וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך גורמים לרופאים להיות טובים ואמפתים יותר? לביה"ח הזה יש תשובה

עודכן לאחרונה: 12.3.2024 / 13:39

הם סטודנטים לרפואה ועל הדרך הם גם עובדים במיון ילדים בשניידר כמתאמי שירות - תפקיד חדש שקיים רק בבית החולים לילדים. בעבודתם הם הגורם המלווה של המשפחה, והם דואגים להרגיע את ההורים והילדים

מאיה עם פאולה במיון שניידר. דוברות שניידר,
מאיה עם פאולה במיון שנידר/דוברות שניידר

גבי ומאיה, סטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב, חולקים דבר נוסף במשותף - שניהם עובדים במרכז שניידר לרפואת ילדים כמתאמי שירות במחלקה לרפואה דחופה (מיון).

מתאם שירות הוא תפקיד ייחודי שהוכנס לראשונה בישראל במלר"ד שניידר לפני מספר שנים וכיום הורחב ופועל בעוד מחלקות ויחידות בבית החולים. צוות מתאמי השירות מלווה את המטופלים והמשפחות ומתווך את מסע המטופל מרגע הכניסה ועד לסיום הטיפול או השחרור הביתה. מתאם השירות מעביר מידע בצורה יזומה ודואג לליווי ותקשור התהליכים השונים, מבצע תיאום ציפיות מול המטופל וההורים ומתן צפי לשם יצירת תחושת בטחון, צמצום תחושות החרדה, חששות ואי וודאות. מתאם השירות גם דואג ל-wellbeing של המטופלים ובני המשפחה. כיום פועלים בשניידר 5 מתאמי שירות במלר"ד ועוד 7 מתאמי שירות במחלקות אשפוז ובמכונים השונים. המתאמים עובדים כל יום, כולל סופש בין 16:00 ל-24:00.

"כשמטופל מגיע למיון הוא נמצא בלחץ, לא יודע מי נגד מי, מה מצפה לו וכמה זמן הוא צריך להמתין", מספרים גבי ומאיה, "אז ברגע שהוא נכנס למיון, מגיע מתאם השירות ומציג את עצמו. מאותו רגע, מתאם השירות הופך להיות הגורם המלווה של המטופל לאורך הביקור במיון עד שהוא עולה למחלקה או נשלח הביתה.

גבי , סטודנט לרפואה ומתאם שירות במחלקה לרפואה דחופה (מיון) בשניידר. בית החולים לילדים שניידר,
גבי , סטודנט לרפואה ומתאם שירות במחלקה לרפואה דחופה (מיון) בשניידר/בית החולים לילדים שניידר
"ההורים רוצים שידברו איתם באופן שמובן להם, שימסרו להם את כל המידע ויסבירו איפה הם נמצאים בתהליך. ברגע שההורים רגועים, הילד יותר רגוע".

"אנחנו לא נצמדים למטופל אחד", הם מוסיפים," אנחנו מסתכלים על התמונה הגדולה, על הזרימה במחלקה, על האגפים והתהליכים השונים. אנחנו כל הזמן עוברים ממטופל למטופל ומוסרים מידע בצורה יזומה. מתאם שירות יודע מה התחנה הבאה של כל מטופל ולמה הוא ממתין. אם אנחנו יודעים שמטופל מחכה לתוצאות של בדיקת דם, נניח, אנחנו יכול לעדכן אותו שזה ייקח שעה וחצי-שעתיים, והוא מבחינתו יודע שהוא צריך להמתין ויכול לפנות אלינו לקבלת מידע בנוגע לצפי לחזרת התוצאות ולכל עניין, אנחנו כאן. ההורים רוצים שידברו איתם באופן שמובן להם, שימסרו להם את כל המידע ויסבירו איפה הם נמצאים בתהליך. ברגע שההורים רגועים, הילד יותר רגוע".

על היתרון והערך המוסף של התפקיד גם למטופלים וגם להם עצמם הם אומרים: "היתרון הוא כפול- מצד אחד המטופלים מקבלים אנשים שמבינים את עולם בית החולים, מצד שני העבודה הזו הופכת אותנו לרופאים טובים ואמפתיים יותר, שחוויית המטופל היא חלק מהדנ"א שלהם. זה העתיד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully