וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה הטעים הזה הוא הנשק הסודי לנחירות

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 8:45

נחירות הן דבר שמאוד מקשה על זוגיות , ובמקרים אחרים גם יכול להעיד על מחלות שונות. מומחה שינה מציע לשתות את המשקה החם הזה ממש לפני השינה. תנסו בבית?

איריס קול מראיינת את ד"ר ארי דירוא בנושא נחירות אצל ילדים/מערכת וואלה

נחירות הן ללא ספק בעיה שעלולה להקשות על חיי הזוגיות. מרבית האנשים מתקשים להירדם לצד אדם נוחר, ואילו הנוחר עצמו מרגיש לא פעם חוסר אונים ותחושת אשם. הנחירות לא רק מפריעות לשינה של בן או בת הזוג, אלא גורמות גם לעייפות ולעצבנות למחרת. על פי הערכות, 45 אחוז מהאוכלוסייה נוחרים מדי פעם, כאשר 25 אחוזים נוחרים באופן קבוע, ומדובר בנשים, גברים, צעירים וזקנים.

אם אתה אחד מהסובלים, או בגלל שזה אתה הנוחר או שיש לך בן זוג שכן, תדע שזה ממש מסובך לנסות להפסיק את זה. ישנם שינויים באורח החיים שניתן לעשות כדי לעזור עם זה, שכן הנחירות נגרמות כתוצאה מוויברציה של הרקמות הרכות, בעיקר באזור החך הרך, מהיצרות בדרכי הנשימה שעלולה להיגרם בשל מבנה אנטומי צר במעבר האוויר, עודף משקל, או בעיה מבנית בבסיס הלשון והחך. בנוסף, מומלץ שלא לשתות אלכוהול שלוש שעות לפני השינה.

תה נענע. ShutterStock
תה נענע/ShutterStock

אבל יש משקה אחד שמומחה כן ממליץ לך ליהנות ממנו בלילה וזה תה מנטה. מרטין סילי, מומחה שינה בכיר ב-MattressNextDay, הסביר באתר המירור הבריטי מדוע המשקה החם הצמחי הוא "המשקה המושלם וכיצד הוא יכול לעזור להקל על הנחירות.

"יש לו תכונות מטהרות שעוזרות לנקות את הסינוסים ולקדם נשימה קלה יותר", הוא אומר. "יש לו גם השפעות אנטי דלקתיות שיכולות להפחית גודש בדרכי הנשימה, להקל על הנשימה ולהפחית את הסיכויים לנחירות".

טיפים נוספים שממליץ על מרטין כוללים "נשק סודי" נגד נחירות - מקלחת חמה לפני השינה. בנוסף לזה שמקלחת חמה היא דבר מרגיע, האדים מהמקלחת יכולים להרטיב את מעברי האף, להפחית גודש באף ולהקל על הנשימה. הוא גם מציע להשתמש בצמחי מרפא במקלחת ליתרונות נוספים: "תעצים את חווית המקלחת על ידי תליית שקית לבנדר או מנטה סביב ראש המקלחת, החדרת שמנים אתריים לאדים להקלה נוספת על הגודש", הוא אומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גם המזון משפיע

האוכל שאתה אוכל לפני השינה יכול גם לתרום לנחירות שלך ולכן מרטין ממליץ להתרחק מאוכל חריף, גלידה וחלב רגע לפני שאתה עולה למעלה ללילה. "צריכת חלב לפני השינה עלולה להוביל לייצור ריר, שעלול לתרום לנחירות על ידי גרימת גודש והצרה או חסימה של דרכי הנשימה", הוא מסביר. "ידוע שהלקטוז המצוי במוצרי חלב מעודד ייצור עודף ליחה והופך את הליחה לעבה יותר וקשה יותר לשחרר אותה, מה שעלול להוביל לנחירות".

אם אתה כן רוצה חטיף מאוחר בלילה, עדיף לבחור בחלופות בריאות יותר שאינן מזונות חלב עתירי שומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully