וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה שהדבר הזה היה תקוע לו במוח. בגיל 74 הוא יצא ואז קרה הדבר הזה

עודכן לאחרונה: 19.2.2024 / 14:07

זה לא נדיר שרופאים מוצאים חפצים תקועים בתוך גופם של אנשים, אבל במקרה הנוכחי מדובר במחט של דיקור שמצאה את דרכה למוחו של גבר ובסופו של דבר אף הובילה למותו

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

מטופל שחשב שהוא סובל ממפרצת גילה כי מדובר בדבר אחר לחלוטין. סריקות בבית החולים אליו הגיע גילו מחט "בצבע הזהב" ו"קצת מחודדת" באורך של חצי סנטימטר שנכנסה בעורק בתוך מוחו של הגבר בן ה-74. זה גרם לדימום פנימי שהותיר אותו עם בעיות זיכרון, מה שהוביל אותו לבית החולים.

משפחתו אמרה שהמחט כנראה הייתה שם במשך שני עשורים מכיוון שהם יכלו לזכור אותו עובר דיקור רק בתחילת שנות ה-2000 בגלל מיגרנה מתמשכת שסבל ממנה.

המחט הוסרה באמצעות ניתוח שכלל חיתוך הגולגולת. האיש, מסצ'ואן, סין, שרד את הניתוח אך מת שלושה שבועות לאחר מכן לאחר שסבל מדלקת בריאות.

המקרה נחשף בכתב העת Journal of Medical Case Reports.

במוחו של בן 74 התגלה הדבר המדהים שהסתתר שם 20 שנה. Journal of Medical Case Reports., אתר רשמי
במוחו של בן 74 התגלה הדבר המדהים שהסתתר שם 20 שנה/אתר רשמי, Journal of Medical Case Reports.

דיקור סיני הוא פרקטיקה רפואית סינית מסורתית הכוללת החדרת מאות מחטים זעירות לנקודות ספציפיות בגוף כדי לעורר אנרגיה, המכונה צ'י. השיטה יכולה לעזור להקל על כאבים, להפחית מתח ואף לסייע בהתאוששות המפרקים על ידי סיוע בהמרצת עצבים וזרימת דם באזורים המקבלים את הטיפול.

המחט הזעירה בתוך האיש נמצאה בעורק שעובר במוח מאחורי העין הימנית, והיא ככל הנראה הגיע לשם אחרי שנשברה במהלך טיפול בדיקור ולאחר מכן נישאה לעורק שמאחורי העין.

לא ברור מה הוביל לקרע, אבל זה יכול להיות קשור לנפילה, פגיעה חדה בראש או עקב תזוזה של מיקום המחט בגולגולת. בכל מקרה, האיש הובהל לבית החולים שעה לאחר שהופיעו בעיות הזיכרון שלו, כשהמשפחה חששה תחילה שהוא סובל ממפרצת. אבל כאמור, סריקות גילו את המחט במוחו וגרמה לדימום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
במוחו של בן 74 התגלה הדבר המדהים שהסתתר שם 20 שנה. Journal of Medical Case Reports., אתר רשמי
במוחו של בן 74 התגלה הדבר המדהים שהסתתר שם 20 שנה/אתר רשמי, Journal of Medical Case Reports.

כדי להסיר את המחט, הרופאים נאלצו תחילה לחתוך חלק מהגולגולת שלו - בהליך שנקרא קרניוטומיה. לאחר מכן הם חתכו את הציפוי החיצוני העבה של המוח, והשתמשו במיקרוסקופ כירורגי כדי לנווט דרך המוח אל המחט - תוך הימנעות מפגיעה בעורקים ומבנים חיוניים.

לאחר מכן הוסרה המחט, וכלי הדם שנקרע נסגר באמצעות אטב מתכתי קטן מאוד. לאחר הניתוח, האיש החלים תחילה היטב. אבל אז הוא פיתח דלקת ריאות בזמן שהיה בבית החולים - ומת שלושה שבועות לאחר הניתוח.

הרופאים אמרו שהמקרה הזה היה הראשון שתועד בספרות הרפואית של אדם עם פסאודואניוריזמה (מפרצת מדומה) שנגרמה ממחט דיקור. מקרים קודמים נגרמו על ידי זיהומים הפוגעים בעורקים במוח, כמו גם טראומה בראש - או פגיעות חדות בראש.

  • עוד באותו נושא:
  • דיקור
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully