וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזבו אתכם מדבש: באיזה שלב הכי בריא לאכול בננה?

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 8:01

יש שאלות בריאותיות ותזונתיות שאולי נראות לכם מיותרות, אבל עבור אחרים הן הכי מעניינות. הנה אחת כזו - בננה ירוקה, צהובה או דבש? מתי הכי כדאי לאכול את הפרי כדי להשיג את היתרונות הבריאותיים שלו?

מתכון בננה בתנור לל"ג בעומר/רוני שרמייסטר

מסתבר, כך נראה לפחות, שיש מצב שאכלנו את הבננות האהובות שלנו לא נכון כל הזמן. אין ספק שבננה מהווה מרכיב מרכזי בארוחות בוקר או חטיף נהדר בדרכים, מושלמת באפייה ובשייקים.

אבל מאז ומתמיד יש ויכוח בקרב מומחי תזונה בורקיאות מתי הזמן הכי טוב לאכול את הבננה. האם כדאי לאכול אותם כשהן עדיין ירוקות, כשהן מתחילות להצהיד דווקא או בכלל שהן כבר "דבש" - מתוקות ומכוסות בכתמים חומים קטנים? ד"ר אמיר חאן, רופא משפחה מומחה שמופיע בקביעות בתוכניות טלויזיה בבריטניה, העלה פוסט ובו טען שהתשובה הסופית אצלו. ולא בטוח שהיא תמצא חן בעיניכם.

לדבריו של ד"ר חאן הבחירה הנכונה היא בננות ירוקות. "הםן מכילות יותר סיבים מסיסים אבל גם משהו שנקרא עמילן עמיד ושני הדברים האלה ביחד מאטים את העיכול, מה שמשאיר אותכם שבעים יותר ולאורך זמן רב יותר".

"[זה] גם עוזר להאכיל את חיידקי המעיים שלך מה ששומר אותך בריא גם כן". ד"ר חאן הוסיף שבננות צהובות טובות יותר לאפייה מכיוון שהן מכילות יותר סוכר אבל אומר שהכל באמת תלוי ב'טעם האישי' שלך.

עמילן עמיד זוכה זה מכבר לשבחים על ידי מדענים על היתרונות הבריאותיים שלו. למעשה, מחקר משנת 2022 מצא שצריכת תוסף שווה ערך לבננה ירוקה אחת ביום במשך תקופה של שנתיים יכולה למעשה להפחית את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

וד"ר חאן לא לבד. בשנת 2019 ריאן פינטו, דיאטן אוסטרלי, שיתף מיצג גרפי שממחיש היטב מה הם היתרונות של הבננה ומדוע זה לא רעיון טוב לאכול אותה כשהיא בשלה מדי. "הדרך הכי טובה להבין איך הערך הבריאותי של הבננה משתנה היא לחקור מה באמת קורה להן בפנים במהלך תהליך הבשלות שלהן", הסביר פינטו.

על פי פינטו, "בננות ירוקות וצעירות מלאות בעמילן, מה שגורם למערכת העיכול שלנו לעבוד יותר קשה. זו גם הסיבה בגללה בננות ירוקות ופחות טעימות ממלאות אותנו כל כך מהר", הוא כתב. "העמילן יכול לגרום לנו גם להרגיש נפוחים ומלאים בגזים. בסופו של דבר, הגוף שלנו ימיר את העמילן הזה לגלוקוז. בדרך הזו, בננות ירוקות יעלו את רמת הסוכר בדם באופן איטי. הבעיה היא שבננות ירוקות פחות טעימות וקצת מרירות כי הן מכילות פחות סוכר בכל ביס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully