וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: תוסף תזונה פשוט שיפר את תפקוד המוח בתוך 3 חודשים

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 12:52

המחקר שנערך על זוגות תאומים מצא הבדלים בתפקוד המוחי אחרי שלושה חודשים בלבד. השאלה שנשאלת עכשיו היא - האם זה יחזיק למשך שנים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

רבים מאיתנו מודאגים מהאופן שבו ההזדקנות יכולה להשפיע על המוח שלנו, והרבה זמן ומאמץ הושקעו במחקר שיכול לעזור להאט את הירידה הקוגניטיבית. מחקר תאומים חדש הוא האחרון שעוסק בשאלה זו, ומצא שתוסף סיבים פשוט היה מספיק כדי לשפר את ביצועי הזיכרון תוך 12 שבועות בלבד. המחקר פורסם בכתב העת Nature Communications.

"אנחנו נרגשים לראות את השינויים האלה תוך 12 שבועות בלבד. זה טומן בחובו הבטחה עצומה לשיפור בריאות המוח והזיכרון באוכלוסייה המזדקנת שלנו", אמרה ד"ר מרי ני לוצ'ליין, עורכת המחקר מהמחלקה לחקר התאומים בקינגס קולג' בלונדון.

קינגס קולג' בלונדון הוא ביתו של מרשם התאומים למבוגרים הגדול ביותר בבריטניה, הקרוי TwinsUK. הוא פועל כבר למעלה מ-30 שנה ותרם למחקר בנושאים רבים, החל מהסיבה שחלק מהאנשים נעקצים יותר על ידי יתושים ועד איך הגנטיקה משפיעה על תסמיני קורונה.

המחקר הנוכחי כלל 36 זוגות של תאומים מעל גיל 60. כל זוג חולק באופן אקראי לקבלת פלצבו או תוסף סיבים, שהם נטלו כל יום במשך 12 שבועות.

אישה עם קפסולת ויטמין בפה. ShutterStock
התוסף שנלקח בניסוי מורכב משני מקורות זולים וזמינים לסיבים צמחיים/ShutterStock

התוסף שנלקח בניסוי מורכב משני מקורות זולים וזמינים לסיבים צמחיים: אינולין ופרוקטואליגוסכריד (FOS) המצויים בסוגי צמחים שונים. חומרים אלו נחשבים לפרה-ביוטיקה, מזונות המזינים את החיידקים ה"טובים" שחיים במעיים האנושיים. חיידקים אלה וחיידקים אחרים, הידועים ביחד כמיקרוביום המעי, נקשרו בעבר לבריאות קוגניטיבית ולמחלות כמו אלצהיימר, כך שהחוקרים היו סקרנים לגלות אם נטילת תוסף פרה-ביוטי יכולה לעזור לתמוך בתפקוד מוחי טוב יותר אצל אנשים מבוגרים.

במקביל לכך, גם קבוצת הפלצבו וגם קבוצות הטיפול נטלו תוסף חלבון ועשו אימוני התנגדות כדי לראות אם לתוספת הסיבים תהיה השפעה כלשהי על השרירים שלהם.

המשתתפים היו במעקב מרחוק, דיברו עם החוקרים באמצעות שיחת וידאו והגשת שאלונים ותוצאות בדיקות קוגניטיביות באינטרנט. היתרון בכך הוא בכך שהוא מסיר את הצורך בנסיעות ובביקורים בבתי חולים, ומרחיב את מגוון מחקרים מסוג זה למיקומים מרוחקים יותר או לאוכלוסיות מבודדות.

כצפוי, אלו שנטלו את תוסף הסיבים ראו עלייה במספר החיידקים המועילים במיקרוביום במעיים שלהם, במיוחד מינים של חיידק ביפידובקטריום. לא היה הבדל משמעותי בחוזק השרירים בין הקבוצות בסוף המחקר, מה שמצביע על כך שהפרה-ביוטיקה לא הציעה שיפור לעומת חלבון ופעילות גופנית בלבד. המחברים הציעו שייתכן שהמינון היה נמוך מכדי לראות תועלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

זולים וזמינים ללא מרשם

עם זאת, תוצאות הבדיקות הקוגניטיביות היו מבטיחות יותר. קבוצת תוספי הסיבים השיגה ציון טוב יותר בכמה מבחנים של זיכרון, זמן תגובה ומהירות עיבוד. זה כלל ציונים טובים יותר באופן משמעותי במבחן ה-Paired Associates Learning, שיכול לשמש כאינדיקטור מוקדם למחלת אלצהיימר.

"סיבי הצמחים האלה, שהם זולים, בטוחים וזמינים ללא מרשם, יכולים להועיל לקבוצה רחבה של אנשים בזמנים אלה", אמרה אחת מעורכות המחקר - פרופסור קלייר סטיבס. "המשימה הבאה שלנו היא לראות אם ההשפעות הללו נמשכות לאורך תקופות ארוכות יותר ובקבוצות גדולות יותר של אנשים".

מספר מחקרים בשנים האחרונות עוררו את הקשר הזה בין מה שקורה במעיים לבין מה שקורה במוח שלנו, מה שמכונה לעתים קרובות "ציר המעי-מוח". על ידי קידום ההבנה לגבי המסלול הזה, הצוות מקווה למצוא דרכים לשפר את איכות החיים של האוכלוסייה המזדקנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully