וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: בדיקת היריון ראשונה בעולם באמצעות רוק שפותחה בארץ

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 16:56

חברת הסטארט-אפ הירושלמית סליגנוסטיקס משיקה בישראל את Salistick - בדיקת ההיריון הראשונה בעולם המבוססת על דגימת רוק. הבדיקה נכללה בשנה שעברה ברשימת 200 ההמצאות המבטיחות של מגזין TIME. כמה תעלה?

בדיקת הריון באמצעות רוק Salistick. יהונתן בן חיים,
בדיקת הריון באמצעות רוק Salistick/יהונתן בן חיים

אל בדיקות ההיריון המסורתיות - בשתן ובדם - מצטרפת עכשיו שחקנית חדשה: בדיקת היריון באמצעות רוק. על הפיתוח הזה, שכולו כחול-לבן, אחראית חברת הסטארט-אפ סליגנוסטיקס, שנולדה לפני שבע שנים במעבדה לרפואה מולקולרית של בלוטות הרוק בפקולטה לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית.

Salistick היא בדיקת הריון חלוצית בתחום שלא הציג חידושים משמעותיים במשך שנים רבות. היא קלה לשימוש, נעימה יותר בהשוואה לבדיקות ההיריון המסורתיות, וגם מהירה ומדויקת על פי מחקרים שנערכו במוצר.. Salistick מבוססת על דגימת רוק, הנאספת בקלות באמצעות סטיק, וניתן לבצע אותה למעשה בכל מקום.

המוצר קיבל את אישור משרד הבריאות בישראל ואת אישור האיחוד האירופי (CE) וכבר החל להיות משווק בחלק ממדינות אירופה.

בקנה: בדיקות נוספות לגילוי מצבים רפואיים באמצעות רוק

סליגנוסטיקס נוסדה בשנת 2017 על ידי צוות חוקרים בעלי תואר דוקטור מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שצברו ניסיון רב שנים במחקרים שנועדו לפענח את סודות הרוק: פרופ' אהרון פלמון, חוקר עם 25 שנות ניסיון ובעל שם עולמי בתחום הרוק, המכהן גם כסגן נשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטה העברית, ניצח על הפיתוח מראשיתו.

מלבד פלמון, עומדים מאחורי הפיתוח גם ד"ר עומר דויטש (המשמש כמנכ"ל החברה), ד"ר גיא קריאף (משנה למנכ"ל), ד"ר רלוקה כהן (המנהלת המדעית), וד"ר יואב נוימן (חוקר בכיר).

היזמים של סליגנוסטיקס הצליחו להעביר את הרוק תהליך כימי המאפשר לאבחן באמצעותו מצבים פיזיולוגיים - וסללו את הדרך לפיתוח שורה של בדיקות ביתיות מהירות. הראשונה בהן, היא כאמור בדיקת ההיריון שמושקת השבוע בכל סניפי סופר-פארם במחיר 24.90 שקל.

מעבר לבדיקת ההיריון, החברה מפתחת בימים אלה בדיקות מבוססות רוק גם לזיהוי חיידק הסטרפטוקוקוס הגורם לדלקות בדרכי הנשימה. מדובר במוצר המתוכנן בעתיד להיות חלק מפאנל של בדיקות רוק לזיהומים נשימתיים, ומותאם במיוחד לשימוש נוח בקרב ילדים, זאת בנוסף למחלות נוספות שכבר מצויות בשלבי פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully