וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 5 ימים בחודש: הדיאטה שתפחית שנתיים וחצי מגילכם הביולוגי

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 19:18

מדובר בתזונה שמחקה את ההשפעה המיטיבה של צום על הגוף, רק מבלי לצום. משתתפי המחקר נדרשו לאכול תפריט מסוים במשך 5 ימים בחודש למשך 3 חודשים. התוצאות הפתיעו גם את החוקרים

אישה עומדת על משקל. ShutterStock
5 ימים בחודש במשך 3 חודשים יגרמו לכם לאוסף של שינויים מיטיבים בגוף/ShutterStock

דיאטה שמחקה את ההשפעה המיטיבה של צום, מבלי להרעיב את עצמכם, יכולה להאריך את החיים שלכם בשנתיים וחצי לפחות, כך עולה ממחקר חדש שפורסם השבוע ב-Nature Communications.

החוקרים מצאו שאנשים שהקפידו על דיאטת שמחקה צום במשך 15 ימים, הפחיתו את גילם הביולוגי ביותר משנתיים בממוצע. ולא רק זאת - משתתפי המחקר הראו הפחתה ניכרת בסיכון לסוכרת, מחלות לב ושבץ, בהתבסס על סמנים ביולוגיים בדמם.

הדיאטה כוללת אכילה של פחות מ-1,000 קלוריות, והיא מורכבת ממזונות דלי שומן, מרקים, משקאות אנרגיה ותוספי מזון. למעשה, דיאטה זו גורמת לגוף לחשוב שהוא בצום, מה שגורם לשחרור אנזימים וכימיקלים אחרים בגוף שקשורים לאריכות ימים.

במסגרת המחקר, תזונת המשתתפים הורכבה ממרקים על בסיס צמחי, חטיפי אנרגיה, משקאות אנרגיה, חטיפי צ'יפס ותה למשך חמישה ימים, כמו גם תוסף המספק רמות גבוהות של מינרלים, ויטמינים וחומצות שומן חיוניות.

סופלייר (Soupplier), תל אביב. דניאל בס,
התזונה במשך חמשת ימי הדיאטה כוללת מגוון של מרקים, לצד מזונות אחרים/דניאל בס

פרופסור ולטר לונגו, ביולוג מאוניברסיטת דרום קליפורניה בלוס אנג'לס, שפיתח את הדיאטה ועמד בראש המחקר, אמר: "זהו המחקר הראשון שהראה שהתערבות מבוססת מזון, שאינה מצריכה שינויים כרוניים בתזונה או באורח החיים, יכולים להפוך לצעירים יותר מבחינה ביולוגית".

הדיאטה במחקר כללה שלושה מחזורים של חמישה ימים כל אחד (5 ימים בכל חודש). ביום הראשון המשתתפים אכלו מזון בסך 1,100 קלוריות. החלה מהיום השני ועד החמישי ירדה הצריכה ל-720 קלוריות בכל יום.

הדיאטה מורכבת מ-34 אחוז פחמימות, 10 אחוז חלבון ו-56 אחוז שומן ביום הראשון, ולאחר מכן שבעה אחוז פחמימות, תשעה אחוז חלבון ו-44 אחוז שומן בשאר הימים. בשאר 25 ימי החודש, אכלו המשתתפים את התזונה הרגילה שלהם. כאמור, התבצעו שלושה מחזורים כאלו בפרק זמן של שלושה חודשים.

לאחר שלושה חודשים, החוקרים ניתחו דגימות דם של המשתתפים. התוצאות הראו שלמשתתפי המחקר שביצעו את הדיאטה היו גורמי סיכון נמוכים יותר לסוכרת, כולל פחות עמידות לאינסולין ורמות נמוכות יותר של סוכר בדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

השפעת התחדשות של מערכת החיסון

ניתוחים נוספים של הבדיקות הראו שמשתתפי המחקר הורידו את גילם הביולוגי ב-2.5 שנים בממוצע. הגיל הכרונולוגי הוא הגיל המספרי, כמה שנים את חי. הגיל הביולוגי מצביע על הגיל, כפי שמשתקף במצב התאים והרקמות בגוף. מדובר במדד משמעותי מכיוון שהוא מראה עד כמה אדם עלול להיות רגיש למחלות.

סריקות MRI של הנחקרים הראו גם ירידה בשומן הבטני ובשומן בכבד, הקשורים בסיכון מופחת לתסמונת מטבולית, שמגבירה את הסיכון למחלות לב, שבץ וסוכרת. בנוסף, נמצאה עלייה ביחס הלימפואידי-מיאלואידי של משתתפי המחקר, המהווה אינדיקטור למערכת חיסונית צעירה יותר. מחקרים קודמים הראו שדיאטה מסוג זה יכולה אפילו להוריד את גורמי הסיכון לסרטן.

החוקרים מאמינים שלדיאטה זו יש השפעת התחדשות של מערכת החיסון. לדברי החוקרים, הדיאטה הזו גם מחליפה את התאים בכל הגוף ל'מצב אנטי אייג'ינג' מוגן - השפעה שנמשכת הרבה מעבר לתקופת הדיאטה עצמה.

הדיאטה הזו מחקה למעשה את התוצאות המיטיבות של צום של מים בלבד, עם ההבדל הגדול - שבשיטה זו כן אוכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully