וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה המרכיב הכי קריטי בריפוי סרטן, והוא זמין לכם

ד"ר בני דוידזון

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 12:48

השבוע חל יום הסרטן הבינ"ל, ולצד חידושים בטיפולים השונים, הרפואה המונעת, ובתוכה אבחון מוקדם, הם הכלים העיקריים במלחמה במחלה

סרטן הקיבה. ShutterStock
סרטן הקיבה/ShutterStock

יום הסרטן הבין לאומי צויין השבוע והרבה ארגונים ועמותות מפרסמים כתבות והמלצות לכבוד יום זה.

לאחר שהרפואה המודרנית התגבר כמעט לחלוטין על המחלות הזיהומיות הנפוצות, נשארה מחלת הסרטן כאיום העיקרי על חיי האדם ונושאת עימה גם הילה של חרדה והרבה אמונות טפלות. אי לכך, חשוב מאוד לדעת שהרפואה השיגה הישגים משמעותיים ביותר בתחום האבחון והטיפול במחלת הסרטן למיניה.

אבחון ממאירות אין פירושו גזר דין מוות שכן אנו מצליחים להביא לריפוי מלא באחוזים הולכים וגדלים מאוכלוסיית החולים וגם באותם מקרים בהם אנו לא משיגים ריפוי מלא, אנו משיגים הארכת חיים משמעותית בליווי איכות חיים סבירה ואפילו יותר מכך. ההישגים האלה הושגו על ידי עבודת מחקר בלתי פוסקת, הבנה טובה יותר של המנגנונים להיווצרות ממאירות. על סמך מידע זה פותחו תרופות חדשות ויעילות, כימותרפיות וביולוגיות, טיפולי קרינה וכירורגיה או שילוב של אחד או יותר מאמצעים אלה.

גילוי מוקדם הוא המציל חיים

יחד עם כל זאת, במלחמה בכל המחלות הידועות לאדם, הרפואה המונעת נשארה אחד מן הכלים העיקריים. בתחום הסרטן, האיבחן המוקדם הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר להשגת ריפוי מלא מן המחלה. אין ספק שביצוע אותן בדיקות המומלצות חדשות לבקרים על ידי המוסדות הרפואיים וקופות החולים כגון, בדיקות דם סמוי בצואה וקולונוסקופיה לאחר גיל 40 , ממוגרפיה אחת לשנתיים לנשים מעל גיל 50, בדיקה גניקולוגית עם משטח פאפ מצוואר הרחם ועוד, הן בפירוש עשויות להציל חיים.

אין להתפלא, על כן , שארגון למענכם מצטרף לפנייה הנרגשת של הממסד הרפואי העולמי ומבקש לחזור ולהדגיש את חשיבות הגילוי המוקדם ואת הצורך להקפיד על ביצוע הבדיקות על פי המלצות הרופאים.

ד"ר בני דוידזון הוא מנהל המערך הרפואי בארגון "למענכם" בראשותו של הרב יוסי ערבליך חתן אות הנשיא, מומחה לכירורגיה אונקולוגית ומנהל המרכז הרפואי אסף הרופא, לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully