וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים האלו קריטים להתפתחות התינוק, ואתם פשוט חייבים לעשות אותם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 31.3.2024 / 9:46

תנועה, תחושה ותקשורת - בואו ללמוד לְמה זקוק התינוק שלכן ואיך כל זה קשור לבן אדם הבוגר שהוא יהיה

אמא מורחת שמן על תינוק. ShutterStock
דומה לבניין הנשען על יסודות חזקים ואיתנים, כך נרצה להעניק לתינוק את החוויות שיהיו המצע הפורה להתפתחות טובה/ShutterStock

מחקרים מראים שהשנתיים הראשונות לחייו של תינוק הן קריטיות בעיצוב האדם הבוגר שהוא יהיה. למעשה, תפיסות העולם שלו מושתתות על רצף האירועים, החוויות והזיכרונות האינטימיים ברובד הרגשי והלא מילולי בתקופה זו, ואלו יקבעו את נקודת הפתיחה ממנה הוא ימשיך להתפתח. בדומה לבניין הנשען על יסודות חזקים ואיתנים, כך נרצה להעניק לתינוק את החוויות שיהיו המצע הפורה להתפתחות הטובה ולמימוש הפוטנציאל הגבוה שלו.

חוויות מוטוריות

חשוב שתעניקו לתינוק את התנועה במרחב לה הוא זקוק, וזו משתנה בין שלבי ההתפתחות שלו. למשל, תינוק בן יומו זקוק לתנועה בטוחה בהחזקה צמודה בתנוחת הערסול, "נמר על עץ" או תנוחה אנכית, בעוד תינוק בן 3-6 חודשים יזדקק לתנועה חופשית יותר על הידיים וגם על גבי המשטח שיעודד התהפכויות פאסיביות. בהמשך, תינוק שזוחל או הולך יאפשר לכן כבר ממש להניף אותו באוויר ואיתו תוכלו לשכלל את התנועה דרך מעבר מכשולים ויצירת אתגרים תנועתיים.

חוויות סנסוריות

חשיפה לכמה שיותר סוגי מרקמים וכמה שיותר מגע תפתח את מערכות החישה של התינוק. בחודשים הראשונים צרו מגע עדין עם נוצה, מטפחת ונגיעה בקצות האצבעות לצד מגע עמוק במעיכה בתוך פוף, הכנסה למנשא, טפיחות, מעיכות ושפשופים על איברי הגוף.

חוויות תקשורת

בהחלט אפשר "לדבר" עם התינוק בתקשורת ללא מילים: במבט בעיניים או דרך מגע אוהב. שלבו ולמדו מילים דרך אינטגרציה חושית. למשל, למדו את המילה כדור כאשר אתן מראות כדור, מגלגלות אותו על הגוף, מקפיצות אותו ומראות סוגים שונים של כדורים בגודלם ובצבעם. גם שפת תינוקות, ג'יבריש ושימוש במימיקות הופכים את התקשורת עם הבייבי למהנה במיוחד ומלמדת לא פחות.

חשוב לציין כי לכל תינוק פוטנציאל התפתחותי שונה, כמו גם חוזקות וחולשות שונות. מכיוון שאתן מכירות אותו הכי טוב, צרו לו סביבה התפתחותית מדויקת והיו עם היד על הדופק כך שתוכלו להתאים את הגירויים המדויקים שיביאו אותו למימוש הפוטנציאל שלו.

אמא צעירה עושה יוגה עם תינוק על הידיים. ShutterStock
חשוב לציין כי לכל תינוק פוטנציאל התפתחותי שונה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully