וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה נמצאת כבר בבתי הספר, וכך תוכלו לקדם את הילדים שלכם

לימור הררי

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 9:30

על מנת להתנהל בצורה נכונה אל מול שפע טכנולוגיות הלמידה, ולהשתמש בהן בצורה חכמה ומושכלת, נדרש לעיתים סיוע ממומחים שיוכלו לכוון, להסביר ולהנחות את ההורים בנושאים המורכבים האלו. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

ילדה משחקת בטאבלט. ShutterStock
ילדה משחקת בטאבלט/ShutterStock

החינוך הוא כבר מזמן לא הזירה המיושנת של מורה שמסביר את החומר לתלמידים. בימינו הכיתה המסורתית הופכת למרחב למידה חינוכי אשר הופך לטכנולוגי מתמיד ומשלב מגוון רחב של יכולות, אפליקציות ואמצעי למידה מותאמים לכל הגילאים - החל מגיל הגן דרך בית הספר היסודי ועד לסטודנטים באקדמיה.

על מנת להתנהל בצורה נכונה אל מול שפע טכנולוגיות הלמידה, ולהשתמש בהן בצורה חכמה ומושכלת, נדרש לעיתים סיוע ממומחים שיוכלו לכוון, להסביר ולהנחות את ההורים בנושאים המורכבים האלו.

ככלל, מומלץ להתחיל להחשף לטכנולוגיות בסביבות גילאי 3-4, כשהילדים מתחילים לפתח את יכולותיהם הקוגניטיביות והמוטוריות. בשלב זה, ניתן להשתמש בטכנולוגיות כדי לפתח מיומנויות בסיסיות, כגון למידה, יצירה, משחק וחברה.

הנה מדריך פרקטי להורים שיוכל לשמש כל אחת ואחד כדי להבין איך לאפשר לילדים להשתמש בטכנולוגיות החינוך בצורה טובה ומפוקחת שתתרום להם ככל הניתן:

ילד עם סמארטפון. ShutterStock
ילד עם סמארטפון/ShutterStock

1. צרו שיח מקדים: הגדירו כללים ברורים לגבי השימוש במחשב ובטלפון החכם. כללים אלו צריכים לכלול את שעות השימוש, את האתרים המותרים והאסורים, ואת האופן שבו ניתן להשתמש במדיה החברתית. בנוסף, שוחחו עם ילדכם על סיכוני האינטרנט. הסבירו להם על הסכנות הטמונות בשימוש ברשת, כגון הטרדות מיניות, הונאות, ופרסום מידע אישי.

2. תווכו את הטכנולוגיה לילדים: על פי מספר מחקרים, תיווך הטכנולוגיה לילדים מאפשר למידה איכותית, שמתמקדת בפן החיובי של הטכנולוגיה, ומנצלת אותה בצורה הטובה ביותר.

3. הוו דוגמה אישית: הראו לילדיכם כיצד הטכנולוגיה יכולה לשמש אותם, הציגו להם דוגמאות לאתרים וכלים רלוונטיים ולמדו אותם כיצד להשתמש בהם בצורה אפקטיבית.

4. התחברו לעולם התוכן של הילדים: למדו על הטרנדים העדכניים ברשת, ועל התוכניות והמשחקים האהובים עליהם, אך גם על דרכי הלמידה המועדפות עליהם והנושאים האהובים עליהם בבית הספר.

5. הגנו על ילדיכם ברשת: השתמשו בתוכנות הגנה מתאימות. תוכנות אלו יכולות לסייע בהגנה על ילדכם מפני וירוסים, תוכנות זדוניות, וגורמים אחרים הפוגעים בבטיחותם.

6. אפשרו להם ללמוד באמצעות טכנולוגיה אך גם להיעזר בכם: השימוש בטכנולוגיות חינוכיות עשוי להיות מתאים לילדים מסוימים, כאשר ילדים אחרים יזדקקו להנחייה וישיבה משותפת. היו זמינים לילדיכם. אם הם חווים בעיה ברשת, תנו להם להרגיש בנוח לפנות אליכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חשוב לדעת

  • חשוב להגדיר גבולות. לקבוע זמן מוגבל לשימוש בטכנולוגיות,לוודא שהילד לא משתמש בהן לפני השינה או לפני משימות חשובות אחרות.
  • מומלץ להגדיר אפליקציה הורית לניתוב תוכן וזמן
  • להשתמש בטכנולוגיות לטוב למטרות חיוביות, כגון למידה, יצירה וחברה. בחירה של טכנולוגיות מקדמות חשיבה.
  • להיות מודל לחיקוי. הילדים לומדים מההורים, לכן חשוב להראות להם כיצד להשתמש בטכנולוגיות באופן אחראי.

לימור הררי היא ראש תחום החדשנות באקדמית גורדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully