וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחזקו את המערכת החיסונית של התינוק שלכם

פרין חן עבו, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 9:10

בישראל, כמעט בכל רגע אנו לקראת עונת מעבר. תקופה בה מזג האוויר לא ממש יציב, לחות לצד יובש, חום לצד קור וכל השינוים הללו מביאים איתם שלל וירוסים. במידה והמערכת החיסונית שלנו חזקה, היא ככל הנראה תדע להתמודד עם הוירוסים ואולי אפילו להתחזק מהם

תינוק משחק עם צעצועי עץ. ShutterStock
מצבי סטרס ולחץ ידועים כמחלישים את מערכת החיסון שלנו/ShutterStock

במיוחד בחורף, חשוב ורצוי לחזק את מערכת החיסון, כדי שההתמודדות שלה אל מול הוירוסים השונים תהיה חלקה וטובה יותר,פרין חן עבו, ארומתרפיסטית, מסבירה.

תזונה נכונה

נזין את הגוף שלנו ושל התינוק שלנו במאכלים עשירים בויטמינים ומינרלים. נפחית במאכלים עתירי סוכרים ופחמימות ריקות ומאכלים עם הרבה שומן ורכיבים מעובדים, אשר יגבירו את מצבי הדלקת ויחלישו את מערכת החיסון. מומלץ גם להפחית במוצרי חלב בתקופה הזאת,וזאת מפני שידוע כי מוצרי חלב מעודדים דלקות ובעיות במערכת הנשימה.

הפחתת לחצים וסטרס

מצבי סטרס ולחץ ידועים כמחלישים את מערכת החיסון שלנו. הקטנטנים שלנו צריכים להתרגל כל פעם מחדש לדברים חדשים שלא הכירו. כל שינוי אותו הם חווים כגון , כניסה למסגרות, ימי הסתגלות, חיי שגרה , חגים ועוד, משפיע על המצב הרגשי של התינוקות שלנו, ואף על מערכת החיסון שלהם.
הסטרס המצוי נמצא בלופ שמתמשך כל הזמן, בטח בתקופה הנוכחית שהמציאות משתנה מדי יום והיציבות מתערערת גם לנו כאנשים בוגרים.

אז מה כן? נסו לשמור על השגרה כמה שניתן, שגרה מוכרת שתעניק להם רשת ביטחון. בנוסף, נסו להרבות בהמון מגע, חום וחיבוקים, והשתדלו למצוא איתם זמן שהוא רק שלכם, ללא מסכים או הפרעות אחרות. חזקו אותם במילים טובות (כן, גם תינוקות קטנטנים מרגישים את התדרים הגבוהים של המילים הטובות) והשמיעו להם מוזיקה נעימה.

שמנים אתריים (כמובן!)

השמנים האתרים ידועים כמחזקים את מערכת החיסון, עוזרים ומקלים כשיש תסמינים ומצבי חולי, ואף מחזקים מבחינה רגשית ונותנים רוגע וביטחון. הם 100% טבעיים, וזה בדיוק מה שנרצה בשבילנו ובשבילם.

שמנים אתרים כמו לבנדר, הדס, רווינטסרה מצויינים עבורכם ועבור הקטנטנים שלכם לחיזוק חיסוני ופתיחת מערכת הנשימה , ממליצה לשימוש במבער שמנים ביתי או להכין תערובות למריחה על הגוף. *מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע לפני הכנת התערובת למריחה.

בנוסף ניתן למצוא היום מגוון של מוצרי מדף שמתאימים לתקופה הזו- תערובות מחזקות, שמנים אתריים שנועדו לחיזוק ומניעה, לטיפול באף סתום, שיעול, נזלת, ליחה, כאב גרון וגם לרוגע ושינה שלווה.

תינוק מקבל ברזל. ShutterStock
ניתן למצוא היום מגוון של מוצרי מדף שמתאימים לתקופה הזו/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

פרין חן עבו, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully