וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה (ולמה) זה חשוב להתבונן בילד שלכם מהצד?

בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 9.4.2024 / 10:33

אתם הולכים לצפות בילד שלכם לא מעט, אז כדאי שתגיעו מוכנים למחשבות שעומדות לצוץ בעקבות כך

אמא צעירה משגיחה על בתה התינוקת. ShutterStock
יש להנחיל לילד את היכולת להציב ציפיות ריאליות מעצמו ולחזק אותו כשהוא עומד בציפיות הללו/ShutterStock

לא פעם תמצאו את עצמכם עוצרים ומתבוננים בילד שלכם. אתם מתמוגגים מאיך הוא משחק עם עצמו, מפטפט עם עצמו או פשוט מתמלאים באהבה לקטנטן שלכם מעצם היותו. הצפייה הזאת עשויה להביא איתה מחשבות ותהיות, כמו גם השוואות לילדים אחרים, ולכן חשוב שתקחו הכל בפרופורציות ותזכרו כמה דברים חשובים.

זהו את הפער שקיים בין הרצוי למצוי

עשוי להיות פער בין איך שאתם רואים את הילד שלכם, לבין איך שאתם מדמיינים אותו או רוצים שהוא יהיה. חשוב להבין שהרבה ממה שהילד מרגיש ויודע כלפי משהו תלוי במה שאתם מעבירים לו. לכן, יש להנחיל לילד את היכולת להציב ציפיות ריאליות מעצמו ולחזק אותו כשהוא עומד בציפיות הללו. בהתאם לכך, הטילו עליו משימות התואמות את גילו ומסוגלותו האישית.

חזקו ועודדו בזמן אמת

אל תחכו לסוף היום כדי לחזק את הילד על ההתנהגות החיובית שלו מהצהריים. חזקו אותו בכל הזדמנות כאשר הוא מפגין אחריות, עצמאות, משתף ברגשות ועוד. אם הילד התחיל לבנות מגדל - אפשר להחמיא לו כבר על הקומה הראשונה, לא צריך לחכות שיגיע לקומה השמינית. עם מחמאות מהיסוד, המגדל יגיע עד הגג.

אל תעשו השוואות בין ילדים

ילד יכול להיות בשל או מפותח יותר בתחומים מסוימים ופחות בתחומים אחרים, בדיוק כמו שבתור תינוקות יש כאלה שמקדימים ללכת אבל מתעכבים בדיבור וכדומה. כל הילדים יעברו את אותם השלבים ההתפתחותיים, אך הקצב שלהם שונה ולכן אין זה המקום לעשות השוואות (שצצות כמעט אוטומטית) בין הילד לבין ילדים אחרים בבית, או בכלל. כל אחד הוא אינדיבידואל עם תאריך הבשלה משלו.
הקשיבו לילד, גם כשהוא שותק

הילד היקר שלכם תמיד מדבר אליכם, גם כאשר הוא שותק. התבוננות אקטיבית שלכם, תעודד דיאלוג ותייצר לכם תקשורת חיובית איתו שנים קדימה.

היו עם אצבע על הדופק

אם יש לכם ספק לגבי התפקוד של הילד, מתוך צפייה בו, כדאי תמיד להתייעץ עם הדמויות המטפלות הנוספות (גננת, למשל) ולשאול האם הוא מתנהג אחרת בסביבה שונה. עקבו אחר שינויים במצב הרוח שלו, שינויים בהתנהגות ועוד ושקלו התערבות במידת הצורך.

אבא צעיר משחק עם בתו הפעוטה. ShutterStock
אל תחכו לסוף היום כדי לחזק את הילד על ההתנהגות החיובית שלו מהצהריים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully