וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרי הזה משפר את מצב הרוח תוך 4 ימים בלבד, וזה מדעי

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 10:32

מצב הרוח הלאומי מאוד ירוד, אבל מחקר חדש מציע תוספת טעימה ומזינה לתפריט היומי שיכולה לשפר את ההרגשה שלכם תוך ימים. רוצו לסופר

זאת הדרך הנכונה לאכול קיווי/TIKTOK/@CWKNIX

מי מאיתנו לא צריך בוסט למצב הרוח שלו בימים האלה, ואם אפשר שהוא יהיה כמה שיותר מהר. חוקרים גילו לאחרונה ששילוב קיווי בתזונה יכול להגביר את מצב הרוח והחיוניות תוך ארבעה ימים בלבד, ולהגיע ליתרונות השיא בתוך כשבועיים.

תזונה בריאה עשירה בפירות וירקות נקשרה לשיפור הרווחה הנפשית. מחקרים קודמים הראו כי חומרים מזינים בפירות, במיוחד ויטמין C, תורמים לרווחה נפשית טובה יותר. ויטמין C מסייע בסינתזה של נוירוטרנסמיטורים והורמונים פפטידים ומזרז מספר אנזימים החיוניים לשמירה על תפקוד בריא של המוח, כולל מצב הרוח. עם זאת, היו רק מחקרים מוגבלים על כמה מהר מצב הרוח משתפר לאחר הכנסת תוספי ויטמין C או מקורות מזון שלמים.

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock, ShutterStock

החוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' עומדים מאחורי מחקר שפורסם לאחרונה ב-The British Journal of Nutrition. החוקרים ניסו למלא את הפער הזה על ידי ניתוח נתוני סקר שנערך במסגרת מחקר התערבות תזונתי בן שמונה שבועות. הסקר בדק את השינויים היומיומיים בחיוניות, במצב הרוח וברווחה הנפשית ב-155 מבוגרים שגויסו עם רמות נמוכות של ויטמין C.

המשתתפים קיבלו תוסף ויטמין C יומי, פלצבו או שני קיווי. באמצעות סקרים, הם התבקשו לדווח על החיוניות, מצב הרוח, איכות השינה, כמות השינה והפעילות הגופנית שלהם.

תוצאות המחקר הראו שתוספת קיווי שיפרה את החיוניות ואת מצב הרוח תוך ארבעה ימים, והיתרונות הגיעו לשיא בסביבות 14 עד 16 ימים. המשתתפים הראו גם מצב רוח משופר מהיום ה-14. בינתיים, המשתתפים שקיבלו תוספי ויטמין C הראו שיפורים שוליים עד ליום ה-12.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

למזון יש השפעה על ההרגשה

"המחקר שלנו מצביע על כך שצריכת קיווי, ובמידה פחותה תוספת של ויטמין C, יכולה להוביל לשיפורים הקשורים במצב הרוח בפרק זמן קצר יחסית (מ-4 עד 16 ימים), אפילו באוכלוסייה בריאה יחסית עם בריאות נפשית טובה. מקורות מזון כמו קיווי הראו שיפורים גדולים ועקביים יותר לאורך זמן מאשר ויטמין C בלבד, והשיפורים היו בולטים יותר עבור אנשים עם רמות ויטמין C נמוכות באופן עקבי בתחילת הדרך", כתבו החוקרים.

"זה עוזר לנו לראות שלמזון שאנחנו אוכלים יכולה להיות השפעה מהירה יחסית על ההרגשה שלנו. למשתתפים שלנו הייתה בריאות נפשית טובה יחסית מלכתחילה ולכן היה להם מעט מקום לשיפור, אבל עדיין דיווחו על היתרונות של התערבויות קיווי או ויטמין C." אמר עורך המחקר ד"ר בן פלטשר.

"אנו מעודדים גישה הוליסטית לתזונה ולרווחה אישית, תוך שילוב מזונות עשירים בחומרים מזינים שונים בתזונה", הוסיף פלטשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully