וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרון המדהים שיש לנשים על גברים בביצוע פעילות גופנית

עודכן לאחרונה: 22.2.2024 / 13:58

נשים שמתאמנות ממש כמו גברים משיגות תוצאות בריאותיות טובות יותר. מחקר חדש חושף את היתרון המובהק

נשים שמתעמלות במשך 150 דקות בשבוע יורידו את הסיכון למוות באופן משמעותי יותר מאשר גברים שעושים את אותו הדבר. כך עולה ממחקר תצפיתי חדש שמציע שכאשר מדובר בפעילות גופנית, נשים יכולות לעשות פחות ולהפיק יותר תועלת.

"היופי במחקר הזה הוא ללמוד שנשים יכולות להפיק יותר מכל דקה של פעילות מתונה עד נמרצת מאשר גברים", הסבירה ל-CBS News הקרדיולוגית של בית החולים סידרס-סיני, ד"ר מרתה גולאטי, מחברת שותפה למחקר שפורסם ב-Journal of the American.

החוקרים שאלו 412,413 מבוגרים בארה"ב על הרגלי הפעילות הגופנית שלהם מדי כמה שנים מ-1997 עד 2019 - תקופה שבה כמעט 40,000 משתתפים מתו, כולל 11,670 מבעיות לב וכלי דם. בסוף התקופה, החוקרים הגיעו למסקנה שעבור גברים, אלו שעסקו ב-300 דקות של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בשבוע ראו את הירידה הגדולה ביותר בסיכון למוות בטרם עת מכל סיבה שהיא ב-18 אחוזים. נשים, לעומת זאת, נזקקו ל-140 דקות בלבד של פעילות גופנית מתונה עד נמרצת בשבוע כדי להוריד את הסיכון למוות ב-18%. "והסיכון שלהם המשיך לרדת כשהם עלו ל-300 דקות בשבוע", לפי CBS. גברים שהתעמלו לפחות 150 דקות בשבוע היו בסבירות נמוכה ב-15% למות מאשר גברים שהתעמלו פחות, אך נשים שהתעמלו באותה כמות היו בסיכון נמוך ב-24% למות מכל סיבה שהיא מאשר נשים שהתעמלו פחות. נשים שהתעמלו היו גם בסיכון נמוך ב-36% לסבול מאירוע קרדיווסקולרי, בעוד שגברים שהתאמנו היו בסיכון מופחת ב-14%.

אישה מרימה משקולות. ShutterStock
אישה מרימה משקולות/ShutterStock

בנוסף, נשים השיגו תועלת שיא מאימון אחד בשבוע של פעילויות מחזקות שרירים, הקשורות להפחתה של 30% בסיכון קרדיווסקולרי, בהשוואה לשלושה מפגשים בשבוע לגברים, הקשורים להפחתה של 11% בסיכון.

מכיוון שהמחקר היה תצפיתני, החוקרים לא יכולים לומר בוודאות שפעילות גופנית גורמת לסיכון נמוך יותר. אבל כפי ש-CBS מדווחת, "לגברים בממוצע יש לבבות גדולים יותר באופן פרופורציונלי, דרכי נשימה בריאותיות רחבות יותר, יכולת דיפוזיה גדולה יותר של הריאות וסיבי שריר גדולים יותר מאשר לנשים", אז הגיוני שפעילויות מסוימות דורשות יותר מאמץ פיזי של נשים מאשר של גברים ומובילות למהירות יותר ורווחים גדולים יותר. מחקר זה בהחלט מראה כי "עבור כמות נתונה של זמן ומאמץ שהושקעו בפעילות גופנית, לנשים היה יותר מה להרוויח מגברים", אומרת מחברת המחקר הבכירה והקרדיולוגית של סידרס-סיני, ד"ר סוזן צ'נג, ל-CNN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully