וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם פשוט מצילים נפשות": קבוצת הקצינים ש"שולפת" לוחמים מהשטח לריטריט במדבר

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 11:10

הם קוראים לעצמם קבוצת המ"מ - 6 לוחמי מילואים, שאחרי ה-7 באוקטובר הקימו ארגון התנדבותי, שבעזרת תרומות מכל העולם מארגנים פעילויות לרווחת הלוחמים בשטח. בשבוע האחרון אירחו לריטריט במדבר קבוצת לוחמים, ואפשרו להם לשחרר את הלחץ, גם אם זה מלווה בלא מעט דמעות

בווידאו: טיפולי גוף מרגיעים בבריכה באמצע המדבר, במסגרת הריטריט ללוחמים של קבוצת המ"מ/שחר אבני

ה-7 באוקטובר החל כהפתעה גמורה לרובנו, אך מהר מאוד הבנו שמדובר במציאות אחרת. מאז החלה להתאגד קבוצת אנשים, מטובי בנינו בחזית העורף, על מנת לספק ולו מעט נחמה וסיוע ככל הניתן לחיילים והחיילות בשטח החם. קבוצת המ"מ היא התארגנות התנדבותית של קצינים ולוחמים, ותיקי היחידות המיוחדות ומתנדבים מתחומי עשייה שונים, שהתאגדו תחת מטריה אחת למען הלוחמים והלוחמות.

בסיס קבוצת המ"מ כיום מורכב משישה אנשים, כל אחד מגיע עם דעה פוליטית אחרת, אך לא זה מה שמפריע להם לחבור כדי לסייע לאנשים בשטח שהם לא מכירים. שחר אבני, בן 44 נשוי לליאורה ואב לארבעה, לצד שי בלחסן, אורן גולדשטיין, ברק ארביב, יקי שקנל וניר שאול. כבר בתחילת הלחימה יצא שחר אבני, מי שעומד בראש הארגון, דרומה והחל בהקמת מסגרות, עוד לפני שהמדינה עצמה הבינה שיש צורך בכך. עם הזמן החלו להגיע תרומות לפיזור ציוד מתורמים בחו"ל, והקבוצה הקטנה שנוצרה לקחה על עצמה לקבל את הציוד ולהביאם\ו עד לידי החיילים שיש להם צורך אמיתי בו.

לאחר חודש של פעילות, הצורך בציוד באופן בהול פחת ולצד הרגיעה בפן הלוגיסטי, הגיעה עלייה בחלוקת מזון לצוותים אחרים שיוצאים להפסקות התרעננות בזמן חילופי כוחות. שם כבר התגבשה הקבוצה לגמרי והחליטה לגייס עמותה שתתמוך בה על מנת למנוע זליגת כספים. עמותת 'בית יציב' מבאר שבע חברה אליהם, דאגה לפנות עבורם חשבון בנק ולהצמיד מנהלת חשבונות שתומכת בהם עד היום.

ריטריט במדבר ללוחמים. שחר אבני,
"כל מה שמתבקש מהחיילים הוא נטו להגיע ולהרשות לעצמם להרפות, ללא תשלום, ללא דאגה"/שחר אבני

בשלושה החודשים האחרונים הספיק הארגון להאכיל כ-39,000 חיילים בפריסות בשטח, בבסיסים, בשטחי כינוס בסובב עזה, וגם בצפון וביהודה ושומרון. בין שלל פעילויות הארגון להרמת המורל הארגון הצליח לתת מענה לא רק דרך ספקי מזון, אלא גם באווירת דיג'יי ותספורות לחיילים.

כתוצאה מהביקורים בבסיסים השונים, הצליח הארגון לחוש צורך נוסף ועצום שקיים, בטווח שבין צה"ל לחיי האזרחות. אלפים רבים של חיילים שחוו, ראו ונפגעו מכל הדברים הנוראים, מהטבח של השבת השחורה עליו אפשר לכתוב אינספור ספרים ועד הלחימה בימים אלו. "אנחנו לא צריכים לראות חדשות, את החדשות 'הנקיות' אנחנו שומעים ברמה היומיומית מהחיילים עצמם ולא מהתקשורת", מספר שחר ומוסיף: "שם גילינו את הצורך העצום של הנערים האלה וגם של המילואימניקים באיזשהו סוג של שחרור מכל הרע שהם ספגו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריטריט במדבר ללוחמים. שחר אבני,
טיפולים מרגיעים לחיילים במדבר/שחר אבני
ריטריט במדבר ללוחמים. שחר אבני,
התארגנות של שישה לוחמי עבר. קבוצת מ"מ/שחר אבני

מאותו הרגע קבוצת המ"מ עשתה הכל על מנת להוציא לפועל את הרעיון החדש - ריטריט לחיילים. הטבע, השקט, הריחוק מרעשי הרקע, לצד מטפלים מכל הסוגים: רפלקסולוגיה, דיקור סיני, סדנאות נשימה, שיאצו, סאונד הילינג, טיפול בבריכות חימום, שיחות, לצד שלוש ארוחות מלאות ביום (עם אופציה למזון צמחוני או טבעוני), והכל בטריות המרבית. כל מה שמתבקש מהחיילים הוא נטו להגיע ולהרשות לעצמם להרפות, ללא תשלום, ללא דאגה.

קליטת החיילים נעשית על ידי קשר ישיר של הארגון מול המפקדים והחטיבות בצה"ל. ישנם שני מתנדבים שאחראים על מיון עמוק ומסודר, על מנת להבין מי אלו שיש להם את הצורך הכי גדול בהרפיה שכזו. אחד מתנאי הקבלה החשובים ביותר הוא שהמשתתף לא יהיה בפוסט טראומה, הארגון אמנם מספק מטפלים, אך לא יכול להיות מחויב להמשכיות בסדרת טיפולי המשך במקרים הקיצוניים יותר.

ריטריט במדבר ללוחמים. שחר אבני,
שופכים את הלב עם הרבה דמעות. ריטריט במדבר ללוחמים/שחר אבני

שני סבבי ריטריט נעשו עד כה בשיתוף מלא עם קבוצות התורמים מהארץ (תרומות שהגיעו מאנשי הבורסה ליהלומים ברמת גן ורבים אחרים) ומחו"ל (תרומות מיהודים בלוס-אנג'לס), סבב אחד של ארבעה ימים שלמים במדבר שכלל 38 משתתפים, שהגיעו להתרעננות הנחוצה וסבב נוסף של חצי יום סשן פתוח (מיני ריטריט) בהרצליה. "לכולם היו עיניים זורחות בסוף" מספר אבני, "הצלחנו להביא אותם למצב שיוציאו הכל החוצה, שישפכו את כל אשר על ליבם, אצל רובם זה לווה בבכי, אבל הם יצאו משהם מחויכים. זה אחד השיאים שלי בחיים, אני יכול להגיד שהצלחתי בענק, כולנו, כל הקבוצה".

לששת מקימי הארגון יש חפ"ק של 20 מתנדבים ומאחוריהם עומדים 360 מתנדבים נוספים, שמתגייסים במהירות לכל בקשה, ולו הקטנה ביותר. כולם, כולל ששת האנשים שעומדים בראש הארגון, עושים זאת כמובן בהתנדבות ובמקביל לעיסוקים היומיים שלהם. שחר אחראי על ההכנות, התפעול המלא ותשלומי הספקים, שי על התרומות מחו"ל, אורן ואשתו אחראים על הפריסות, ברק על הגרירות, ויקי וניר אחראים על הבירוקרטיה מול צה"ל (היתרי כניסה ואישורים).

"כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אומר שחר אבני בחיוך, "זו הנקודה החשובה ביותר כרגע. חשוב שאנשים יבינו את מהות פעילות הארגון וכמה זה באמת מסייע לכל אלה העומדים איתן עבורנו בגבולות ובתוך השטחים החמים. שיבינו וידעו לחזק את התרומות כי זה הדבר היחיד שמחיה את הקבוצה, לרוץ קדימה ולהיות מערך תמיכה שלם בפני עצמו".

הדרך הטובה ביותר אולי להבין את משמעות הפעילויות שמארגנת הקבוצה, היא פשוט לקרוא מה שכתב להם קצין בגולני בסיום הריטריט האחרון שארגנו במדבר: "חברים יקרים ואהובים, קשה להאמין שככה אפשר להתחבר עמוק לאנשים בזמן כל-כך קצר, וזו התחושה. מודה לכם על הזכות ורוצה לומר לכם שאתם המובחרים שבעם. לקבוצת המ"מ, כל מה שנכתוב ימעיט ממה שאתם באמת. אתם פשוט מצילים נפשות. באנו שבורים ויצאנו מחוזקים, נפרד מכם בדמעות ועטוף באהבה. תודה"!

לדף קבוצת מ"מ באינסטגרם - לחצו כאן; לתמיכה בפעילות - לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully