וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשנים? זה הגיל שאתם חייבים להפסיק כדי לא לאבד שנות חיים

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 9:53

המחקר שעקב אחרי למעלה מיליון בני אדם מצא כי מעשנים שיפסיקו לעשן עד גיל 40 יוכלו להרוויח מזה שנים רבות של חיים. הה כל התרחישים האופטימיים והפסימיים

מה סיגריות אלקטרוניות עושות לגוף שלכם?/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

אף פעם לא מאוחר מדי להפסיק לעשן. חוקרים מצאו במחקר שהפסקת עישון לפני גיל 40 יכולה להביא לתוחלת חיים דומה לזו של לא מעשנים. המחקר מגלה עוד כי אנשים שהפסיקו לעשן, ללא קשר לגיל, יכולים להשיג תוחלת חיים דומה לאלו שאינם מעשנים תוך כ-10 שנים לאחר הגמילה, וכמעט מחצית מהיתרון הזה ניתן להבחנה תוך שלוש שנים בלבד.

ממצאים אלו שפורסמו בכתב העת NEJM Evidence התבססו על מחקר רחב היקף שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת טורונטו. במחקר השתתפו בסביבות 1.5 מיליון מבוגרים מארה"ב, בריטניה, קנדה ונורבגיה שעקבו אחריהם במשך 15 שנים.

ההערכות מראות שיש כ-60 מיליון מעשנים בארבע המדינות המעורבות במחקר, ויותר ממיליארד מעשנים ברחבי העולם. למרות ששיעור העישון העולמי ירד ביותר מ-25 אחוז מאז 1990, הטבק נותר גורם מוביל למוות שניתן למניעה.

עישון סיגריות. By vchal, ShutterStock
עישון סיגריות/ShutterStock, By vchal

"למעשנים בין הגילאים 40 ל-79 היה סיכון כמעט פי שלושה למות בהשוואה לאלה שמעולם לא עישנו, כלומר בממוצע הם איבדו 12 עד 13 שנות חיים. מעשנים לשעבר הורידו את הסיכון למוות ב-30 אחוזים בהשוואה ללא מעשנים. הפסקת עישון בכל גיל הייתה קשורה להישרדות ארוכה יותר, ואפילו אלו שהפסיקו לטווח של פחות משלוש שנים הרוויחו עד שש שנים בתוחלת חיים", נכתב בהודעה לעיתונות.

החוקרים ציינו כי הפסקת עישון בכל גיל, במיוחד בגיל צעיר יותר, מפחיתה את הסיכון העודף לתמותה כללית וסיכון למוות ממחלות כלי דם, דרכי נשימה ומצבים הגורמים לצמיחת גידולים.

"הפסקת עישון יעילה באופן שאינו מתשמ לשתי פנים בהפחתת הסיכון למוות, ואנשים יכולים לקצור את הפירות הללו במהירות רבה", אמר מחבר המחקר, פרבט ג'הא. "אנשים רבים חושבים שמאוחר מדי להפסיק לעשן, במיוחד בגיל העמידה. אבל התוצאות הללו נוגדות את קו המחשבה הזה. אף פעם לא מאוחר מדי, ההשפעה מהירה וניתן להפחית את הסיכון במחלות עיקריות, כלומר איכות ארוכה וטובה יותר של החיים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully