וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מכאבים אחרי ניתוח? הטיפול האפקטיבי הזה יעלים לכם אותם

בשיתוף zap doctors

13.2.2024 / 6:03

כאבים עצביים הם למעשה כאב כרוני חזק מאוד הנגרם כתוצאה מלכידה או לחץ מתמשך על עצב פריפרי. איך מתמודדים עם הכאבים? ד"ר אסנת וונדי מסבירה

גבר צעיר מחזיק את הלב. ShutterStock
כאבים עצביים הם למעשה כאב כרוני חזק מאוד הנגרם כתוצאה מלכידה או לחץ מתמשך על עצב פריפרי/ShutterStock

כאבים עצביים חזקים הנגרמים מלכידת עצבים פריפריים הם בעיה שכיחה לאחר ניתוחים או פציעות. העצב נלכד בתוך צלקת ומופעל עליו לחץ שגורם לכאב מתמשך וקשה ביותר. ד"ר אסנת וונדי, מומחית מובילה לשיכוך כאב, חושפת את טיפול יעיל והפשוט יחסית שפותח על יד חוקרים בניו זיאלנד ובהונג קונג להקלת סבל זה - הזרקת מים סטריליים סביב העצב התקוע כדי לשחרר אותו בעדינות מהצלקת הכובלת.

כאבים עצביים הם למעשה כאב כרוני חזק מאוד הנגרם כתוצאה מלכידה או לחץ מתמשך על עצב פריפרי. תופעה זו שכיחה לאחר ניתוחים או פציעות כאשר עצב נתקע בצלקת ומופעל עליו לחץ רצוף. הדבר גורם לכאב ממושך, עקשני וקשה במיוחד שפוגע קשות בתפקוד היומיומי ובאיכות החיים של החולים. ד"ר אסנת וונדי, מסבירה כיצד תוכלו לטפל בכאב בשיטת טיפול פשוטה שתשנה לכם את החיים.

לכידת עצבים שכיחה במיוחד לאחר ניתוחים באזור הקרסול, הברך, הבטן והמפשעה. "כאשר הצלקת לוחצת על העצב, היא חונקת אותו ומונעת אספקת דם תקינה אליו. זה גורם תחילה לכאבים עזים מאוד, ובהמשך לנזק עצבי ואובדן תפקוד של האזור", מסבירה ד"ר וונדי. עבור רבים הסובלים מכאב עצבי כרוני בעקבות לכידת עצבים, המצב הופך לבלתי נסבל. "יש חולים החיים עם כאב זה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. זה פוגע קשות בתפקוד היומיומי, בעבודה, במשפחה ובאיכות החיים בכלל. הסובלים מכאבים אלו נאלצים ליטול משככי כאבים חזקים ביותר שיש להם תופעות לוואי קשות כמו סחרחורות, עייפות, עלייה במשקל ועוד. תרופות אלו גורמות לתופעות לוואי קשות, שכוללות סחרחורות, בחילות, עצירות, עליה במשקל והתמכרויות", היא מוסיפה בדאגה.

הפתרון המהפכני לשחרור העצבים

כעת יש פתרון יעיל ופשוט יחסית לבעיה קשה זו. ד"ר וונדי מספרת שהיא מזריקה מים סטריליים סביב העצב התקוע תחת הדמיית אולטרסאונד כדי לשחרר אותו בעדינות מהצלקת הכובלת. "המטרה היא לרכך את הצלקת וליצור מרווח קטן בינה לבין העצב, ובכך לאפשר לעצב 'לנשום' שוב", מסבירה ד"ר וונדי. "כמו כן, אני מוסיפה מעט סוכר להזרקה כדי לספק תזונה לעצב המורעב".

לדברי המומחית, הטיפול אינו כואב בדרך כלל ומתבצע בהזרקה מקומית קלה ומהירה. "לרוב כבר לאחר הטיפול הראשון המטופלים מדווחים על הקלה משמעותית בכאב".

"הכאב נעלם לאחר סדרת טיפולים"

ד"ר וונדי מדגישה שאם מדובר בצלקת כרונית של חודשים או שנים, נדרשים מספר טיפולים לאורך זמן כדי לפרק לחלוטין את ההידבקות של העצב. "אבל עם סבלנות והתמדה, בדרך כלל אחרי מספר טיפולים הצלחנו להשיג שחרור שמאפשר חזרה לחיים תקינים ללא צורך בנטילת משככי כאבים", היא מציינת בסיפוק.

ד"ר וונדי מספרת על מקרים רבים בהם הטיפול המהפכני שינה לחלוטין את איכות חייהם של מטופלים שסבלו מכאב עצבי קשה וכרוני. "היה לי חולה שעבר ניתוח בטן עם השתלת רשת, שגרמה לכאב עצבי קיצוני בבטן ומטה. לאחר 5 טיפולים הוא הרגיש הרבה יותר טוב, ולאחר כמה חודשים הכאב נעלם כליל", היא מתארת בהתרגשות.

לפניה לד"ר אסנת וונדי באמצעות אתר דוקטורס

הכתבה באדיבות Zap דוקטורס

ד"ר אסנת וונדי. אלבום פרטי,
ד"ר אסנת וונדי/אלבום פרטי

איכות החיים משתפרת פלאים לאחר הטיפולים

"היה לי גם מטופל שעבר לפני 20 שנה ניתוח במפשעה שגרם לכאב עצבי קשה מאוד באזור האיבר המין, מה שמנע ממנו לקיים יחסי מין ואף הוביל לגירושיו", ממשיכה ד"ר וונדי. "לאחר סדרת טיפולים הוא דיווח על שיפור משמעותי ביותר בכאב. למרות שהבעיה נמשכה כל כך הרבה זמן, הטיפול הצליח אך הוא זקוק לטיפול אחד חוזר כל חצי שנה.

ד"ר וונדי מציינת עוד לא מעט מקרים שבהם הטיפול איפשר למטופלים לחדול מנטילת משככי כאבים, לשוב לעבודה, לטייל שוב עם המשפחה, ופשוט להתפקד וליהנות מהחיים מחדש.

מבחינה רפואית, ד"ר וונדי מסבירה שכאשר העצב נלכד בצלקת, החיכוך המתמיד גורם לדלקת כרונית שמעכבת את העברת האותות העצביים וגורמת לכאב נוראי. על ידי הזרקת המים הסטריליים, משתחרר הלחץ על העצב ומתאפשרת החלמה של הרקמה הדלקתית. הסוכר מספק מקור אנרגיה חיוני לתאי העצב הפגועים. בהדרגה חוזרת תפקודיות העצב, פוחת הכאב ומשתפרת איכות החיים. הטיפול פשוט אך יעיל ביותר.

בשורה התחתונה, לכידת עצבים פריפריים היא תופעה שכיחה הגורמת לסבל רב. הטיפול שד"ר וונדי מציעה מאפשר לרכך את הצלקת הכובלת ולשחרר את העצבים התקועים. מדובר בטיפול פשוט, בטוח וכמעט ללא כאב. הוא מקל באופן משמעותי על הסבל מכאב עצבי כרוני ומשיב איכות חיים למאות מטופלים מדי שנה. זוהי אמת פריצת דרך שמשנה חיים.

ד"ר אסנת וונדי - מומחית לשיכוך כאב. חרמון 2, מבשרת ציון. 077-2314148

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • טיפולים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully