וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד שמנים אתריים יכולים לסייע לקראת הלידה?

פרין חן עבו, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:25

את סופרת את השבועות והנה, הלידה כבר ממש מתקרבת. לא משנה אם זו לידה ראשונה, שנייה או אפילו רביעית, התקופה הזו תמיד תביא איתה המון התרגשות וציפייה אך באופן טבעי גם חרדות, לחץ וסטרס

אישה בהיריון מורחת שמן על הבטן. ShutterStock
שמן גוף שמועשר בשמנים אתרים עוזר בהפחתת חרדות ומתחים/ShutterStock

חשוב שנכין את הגוף לקראת הלידה בצורה המיטבית ביותר, כדי שנוכל להגיע לרגע האמת כמה שיותר רגועות, חזקות וכמובן שנדע שנתנו לגוף שלנו את מה שהוא צריך כדי להתמודד עם מה שעתיד לבוא, פרין חן עבו, ארומתרפיסטית, כאן כדי להסביר:

מדוע חשוב שנתכונן מבחינה נפשית?

קודם כל, חשוב שתזכרי שלא משנה באיזו דרך את מתכננת ללדת, טבעית, עם אפידורל, ניתוח קיסרי, בכריעה או על הגב, חשוב לבצע הכנה נפשית ולדעת לקראת מה את הולכת. תמיד תזכרי שהגוף שלך יודע מה הכי טוב בשבילו, ויכול להיות שיקרו דברים לא צפויים, שהבייבי שלך יחליט להקדים או לאחר - מה שחשוב זה שאת והתינוק שלך תהיו בריאים.

תזכרי שלא משנה מה ואיך הדברים התפתחו - מה שחשוב זה שהבייבי שלך יגיע ואת תוכלי להעניק לו את מה שהוא צריך. לכן, ההכנה הנפשית היא חשובה ותעזור לך להירגע ולנשום גם ברגע האמת, במידה ודברים התפתחו בדרך שונה ממה שציפית.

נכון, הגוף שלנו עובר משהו מטורף, השינויים הם גדולים, ולפעמים את לא מזהה את עצמך במראה. לפעמים חם , כבד מדי, מתיש וכבר אין לך כוח. אבל דווקא לקראת הלידה חשוב להשקיע בגוף שלנו עוד קצת, כדי שנוכל לעזור לו להגיע מוכן ללידה.

אני בטוחה שכבר שמעתן כמה חשוב להקפיד על תזונה במהלך ההריון, פעילות גופנית מתונה במידת האפשר וכ'ו - אבל הפעם אני רוצה לספר לך כיצד השמנים האתריים יכולים לעזור לך להתכונן מבחינה נפשית ופיזית.

שמנים אתריים והשילוב של גוף ונפש

שימוש בשמנים אתריים לקראת הלידה וגם אחריה מעניקים יתרונות רבים, הם משפיעים על הגוף וגם על הנפש. ניתן להשתמש בשמנים בדרך של הרחה, למשל. דרך ההרחה השמנים האתרים עוברים למחזור הדם שלנו ומשם ישירות למוח והשפעתם מיידית ומאוד אפקטיבית.

שמנים אתריים שיכולים להתאים כאן, למשל, הם תפוז ומרווה מרושתת. ממליצה להשתמש בהם כבר מהצירים הראשונים בבית. אלו שני שמנים אתריים המקלים בתחושת הסטרס והלחץ ויעזרו לך להירגע ולהרפות, להתכנס לקראת הלידה. השמנים האלו עוזרים להפרשת אוקסיטוצין בגוף(הורמון האהבה). בנוסף, פעולת ההרחה עוזרת להעמיק את הנשימה ובעזרת הרחת השמנים האתריים מופרשים לגוף אנדורפינים הידועים כמשככי כאבים טבעיים.

איך תשתמשי בהם ומה חובה לקחת לחדר לידה?

אני רוצה להכיר לך 2 בקבוקונים קטנים שיכולים לעשות כל כך הרבה!

תערובת שמנים למריחה על הגוף הזמן הלידה

שמן גוף שמועשר בשמנים אתרים יעזור לך בהפחתת חרדות ומתחים, להרפות ולהירגע. מומלץ למרוח את התערובת באזור האגן, בית החזה וכפות הרגליים. את יכולה למרוח בעצמך או בעזרת בן או בת הזוג או דולה. להתחיל למרוח בבית מהצירים הראשונים וגם בזמן הלידה עצמה. בעזרת השמנים האתרים שבתערובת יש סיכוי גדול יותר שהלידה תהייה קלה יותר, רגועה, ממוקדת ובהתקדמות תמידית.

מלח הרחה לזמן לידה

לוקחים ממנו כמה נשימות עמוקות. הוא עוזר להעמיק את הנשימה ובעזרת השמנים האתרים שבו מופרשים לגוף האנדורפינים והאוקסיטוצין. בזמן לחץ וסטרס, הגוף מפריש הורמוני אדרנלין המעכבים את תהליך הלידה ולכן ההרפיה והרוגע מאוד חשובים ותורמים להתקדמות תקינה ומהירה יותר של הלידה.

מלח ההרחה, מכיל שמנים אתרים כגון תפוז, מרווה מרושתת, לבנדר, לבונה ואשכולית המקלים בתחושת הסטרס והלחץ ויעזרו לך להירגע ולהרפות. בנוסף, מלח ההרחה עוזר גם לבחילות, מסייע בהקלת הכאבים, מעלה את מצב הרוח ומגביר את תחושת הביטחון, תחושת המסוגלות והאופטימיות!

אישה בהיריון מורחת קרם פנים. ShutterStock
שימוש בשמנים אתריים לקראת הלידה וגם אחריה מעניקים יתרונות רבים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

פרין חן עבו, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully