וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגופו של משה הושתלה לא כליה אחת, אלא שתיים. זו הסיבה

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 9:57

אנחנו רגילים לשמוע על השתלת איברים כל כליה אחת, אבל שתי כליות הם ענין פחות שכיח. אחרי שהמתין 4 שנים לתורם - משה קיבל שתי כליות וזו הסיבה

משה קובץ בן ה-82 שבגופו הושתלו 2 כליות. בית חולים איכילוב,
חיכה לתורם 4 שנים. משה/בית חולים איכילוב

ביום חמישי האחרון הושתלו 2 כליות בגופו של משה קובץ, בן 82, מאורנית. מדובר על ניתוח לא שכיח, ובמקרה הזה הוא בוצע בשל גילו המתקדם של התורם שנפטר בגיל 84.

כליות מתורם מבוגר נחשבות בדרך כלל לכאלה בעלות תפקוד ירוד ביחס לתורם צעיר, אך ביחד הן מספקות פעילות מספקת כדי לאפשר למטופל חיים חדשים וחופשיים מתלות בדיאליזות. באיכילוב נצבר נסיון בסוג נדיר השתלות כאלה עם תוצאות טובות מאוד.

משה טופל בדיאליזה במשך ארבע שנים וחיכה לתורם מתאים. במשך כל תקופת ההמתנה, כמו לאורך כל חייו הוא לא ויתר על דבר: הוא טייל, עסק בדייג, בצילום יצירתי ושר בחבורת זמר. הוא גם המשיך את עבודתו כמהנדס תעשייה.

משה קובץ בן ה-82 שבגופו הושתלו 2 כליות לצד רעייתו. בית חולים איכילוב,
משה קובץ בן ה-82 שבגופו הושתלו 2 כליות לצד רעייתו/בית חולים איכילוב

בשבוע שעבר בעודו נוהג לעבודה, הוא קיבל את הבשורה המשמחת. "פאולינה כץ, מתאמת ההשתלות, הודיעה לי: מצאנו לך כליה. תגיע תוך שעה לבית החולים! אספתי מהבית תיק קטן ונסעתי לאיכילוב", הוא מספר. "הוסבר לי שיש סיכוי גבוה יותר לזכות בתפקוד מיטבי, אם אקבל שתי כליות במקום רק אחת.
בינתיים אני לא יודע דבר על התורם, אבל המעשה כשלעצמו מעיד על גדלות הנפש שלו ושל בני משפחתו". כל בני משפחתו התומכת מחזיקים בכרטיסי אדי.

"הבאתי מתנה לאשתי ולי ליום הנישואין שלנו שנחגג בשבוע ההשתלה", אומר משה. חדווה, רעייתו מזה 43 שנה אומרת: "ההשתלה נפלה לא רק על יום נישואינו אלא על מועד של חגיגת טבע. בט"ו בשבט נשתלו בגופו של בעלי שתי כליות - לעתיד ולתקווה טובה".

"אני רוצה להודות לד"ר רוני ברוך, מנהל השירות לטיפול במושתלי כליה, שמלווה חולי דיאליזה עד ההשלה, על העידוד הרב שהוא נתן לי", אומר משה. "תודה גם לד"ר יעקב גויכמן, מנהל יחידת ההשתלות, ולד"ר מחמד יונס, רופא בכיר במחלקה, שניתחו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully