפול מותאמות אישית כדי לתת מענה לדאגות הספציפיות שלכם.

אנחנו מבלים לא מעט בחדר השירותים במהלך היומיום שלנו ולכן חיוני להיות מודעים לסיכונים הבריאותיים הכרוכים בישיבה ממושכת. שינויים פשוטים באורח החיים וביצוע הטיפים המפורטים במאמר זה, יוכלו לסייע במניעת בעיות בריאות פוטנציאליות. זכרו, מתינות היא המפתח, גם כשמדובר בהפסקות בשירותים.

ד"ר אלכסיה בוכריס היא פרוקטולוגית וגאסטרואונטרולוגית במחוז מרכז של קופת חולים מאוחדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully