וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83% ממרכיבי הצבע בקעקועים כוללים חומרים שעלולים להיות מסוכנים

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 9:19

מחקר בארה"ב גילה כי בתוך צבעי הקעקועים מצויים חומרים שמיועדים למניעת עצירות וכאלה שנועדו נגד אלרגיות. אז איך ולמה זה קורה והאם זה מסוכן?

קעקועים הם אמנות גוף פופולרית שאומצה על ידי רבים כאמצעי לביטוי עצמי. חוקרים מזהירים כעת את אלה שמתכננים להוסיף דיו לגופם להיות מודעים לכך שיותר מ-80% מהצבעים לקעקועים שנבדקו בארה"ב מכילים מרכיבים עם תיוג שגוי שעלולים להוות סיכונים בריאותיים פוטנציאליים.

החוקרים מאוניברסיטת בינגהמטון, ניו יורק, ניתחו 54 צבעי קעקועים מתשעה יצרנים במדינה ומצאו של-45 מהם יש תוספים ופיגמנטים לא רשומים.

"המרכיבים העיקריים שאינם רשומים כוללים פולי(אתילן גליקול), פרופילן גליקול ואלקנים גבוהים יותר. רבים מהם מהווים סיכונים אלרגיים או בריאותיים אחרים. ביחד, התוצאות ממחקר זה מדגישות את הפוטנציאל לבעיה משמעותית סביב דיו קעקועים", כתבו החוקרים במחקר שפורסם בכתב העת Analytical Chemistry.

מקעקע אוחז במכונת קעקועים. ShutterStock
מקעקע אוחז במכונת קעקועים/ShutterStock

פוליאתילן גליקול (PEG), שנמצא בשימוש נפוץ לטיפול בעצירות, היה התוסף הלא רשום הנפוץ ביותר בדיו קעקועים. מחקרים מראים שחשיפה ממושכת ל-PEG עלולה להוביל לתופעות שליליות כמו אי ספיקת כליות או לב. התוסף השני הנפוץ ביותר היה פרופילן גליקול, הקשור לגירוי בעור ולתגובות אלרגיות.

"יותר ממחצית מהצבעים הכילו פוליאתילן גליקול לא רשום, שעלול לגרום נזק לאיברים בחשיפה חוזרת, בעוד ש-15 הכילו פרופילן גליקול, אלרגן פוטנציאלי. מזוהמים אחרים כללו אנטיביוטיקה הנפוצה לטיפול בדלקות בדרכי השתן ו-2-פנוקסיאתנול, המהווה סיכונים בריאותיים פוטנציאליים. לתינוקות יונקים", נכתב.

המחקר לא בדק אם מרכיבים אלה נוספו בכוונה או אם הם הגיעו דרך חומרים מסומנים בצורה שגויה או מזוהמים ששימשו במהלך הייצור.

לא נמצא תחת פיקוח אמיתי

"אנו מקווים שהיצרנים יקחו זאת כהזדמנות להעריך מחדש את התהליכים שלהם, ושאמנים ולקוחות יקחו זאת כהזדמנות לדחוף לתיוג וייצור טובים יותר", אמר ג'ון ר. סווירק, מחבר בכיר של המחקר.

"למרות ההיסטוריה העצומה של הקעקועים, והתדירות המוגברת של קעקועים בחברה המודרנית, צבעי קעקועים בדרך כלל אינם מוסדרים על ידי הממשלה, ואין לממשלה שום ידע ספציפי על ההרכב המולקולרי של רוב צבעי הקעקועים", כתב סוויירק.

ה-FDA מסווג צבעי קעקועים כסוג של מוצרי קוסמטיקה, והפיגמנטים המשמשים בדיו הם תוספי צבע הזקוקים לאישור מראש. "עם זאת, בגלל סדרי עדיפויות מתחרים אחרים בתחום בריאות הציבור והיעדר עדות קודמת לבעיות בטיחות הקשורות ספציפית לפיגמנטים הללו, ה-FDA באופן מסורתי לא הפעיל סמכות רגולטורית לתוספי צבע על הפיגמנטים המשמשים בדיו קעקועים. הנוהג הנוכחי של קעקוע הוא מוסדר על ידי תחומי שיפוט מקומיים", נכתב בגיליון מידע של ה-FDA.

  • עוד באותו נושא:
  • קעקועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully