וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחם ניתוחים חדש באיכילוב - מכספי ערירי בן 94 שהוריש את הונו לבית החולים

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 26.2.2024 / 11:30

המתחם התת-קרקעי החדש כולל 10 חדרי ניתוח מהמשוכללים בעולם, מה שהופך את איכילוב לבית החולים עם מספר חדרי הניתוח הגדול בישראל. במתחם יבוצעו ניתוחים לכל חברי הקופות, כשהשחרור יהיה עוד באותו יום

פרופ' עידית מטות בפתיחת מתחם הניתוחים החדש "כיסופים" באיכילוב/ליאור צור, דוברות איכילוב

דניאל יהודה יעקובזון ז"ל חי כל חייו בתל אביב ועבד כעורך דין מצליח. לאורך השנים טופל במסירות במחלקות השונות באיכילוב, ושם גם הלך לעולמו בגיל 94. יעקובזון מעולם לא היה נשוי ולא היו לו ילדים, וזמן קצר לאחר מותו התבשר בית החולים על ירושה של 50 מיליון שקל לטובת הקמת מחלקה חדשה. בשבוע הבא ייפתח מתחם הניתוחים החדש בעלות של כ-100 מיליון שקל, שמומן מכספי העיזבון ובהשתתפות המדינה.

"הבנו שחייבים לבנות עוד חדרי ניתוח כדי לקצר את התורים הארוכים", אומר פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים, שסיפר שתחילה חשבו על הוספה של 2-3 חדרי ניתוח, אבל לבסוף החליטו ללכת על משהו גדול יותר. "הקמנו למעשה מחלקה חדשה שהיא כמו בית חולים קטן ונפרד", מוסיף גמזו, "מי שמגיע לכאן בכלל לא עובר דרך המחלקות האחרות. כאן הוא מתקבל לטיפול, כאן הוא מנותח ומכאן הוא גם משתחרר לביתו באותו יום".

מתחם הניתוחים החדש של איכילוב. ליאור צור דוברות איכילוב,
סטריליות מקסימלית. חדר ניתוח במתחם "כיסופים" החדש באיכילוב/ליאור צור דוברות איכילוב

במתחם החדש יבוצעו ניתוחי אוזניים ושקדים לילדים, ניתוחי הרזיה, ניתוחי ברך, בקע (הרניה), קטרקט ועוד. "מדובר בניתוחים שבעבר המטופל היה נשאר לאשפוז בבית החולים", אומרת פרופ' עידית מטות, שניצחה על הקמת המתחם. "עכשיו, בעזרת הכנה שלפני הניתוח והמשך טיפול בבית, אנחנו משחררים את המנותחים עוד באותו יום. אנשים שמגיעים לניתוח ספציפי מעדיפים להחלים בבית ולא להישאר באשפוז".

חדרי הניתוח נבנו בסטנדרטים בינלאומיים מחמירים, במטרה למנוע זיהומים. כך למשל, מסכי הטלוויזיה הענקיים שמציגים את מהלך הניתוח מארבע מצלמות שונות, שקועים בתוך הקיר. כך גם כל פריטי הריהוט הנדרש שנבנו בילט-אין בתוך הקירות במטרה לשמר סטריליות מקסימלית. חדרי הניתוח מצוידים גם במערכות תאורה וסאונד, כשהבחירה לגבי סוג המוסיקה שתתנגן ואופי התאורה נקבעת על ידי המנותח.

המתחם החדש ייקרא, ברוח התקופה, "כיסופים", והמתחם הסמוך לו, שנבנה לפני כ-7 שנים קיבל את השם "רעים". עם הוספת מתחם הניתוחים החדש, יהפוך איכילוב לבית החולים עם מספר חדרי הניתוחים הגדול בישראל - 43 בסך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully