וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים יומיומיים שעלולים להחמיר את הדיכאון שלכם

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:22

כמעט כל המדינה נמצאת בימים אלה במצב רוח לא טוב במיוחד, אבל מתברר שיש כמה דברים שרק מחמירים את ההרגשה

איריס קול מראיינת את ד"ר אורן טנא על דיכאון והטיפול בו/מערכת וואלה

דיכאון היא מחלה נפוצה מאוד ואחד מכל שישה אנשים יסבול ממנה במהלך חייו. ולמרות זאת, אין סיבה אחת ברורה לדיכאון, עבור רוב האנשים, מדובר על שילוב של גורמים רבים, כמו סיבות חברתיות, סביבתיות וגנטיות.

אבל יש דברים מסוימים שיכולים להחמיר דיכאון וניתנים לניהול שיעור לכם להשיג שליטה על הדיכאון ולהרגיש טוב יותר.

1. חוסר שינה
רובנו מרגישים הכי טוב כשישנו טוב בלילה.לשינה לא איכותית במהלך הלילה יש השפעות מכריעות על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. כמה מחקרים מצביעים על כך שלאנשים עם נדודי שינה יש סיכוי גבוה פי 10 ללקות בדיכאון מאלה שלא.

יש כמה הדברים שיכולים לשפר את איכות השינה שלכם והם כוללים היגיינת שינה טובה, פעילות גופנית סדירה, והפחתת שתית קפאין או אלכוהול כמה שעות לפני השינה.

2. מתח
כל אחד מאיתנו חווה מתח בשלב כזה או אחר במהלך חייו. אבל מתח מתמשך ממצב בטחוני למשל, ממשפחה, עבודה או אחריות אחרת יכול לגבות מחיר מבריאות הנפש. ניתן לנסות להפחית את הלחץ על ידי לימוד טכניקות להפחתת מתח, ביצוע פעילות גופנית סדירה והקדשת זמן לדברים שאתם אוהבים ונהנים מהם.

סטרס. ShutterStock
סטרס/ShutterStock

3. אורח חיים יושבני
כאשר אתם מדוכאים, פעילות גופנית היא כנראה לא הדבר הראשון שתחשבו על לשעות. וחבל כי מדובר באחד הדברים הטובים ביותר שניתן לעשות נגד דיכאון. כאשר אנחנו מתאמנים, הגוף משחרר אנדורפינים - כימיקלים שיכולים להפחית כאב ולשפר את מצב הרוח. גם אם אתם יכולים לעשות עשר דקות של פעילות נמרצת ביום, זה יכול לעזור.

4. שתיית אלכוהול
אנשים רבים שותים משקה או שניים בערב כדי להוריד את מחשבות היום, אבל למי שחווה דיכאון - מדובר ברעיון רע מאוד. מומחים מסכימים שיכול להיות קשה יותר לטפל בדיכאון אם שותים אלכוהול. שתיית אלכוהול גורמת לך פחות להתמיד בתוכנית הטיפול שלך ולסבירות גבוהה יותר שתתקל בבעיות בבית או בעבודה. אלכוהול לא רק גורם לעייפות בשילוב חלק מהתרופות, אלא גם יכול להפריע לתרופות ספציפיות לדיכאון, מה שעלול לעורר מצב חירום רפואי מסכן חיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אישה שמה יד על הפנים. ShutterStock
אישה שמה יד על הפנים/ShutterStock

5. הורמונים
נשים נוטות יותר לסבול מדיכאון מאשר גברים. אחת הסיבות עשויה להיות קשורה להורמונים, ולאופן שבו הם משתנים עם הזמן. ייתכן שזו הסיבה שחלק מהנשים חשות דיכאון לאחר הלידה. נשים גם נוטות יותר לדיכאון במהלך הביוץ וכשהן עוברות את גיל המעבר.

6. לא מקבלים עזרה
ניתן לטפל בדיכאון, אך המחסום הגדול ביותר לטיפול הוא הכחשה. אם אתם מדוכאים, בקשו עזרה. אי קבלת עזרה לדיכאון יכולה לגרום לך להרגיש גרוע יותר - ולגרום לדיכאון להימשך זמן רב יותר. ככל שתקבלו עזרה מוקדם יותר, כך תוכלו להתחיל להרגיש טוב יותר מהר יותר. שיחה עם רופא המשפחה היא צעד ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully