וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד בן שלוש מפחד מאוכל ולא הכניס מזון לפיו כבר שנה וחצי

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 10:36

אוליבר אובחן עם אכילה בררנית אבל המצב שלו קשה בהרבה ממה שזה נשמע. הילד הקטן ממש מפחד מאוכל וניזון דרך צינור המחובר לבטנו

אוליבר טיילור. באדיבות אמה טיילור, אתר רשמי
אוליבר טיילור/אתר רשמי, באדיבות אמה טיילור

לילד בן 3 יש פחד מצמית מאוכל - ולפי הדיווחים הוא לא אכל שום דבר דרך הפה במשך קרוב לשנה וחצי.

אוליבר טיילור, מפנסבי, אנגליה, אובחן עם תת-תזונה והתייבשות עקב סירובו לאכול כשהיה רק ​​בן שנתיים, לפי The Liverpool Echo. הוא אובחן עם אכילה בררנית, או הפרעת אכילה נמנעת ומגבילה (ARFID) שמאופיינת בפחד ממזון או "תגובה שלילית חזקה" לטעם, למרקם או לצבע של המזון, על פי Kids Health.

"כן, זו הפרעת אכילה, אבל ניתן לאבחן ילדים עד גיל שנתיים. עבור אוליבר, שהוא גם אוטיסט, זה מאוד קשור לבעיות תחושתיות ופחד. הוא מפחד מאוכל", הסבירה אמו, אמה טיילור.

הוריו של אוליבר, אמה ומתי טיילור, חולקים את סיפורו של בנם בתקווה שיוכלו להעלות את המודעות למצב.

בגלל הסלידה של אוליבר ממזון ונוזלים, הוא בילה חלק ניכר משנת 2023 בחיבור למכונות האכלה. הוא ניזון במשך 10 שעות בכל לילה ועוד ארבע שעות במהלך היום, והוא עדיין מקבל את האוכל שלו מצינור. באפריל של השנה שעברה הותאם לו צינור קבוע יותר לבטנו.

"כן, הוא עלה שליש ממשקל גופו בכמעט 12 חודשים, הודות להאכלה בצינור, אבל אתה יכול לדמיין את ההשפעה עליו ועל המשפחה שלנו. הוא עדיין נקלע למצוקה רבה סביב אוכל, ואנחנו מפספסים הרבה דברים כמו ארוחות משפחתיות ומסיבות יום הולדת", אמרה אמו ל-Echo.

הילד פוגש גם דיאטנית מומחית שעוזרת לו להתגבר על הפחד שלו מאוכל. אמה עושה מה שהיא יכולה כדי לעזור לאנשים להבין מה עובר על בנה. "יותר מדי אנשים אמרו שהוא יאכל כשהוא רעב אבל אוליבר לא - הוא ממש ירעיב את עצמו", קוננה אמו. "עברה הרבה יותר משנה מאז שהוא הכניס אוכל לפה בכלל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully