וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגובה שלו תרם לקריירת ה-NBA שלו, אבל כעת אולי יגרום למותו

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 14:24

השחקן הגבוה סובל מבעיה גנטית בלב שגרמה למותו של אביו בגיל 54. כעת, כשהוא ממתין לתורם שליבו יהיה גדול וחזק מספיק כדי להיות מושתל בגופו הוא נמצא בקרב החשוב בחייו

סקוט פולארד. GettyImages
סקוט פולארד/GettyImages

בגובה של 2 מטרים ועשרה סנטימטרים, גובהו של השחקן סקוט פולארד עזר לו לשחק יותר מעשור ב-NBA, והקנה לו טבעת אליפות עם בוסטון סלטיקס בשנת 2008. אבל כעת הגבוה הזה עלול לגרום למותו.

פולארד זקוק להשתלת לב, מצוקה חמורה שכבר הופכת קשה יותר בגלל העובדה שכל כך מעט תורמים יכולים לספק לו משאבה גדולה וחזקה מספיק כדי לספק דם לגופו הגדול במיוחד. בשבוע שעבר הוא אושפז בטיפול נמרץ במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט בנאשוויל, טנסי והוא ימתין שם עד שיופיע תורם שהוא גדול מספיק כדי להיות התאמה. "אני נשאר כאן עד שאקבל לב", אמר פולארד, בן 48, בהודעה ל-AP ביום רביעי בערב. "הלב שלי נחלש. [הרופאים] מסכימים שזו הדרך הטובה ביותר שלי לקבל לב מהר יותר".

"להיות גבוה זה נהדר, אבל אני לא הולך לראות את גיל 80"

כאמור, בגובה הנוכחי שלו ועם משקל של 117 קילוגרמים, גודלו של פולארד שולל את רוב התורמים הפוטנציאליים ללב שיחליף את שלו, שבשל מצב גנטי שהופעל ככל הנראה על ידי נגיף שנדבק בו ב-2021, פועם 10,000 פעימות נוספות ביום. למחצית מאחיו יש את אותו מצב - כמו אביו שגובהו היה 2.03 מטרים, ומת בגיל 54 מדום לב, כשסקוט היה בן 16. "זו הייתה קריאת השכמה מיידית", אמר פולארד בראיון טלפוני לאחרונה. "אתה לא רואה הרבה אנשים זקנים בגובה הזה. אז ידעתי את זה כל החיים שלי, רק בגלל שזה היה ברור לי כבר בתור ילד בן 16, - שלהיות גבוה זה נהדר, אבל אני לא הולך לראות את גיל 80".

פולארד, שהיה גם מתחרה בעונה ה-32 של הישרדות, היה מודע למצב לפחות מאז שאביו מת בשנות ה-90, אם כי רק שחלה לפני שלוש שנים זה התחיל להשפיע על איכות החיים שלו. "אני מרגיש כאילו אני הולך בעלייה כל הזמן", הוא אמר במהלך שיחה, והזהיר את הכתב שייתכן ויצטרך לקצר אותה אם יתעייף.

פולארד ניסה טיפול תרופתי ועבר שלושה אבלציות - טיפול בהפרעות קצב באמצעות צריבה. קוצב לב שהושתל אתלו לפני כשנה פותר את הבעיה אבל רק חלקית. "כולם מסכימים שיותר אבלציות לא יפתרו את זה, יותר תרופות לא יסדרו את זה", אמר פולארד. "אנחנו צריכים השתלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully