וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנטיין: האם אהבה באמת יכולה לרפא את הגוף והנפש? העובדות המדהימות

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 13:09

רגשות האהבה, המגע והחומרים המופרשים בגופינו במסגרת מערכת יחסים זוגית - משפיעים בצורה דרמטית על היכולת של הגוף להשתקם ולהירפא, גם אחרי פציעות קשות

אהבה. ShutterStock
אהבה/ShutterStock

היום, יום האהבה יחגגו רבים את האהבה שלהם כשבמקביל לצערנו בבתי החולים מאושפזים חיילים ואזרחים שנפצעו בדרגות שונות מאז פרוץ המלחמה. רובם עטופים על ידי משפחה, חברים ובני זוג. מעבר לסיוע הטכני הנדרש בתהליך שיקום, התמיכה והאהבה שמפגינים הקרובים של הפצועים ובפרט בני הזוג שלהם, משפיעה בפועל על סיכויי ההחלמה והיכולת לחזור לחיים. נוי רז, פסיכולוג ראשי במחוז שרון במכבי שירותי בריאות, ריכז כמה יתרונות רפואיים של אהבה:

אהבה יכולה לרפא פצעים
גם אם זה נשמע לכם רומנטי מדי כנראה שזו האמת. מחקר בדק 37 זוגות אשר במסגרת הניסוי בוצעו פצעי חתך קטנים בזרועותיהם. נמצא שככל שהאינטראקציה בין בני הזוג הייתה חיובית יותר בימים שלאחר מכן, כך עלו רמות הורמון ההתקשרות (אוקסיטוצין) בדמם וכן הפצעים בזרועותיהם החלימו מהר יותר.

קרבה ואהבה גורמות לשחרור אוקסיטוצין
במחקרים רבים נמצא קשר בין אינטימיות ומגע לעלייה ברמות האוקסיטוצין בדם, ולתגובה טובה יותר של המערכת החיסונית. במחקר אחר זוגות אשר במשך ארבעה שבועות קיבלו הנחייה להגביר את כמות המגע הפיזי ביניהם, הדגימו עלייה ברמות האוקסיטוצין, בעוד בקרב זוגות בקבוצת הביקורת לא נרשמה עליה.

אהבה. ShutterStock
אהבה/ShutterStock

קירבה יכולה להציל חיים
לא יהיה מוגזם לומר שמערכות יחסים קרובות וטובות עשויות להציל חיים ואילו בדידות עלולה להיות קטלנית. מחקר נוסף מצא שמערכות יחסים טובות עשויות להגדיל את סיכויי ההישרדות באופן כללי בכ-50% ללא קשר לגיל, מין ומצב בריאותי. בדידות לעומת זאת מעלה את הסיכון להתפתחות בעיות בריאות שונות בסבירות דומה להשמנה, היעדר פעילות גופנית ועישון של 15 סיגריות ביום.

לאהבה ולקשרים רומנטיים יש גם השפעה על כאב
אנשים שנמצאים במערכות יחסים רומנטיות מדווחים על פחות כאבי גב וכאבי ראש לעומת אנשים החווים בדידות והיעדר קשר. לא רק הבריאות הגופנית שלנו מושפעת מאהבה ומקשר, אלא גם בריאותנו הנפשית. קשרים רומנטיים נמצאו במחקרים רבים כגורם חוסן מפני חרדה ודיכאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כל סוג של קרבה יכול לסייע

יחד עם כל יתרונותיה של קרבה, מחקרים מראים כי אחוז ניכר מהאוכלוסייה מדווח על בדידות. עד 43% מהאמריקאים מעל גיל 60 מדווחים שהרגישו בודדים לעיתים קרובות בשנה החולפת. בעקבות הידע שהצטבר בנושא, גופי בריאות בעולם פועלים להגביר את המודעות לחשיבותם של קשרים זוגיים וחברתיים כגורם חוסן משמעותי. החדשות הטובות לרווקים הן שגם קשרים חברתיים קרובים שאינם רומנטיים ואפילו אימוץ חיית מחמד עשויים להשפיע לטובה על הבריאות הפיזית והנפשית.

הסיפורים המרגשים והכמעט דמיוניים של חיילים שנפצעו קשה והצליחו כנגד כל הסיכויים להשתקם ולקום על רגליהם, הם במידה רבה, הודות לבת הזוג או האישה שנמצאת לצידם. רגשות האהבה, המגע והחומרים המופרשים בגופינו במסגרת מערכת יחסים זוגית - משפיעים בצורה דרמטית על היכולת של הגוף להשתקם ולהירפא לאחר פציעות קשות. מסתבר שכל מה שאנחנו צריכים זאת אהבה - זה הרבה מעבר למשפט יפה מתוך שיר אייקוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully