וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: לראשונה בעולם אדם מת מווירוס שחי בבע"ח

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 10:23

אבעבועות אלסקה - זה הווירוס החדש שהתגלה בשנת 2015 ועד כה נמצא בעיקר אצל שרקנים. במקרה הנוכחי הגבר סבל ממערכת חיסון מוחלשת - מה שתרם למותו. אבל האם זה כל הסיפור?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אבעבועות אלסקה (Alaskapox), נגיף נדיר שנמצא בעיקר ביונקים קטנים כמו שרקנים וזוהה לראשונה בבני אדם בשנת 2015, הוכח כקטלני לאנשים בפעם הראשונה. גבר מאלסקה מת בחודש שעבר מהנגיף, שעלול לגרום לנגעים בעור, בלוטות לימפה נפוחות וכאבי שרירים או מפרקים, כך מדווח הניו יורק טיימס.

אפידמיולוגים מה-CDC אומרים שהתסמינים של הנגיף הם בדרך כלל קלים, כלומר יכלו להיות מקרים בעבר שלא דווחו - רשמית, רק שבעה אנשים אובחנו כחולים בנגיף, כולם באלסקה ושישה מהם ברובע פיירבנקס North Star, ועד למוות הנוכחי אף אחד לא אושפז בשל כך ולא דווח על העברה מאדם לאדם, כך מדווח הלוס אנג'לס טיימס.

המחלה נגרמת על ידי נגיף השייך למשפחה שכוללת את האבעבועות השחורות, את אבעבועות הקוף שפרצו מאפריקה לעולם במאי 2022, וגם את אבעבועות הפרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כיצד זה קרה?

גורמי הבריאות באלסקה אמרו שעדיין לא ברור כיצד נדבק האיש בנגיף. האיש התגורר לבדו באזור מיוער, לא נסע לאחרונה או היה בקשר הדוק עם מישהו שנסע לאחרונה, לפי משרד הבריאות של המדינה.

האיש סיפר לרופאים שהוא טיפל בחתול רחוב בביתו, ושהחתול שרט אותו לעתים קרובות, כולל פעם אחת ליד בית השחי הימני שלו, כחודש לפני שהבחין כי נוצרה שם בליטה אדומה בספטמבר 2023. החתול נבדק מאוחר יותר לגילוי נגיפי אורטופקס אחרים, וכל הבדיקות היו שליליות, כך על פי משרד הבריאות. ובכל זאת, גורמי הבריאות אמרו כי ייתכן שחתול הרחוב יכול היה להיות המקור לנגיף.

ד"ר רוג'רס אמר כי ייתכן שהציפורניים של חתול הרחוב נושאות את הנגיף אחרי מפגש עם מכרסמים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully