וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 10 הגיע למיון וחובר לאקמו, והכל בגלל בעיה פשוטה לכאורה

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 10:58

הילד הגיע עם תלונות על חום וכאבי בטן והחל לקבל טיפול במיון של שניידר. במהלך הערב החלה התדרדרות פתאומית וקריסת מערכות שהובילו לחיבור שלו לאקמו. אחרי בדיקות נוספות התגלתה הבעיה

בן 10 שחובר לאקמו בשלל בעיה בריאותית קטנה לכאורה. באדיבות המצולמים
בן 10 שחובר לאקמו בשלל בעיה בריאותית קטנה לכאורה/באדיבות המצולמים

לא מעט ילדים מוצאים את עצמם בחודשים האחרונים במיון בעקבות מחלות חורף קשות, אבל המקרה הזה הוא מאוד נדיר: ילד בריא בן 10 הגיע למיון של בית החולים שניידר עם כאבי בטן חזקים וחום גבוה וחובר לאחר זמן קצר יחסית לאקמו.

"הילד הגיע אלינו למחלקה לרפואה דחופה בתלונה מרכזית של חום וכאבי בטן", מסביר ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית. "התחלנו בבדיקות כדי לנסות להבין מה המקור. כחלק מהבירור הסתכלנו על הבטן שלו עם POCUS (אולטרסאונד נייד). בבדיקה מצאנו ציסטות רבות בכליה, שהיו לא ידועות קודם. זה יחד עם שתן לא תקין העלו את החשד שהמחולל של המצב הוא מדרכי השתן". לאחר החיבור עלה הילד לטיפול והשגחה ביחידה לטיפוץ נמרץ לב.

לדבריו, תוך כדי המשך ההערכה והטיפול, החלה התדרדרות פתאומית וקריסת מערכות. "המצב חייב אותנו להעלות אותו בדחיפות על מכשיר אקמו כדי לייצב את מצבו ולהציל את חייו. להעלות ילד על אקמו במלר"ד זה נדיר ביותר, וזוהי הפעם הרביעית בתולדות שניידר שזה קורה. אלו אחד מהרגעים הכי דרמטים שיכולים להיות וכשמצליחים, מהמספקים ביותר מבחינה מקצועית ואישית, לפני שבוע הנער עבר דרך מחלקתנו להגיד שלום לפני שהוא משוחרר הביתה, כשהוא בריא, על שתי רגליים ללא חסרים נוירולוגים".

חיידקים. ShutterStock
חיידקים שנמצאים על העור ויכולים לחדור למחזור הדם/ShutterStock

חיידק שנמצא על העור של כל ילד

במקרים מסויימים, במיוחד אם לא מטפלים בה, דלקת בדרכי השתן יכולה להתפשט לכליות או למקומות אחרים בגוף ולעתים אף להגיע למחזור הדם. סיבוכים שיכולים לקרות בעקבות מצב כזה כוללים: נזק קבוע לכליות ואלח דם (ספסיס). במסגרת התגובה של הגוף לזיהום הוא משחרר לזרם הדם כימיקלים שמטרתם להילחם בזיהום. ספסיס מתפתח כאשר התגובה של הגוף לכימיקלים הללו משתבשת ויוצאת מאיזון ואז ישנה סכנה לגרימת נזק לאיברים החיוניים.

החיידק שנמצא אצל הילד נקרא סטאפ אאורוס והוא נחשב מזהם שכיח ברפואת ילדים. למעשה, הוא חלק מהפלורה הרגילה שנמצא על העור של כל הילדים ולעתים לא שכיחות יודע לעשות זיהומי עור (אימפטיגו, צלוליטיס) או מחלה פולשנית יותר, כמו אלח דם - מה שראינו במקרה הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הבנתי מרגע לרגע שמשהו לא טוב קורה"

"זה התחיל מכאבי בטן חזקים, הקאות וחום גבוה, שבשלב מסוים, כשהוא כאוב מאוד, החלטתי לקחת אותו לבית החולים", מספרת אפרת, אמו של הילד. "נסענו למרכז שניידר, שם נכנסנו למיון. בהתחלה עברנו סדרה של בדיקות שלא העלו משהו מיוחד, מלבד מדדי דלקת, עד שהחליטו לעשות לו אולטרסאונד בכליות בגלל התלונה על כאבי הבטן וגם כי התחילו כאבים בגב. האולטראסאונד הראה איזשהו ממצא בכליה. בינתיים הוא המשיך להרגיש רע והתדרדר, והבנתי מרגע לרגע שמשהו לא טוב קורה. ראיתי שנכנסים המון רופאים לחדר שלו, והסבירו לי שהדלקת עברה למחזור הדם".

אפרת מספרת כי הרופאים פעלו במהירות וחיברו אותו למכונת לב ריאה (אקמו), מה שבדיעבד הציל את חייו. "הוא היה מחובר למכונה מספר ימים מונשם ומורדם לסירוגין. אלו היו ימים מפחידים, מלאים בחששות ואי וודאות. כשחזרו הבדיקות הסתבר שכל האירוע נגרם בגלל חיידק בדרכי השתן שהתפשט לדם. לא תיארתי לעצמי בחיים שדבר כזה יכול לקרות ככה פתאום לילד בריא. לאחר מספר ימים, הוא התייצב וירד מהאקמו והחל טיפול. לאט לאט הוא השתפר והיום הוא כבר מרגיש הרבה יותר טוב אבל עדיין מתאושש מהחוויה שעבר, גם אני כמובן. אני רוצה להודות לצוות בית החולים שטיפל בו במסירות כזו גדולה, ובעיקר שבצורה מהירה ומדויקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully