וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום הראשון בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי ICI: משאבה זעירה לפינוי נוזלים בחולי אי ספיקת לב

עודכן לאחרונה: 27.2.2024 / 17:26

למרות המצב הבטחוני, כ-2,000 קרדיולוגים, סטארטאפיסטים ומשקיעים הגיעו לישראל לכנס החדשנות הבינלאומי בקרדיולוגיה. שתיים מתוך שלוש החברות שזכו במקומות הראשונים - ישראליות

זוכי הפרס הראשון בכנס ICI מקבלים את הצ'ק על סך 150 אלף דולר מידי פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר. צילום: דבורה שרר,
זוכי הפרס הראשון בכנס ICI מקבלים את הצ'ק על סך 150 אלף דולר מידי פרופ' חיים לוטן ופרופ' רפי ביאר/צילום: דבורה שרר

במסגרת כנס הקרדיולוגיה הבינלאומי ICI שנחתם אתמול (ב') במלון דויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב עם כ-2,000 משתתפים מהארץ ומהעולם, נערכה תחרות הפרס היוקרתי ע"ש ג'ון דה-האן. השתתפו בתחרות כארבעים חברות מישראל ומהעולם, ו-14 מהן נבחרו להציג במהלך הכינוס. ועדת שופטים בינלאומית בחרה את שלושת הזוכים:

במקום הראשון, עם בפרס של 150 אלף דולר, זכתה חברת Paragate Medics שהוקמה על ידי ד"ר יאיר פלד והוצגה על ידי ניתאי חנני. החברה הישראלית פיתחה משאבה מושתלת להוצאה של נוזלים מהגוף עבור חולי אי ספיקת לב, שצוברים נוזלים בגוף. המשאבה מושתלת בבטן ויונקת נוזלים מהגוף באמצעות תת לחץ עדין דרך ממברנה מתאימה. המוצר כבר בשימוש במסגרת ניסוי קליני בינלאומי.

במקום השני, עם פרס של 30 אלף דולר, זכתה חברת Magneto הישראלית שפיתחה טכנולוגיה חדישה לשליפת קרישים מעורקי הריאה והמוח על ידי שימוש בשדה חשמלי.

במקום השלישי, עם פרס של 20 אלף דולר, זכתה חברת Alchimedics הצרפתית שפיתחה סטנט מצופה תרופה, הפועל גם כנגד קרישת דם ומפחית את הצורך במתן מדללי דם לאחר השתלת סטנט בעורקי הלב.

פרופ' רפי ביאר ופרופ' חיים לוטן, יוזמי ומארגני כנס ICI הבינלאומי. באדיבות המצולמים
פרופ' רפי ביאר ופרופ' חיים לוטן, יוזמי ומארגני כנס ICI הבינלאומי/באדיבות המצולמים

"אנחנו גאים בקרדיולוגיה הישראלית ובתעשיית הסטרטאפים שמשתתפים באופן מלא בכינוס ומציגים פיתוחים חדשים ושיטות חדשות לטיפול במחלות הלב וכלי הדם", אמר פרופ' רפי ביאר, שביחד עם פרופ' חיים לוטן ייסד את הכנס ומנהל אותו. "אנחנו מודים לחברינו הרבים מהעולם שהגיעו לכינוס והשתתפו בו כתמיכה אדירה לעשייה בישראל"

"כנס ICI הוא כנס החדשנות בקרדיולוגיה המוביל בעולם וממשיך להוכיח את עמידתו האיתנה בתקופה כל כך קשה לישראל", הוסיף פרופ' חיים לוטן. "אני משוכנע שנצא מחוזקים מהמשבר הנוכחי ונמשיך להוביל את העולם בקרדיולוגיה המצוינת ובחדשנות ברפואית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully