וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כנראה הטרנד הכי מופרע ששמענו עליו עד כה בטיקטוק

עודכן לאחרונה: 5.2.2024 / 9:25

האימרה שכל מה שמטוגן הוא טעים, עובדת כנראה גם על מוצרים שאינם אוכל. ואם אתם צריכים הוכחה - לכו תראו מה הקוריאנים עושים לקיסמי שיניים ברשתות החברתיות

ככה תכינו קרח מגורד מפירות קפואים/TIKTOK

פקידי בריאות בדרום קוריאה קראו לאחרונה לציבור שלא לאכול קיסמים מטוגנים בשמן עמוק לאחר שסרטונים של המעשה השנוי במחלוקת החלו להתפוצץ ברשתות החברתיות, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. "זה לא מוצר לאכילה", כתב המשרד לבטיחות מזון ותרופות של דרום קוריאה. "בטיחותם לא אומתה", הזהיר.

אבל רגע לפני שאתם מזדעזעים, חשוב להסביר כי מדובר בקיסמי שיניים שעשויים מעמילן, כמו בטטה או תירס. הם אומנם נועדו רק כדי לשמור על הסביבה - אבל יש מי שכאמור בוחר לאכול אותם בטענה שהם "פריכים".

הבילוי המוזר כולל טיגון של הקיסמים, כך שהם מתנפחים במחבת והופכים למעין צ'יפס מתולתל, כפי שניתן לראות בסרטונים שמסתובבים בטיקטוק, אינסטגרם ויוטיוב. לאחר מכן מוסיפים להם אבקת גבינה ותבלינים אחרים ואוכלים.

שוב נציין כי בניגוד לעולם המערבי, רוב הקיסמים בדרום קוריאה מורכבים מעמילן תירס או תפוחי אדמה. למרות שעמילן הוא מרכיב בסיסי שמצוי במאכלים רבים, זה כמובן לא אומר שניתן לאכול אותם. בנוסף, במקרה הזה, העמילן מעורבב עם סורביטול, סוג של סוכר אלכוהולי המשמש גם כמשלשל טבעי בריכוזים גדולים. תוסיפו לזה צבע מאכל ירוק שנותן להם את הצבע. למרות תכונותיהם הידידותיות לסביבה לכאורה, לא מדובר כאמור במוצר שנועד לאכילה.

טיגון קיסמים הוא חלק ממגמה גדולה יותר שנקראת "סרטוני Mukbang", שבו אנשי תוכן גרגרנים (רבים מהם אסייאתים) מתעדים את עצמם אוכלים כמויות מוגזמות של מזונות מהמטבח האסייאתי. ממשלת סין אסרה על סרטונים אלה בשנת 2021 במאמץ למנוע בזבוז מזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully