וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנה תרמה מיליארד דולר לבית ספר לרפואה - וזה מה שהם עשו בו

עודכן לאחרונה: 28.2.2024 / 9:48

בעלה המנוח של האישה השאיר לה תיק מניות גדול במיוחד עם הוראה אחת - "תעשי מה שאת רואה לנכון". אז היא החליטה, וכעת סטודנטים חסרי יכולת יוכלו ללמוד בבית הספר

ד"ר רות גוטסמן שתרמה מיליארד דולר לבית הספר לרפואה. יו טיוב, צילום מסך
ד"ר רות גוטסמן שתרמה מיליארד דולר לבית הספר לרפואה/צילום מסך, יו טיוב

בית ספר לרפואה בניו יורק יציע לסטודנטים שכר לימוד חינם בעקבות תרומה של מיליארד דולר מאלמנתו בת ה-93 של משקיע גדול בוול סטריט. המתנה ל"קולג' לרפואה על שם אלברט איינשטיין" הגיעה מד"ר רות גוטסמן, מרצה לשעבר בבית הספר שנמצא בברונקס. זוהי אחת התרומות הגדולות ביותר שנעשו אי פעם לבית ספר בארה"ב והיא הגדולה ביותר שנעשתה אי פעם לבית ספר לרפואה.

בהצהרה אמר דיקן האוניברסיטה ד"ר ירון תומר כי המתנה ה"טרנספורמטיבית" "מחוללת מהפכה קיצונית ביכולת שלנו להמשיך למשוך סטודנטים המחויבים למשימה שלנו, לא רק אלה שיכולים להרשות זאת לעצמם".

שכר הלימוד בבית הספר הוא כמעט 59,000 דולר (למעלה מ-200 אלף שקלים) בכל שנה, מה שמותיר את התלמידים עם חובות גדולים.

ההצהרה של איינשטיין ציין כי סטודנטים בשנתם האחרונה יקבלו החזר עבור שכר הלימוד שלהם באביב 2024, ומאוגוסט יקבלו כל הסטודנטים, כולל אלו הרשומים כעת, שכר לימוד חינם.

ד"ר גוטסמן, כיום בת 93, החלה לעבוד בבית הספר בשנת 1968. היא למדה לקויות למידה, ניהלה תוכניות אוריינות ופיתחה פרוטוקולי מיון והערכה בשימוש נרחב. בעלה המנוח, דיוויד "סנדי" גוטסמן, הקים בית השקעות בולט והיה משקיע מוקדם בברקשייר האת'ווי, הקונגלומרט הרב לאומי של וורן באפט. הוא מת בספטמבר 2022 בגיל 96.

ד"ר גוטסמן אמרה בהצהרה כי הרופאים המתאמנים באיינשטיין ממשיכים "לספק את שירותי הבריאות הטובים ביותר לקהילות כאן בברונקס ובכל רחבי העולם". היא הוסיפה: "אני אסירת תודה רבה לבעלי המנוח, סנדי, על שהותיר את הכספים האלה בטיפולי, והוא מרגיש מבורך על שניתנה לו הזכות הגדולה להעניק את המתנה הזו למטרה כה ראויה", הוסיפה.

בראיון ל"ניו יורק טיימס" היא נזכרה שבעלה המנוח השאיר לה "תיק שלם של מניות ברקשייר האת'וויי" כאשר הוא מת עם ההוראות "לעשות מה שאת חושבת שנכון עם זה". "רציתי לממן סטודנטים באיינשטיין כדי שיקבלו שכר לימוד חינם", אמרה ד"ר גוטסמן שהבינה לדבריה מיד מה עליה לעשות. "היה מספיק כסף לעשות את זה לנצח".

היא הוסיפה כי היא תוהה מדי פעם מה בעלה היה חושב על התרומה. "אני מקווה שהוא מחייך ולא מזעיף פנים", אמרה. "הוא נתן לי את ההזדמנות לעשות את זה, ואני חושב שהוא ישמח - אני מקווה שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully