וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אשפוז בן ה-4 ממוצר הומאופתי: "התכשירים בחנויות מסוכנים"

מור קריאף

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 0:05

"טבעי לא בהכרח מבטיח שזה לא מזיק", אומרת מור קריאף, יו"ר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית, בעקבות אשפוזו במצב קשה של ילד בן 4, שהוריו רכשו עבורו תכשיר הומאופתי. קריאף מתלוננת: "בעקבות המקרה, הורים נבהלו, ביטלו טיפולים"

ניסוי מעבדה בתרופות טבעיות. ShutterStock
הורים בפאניקה, מבטלים טיפולים. הומאופתיה/ShutterStock

לפני מספר ימים זעקו הכותרות בתקשורת על ילד בן 4, שסבל במשך כמה ימים מנזלת, שיעול וכאב גרון, שהגיע עם הוריו למיון ילדים בבית החולים מאיר במצב קשה מאוד, עם מה שהתברר בסופו של דבר כהרעלה קשה בעקבות תכשיר הומאופתי שקיבל.

כתבות כאלו מיד מקפיצות את כל מי שעוסק בתחום ההומאופתיה. ראשית, מתוך דאגה לילד וכמובן מתוך המקום שמבין שהציבור שמאמין ברפואת הטבעית מחפש פתרונות מהירים של מוצרי מדף.

תכשיר הומאופתי מדויק, אינו יכול לפגוע, זו עובדה. אני וחברי למקצוע מבינים כמה מידע שגוי יכול להתקבל אצל אנשים שלא בקיאים בתחום משורה אחת כזו. הורים מבוהלים שבוחרים לטפל בילדיהם בטיפול הומאופתי מקצועי, פונים אלינו המטפלים בלחץ וחרדה, ושואלים אם גם הילד שלהם בסכנה. לא מעט הורים אחרים פשוט מבטלים את הטיפול.

חשוב לי כמי שעומדת בראש אגודה מקצועית להדגיש כי טיפול הומאופתי קלאסי מאד בטוח לילדים ותינוקות מגיל 0 ואפילו במהלך היותם עוברים ברחם. תכשיר הומאופתי עשוי מחומר מסוים שנבחר בקפידה על פי אבחון מעמיק ומותאם באופן אישי לכל אחד.

"כמו לקחת תרופה בלי מרשם של רופא"

התכשיר ההומאופתי מיוצר בעיקר מצמחים ומינרלים, אך התהליך שעוברים החומרים הוא כזה שהחומר הפעיל בו הוא ברמה מזערית, שלא יכולה לגרום נזק כל עוד הוא ניתן בצורה מבוקרת ואחראית על ידי הומאופת מוסמך על ידי האגודה להומאופתיה קלאסית, ואחד שלמד 4 שנים ועבר סטאז של שנתיים. כמו בכל תחומי הטיפול, מומלץ להגיע אך ורק לאנשי מקצוע מוסמכים.

בטיפול הומאופתי קלאסי מסתכלים על הבן אדם כולו, על הכאבים שלו, על הפחדים שלו על החלומות שלו ועל הבעיות שלו ועל פי זה מתאימים תכשיר הומאופתי אחד מבין 3,500 שקיימים. התכשיר הזה מעורר את הכוחות הפנימיים של הגוף לרפא את עצמו כי הגוף שלנו רוב הזמן יודע לעשות את העבודה לבד.

"ערבוב של כמה תכשירים הומאופתים יכול לעיתים לסייע נקודתית לבעיה מסוימת, אבל תוך כדי - להחמיר בעיה אחרת, וזה כבר מסוכן"

על המדפים ברשתות בפארם קיימים גם תכשירים הומאופתים שמכילים בתוכם ערבוב של מספר תכשירים הומאופתים המיועדים לטפל בבעיה מסוימת. זוהי הסתכלות לגמרי שונה, כי היא אינה רואה את הבן אדם אלא רק את המחלה ממנה הוא סובל. ערבוב של כמה תכשירים הומאופתים יכול לעיתים לסייע נקודתית לבעיה מסוימת, אבל תוך כדי - להחמיר בעיה אחרת, וזה כבר מסוכן.

בנוסף, קיימים תכשירים על המדפים המסווגים כהומאופתיים והם אינם כאלה כי הרגולציה בתחום עדיין לא שלמה. כל טיפול שנלקח ללא הכוונה ויעוץ של איש מקצוע - יכול לגרום נזק. החל מתכשירים הומאופתים או סינים וכלה בתוספי תזונה ואנטיביוטיקה. בתחומי הרפואה אף אחד אינו מעלה על דעתו לקחת תרופה ללא מרשם של רופא, וכך צריך להיות גם ברפואה הטבעית כי טבעי לא בהכרח מבטיח שזה לא מזיק.

השפעת השנה חזקה וגורמת להמון אנשים לשכב במיטה ימים ולפעמים גם שבועות. אצל רוב האנשים שמטפלים בעצמם במהלך השנה ומחזקים את הגוף שלהם, נמחלנ תהיה פחות קשה. חיזוק הגוף יכול להיות על ידי תזונה נכונה ובריאה, שעות שינה מספקות, הפחתת גורמי סטרס ועבודה פנימית ורגשית.

טיפול הומאופתי לחיזוק הגוף בשוטף גם הוא מונע את סיבוכי השפעת. מי שחולה השנה ובוחר להתייעץ עם הומאופת ולקבל טיפול מדויק לשפעת שלו, עשוי לקצר את משך המחלה ואולי אף לסבול פחות. ברוב המקרים, השפעת גם תעבור לבד אם לא תטפלו אבל כדי למנוע סיבוכים ובעיות כדאי להתייעץ עם הומאופת מוסמך על ידי האגודה להומאופתיה כדי שלא תרכשו משהו שלא נכון עבורכם. שיעבור חורף בריא לכולנו.

הכותבת היא יו"ר האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully