וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת היובש: 7 עצות יעילות למניעת עור יבש וסדוק בחורף

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 11:48

למרות הקור והגשם הרב, דווקא בחורף העור שלנו נוטה יותר להתייבש ולהיסדק. אבל יש מה לעשות - 7 עצות זהב שיסייעו לכם לשמור על עור בריא וגמיש גם בחורף

עור יבש. ShutterStock
מקלחת רותחת בחורף? עדיף שתוותרו כדי לשמור על העור שלכם בריא/ShutterStock

עונת החורף הגיעה ואיתה גם היובש של עור הפנים שלכם. כדי להעניק לו את הטיפול הטוב ביותר בעונה הקרה ולפני שאתם עושים טעויות ומייצרים נזק שלעיתים יהפוך לבלתי הפיך, קבלו 7 תמרורי אזהרה שיגרמו לנו לצלוח את החורף עם עור בריא, גמיש ומלא ברק.

1. סיבון מחושב: שוטפים את עור הפנים והגוף עם סבון יתר על המידה? תפסיקו. אנחנו נוטים לחשוב שבכל מקלחת חייבים לסבן הפנים והגוף, אבל זה לא נכון. ישנם מקומות שנוטים ליובש קיצוני יותר, כמו עור הפנים, הידיים והרגליים ואותם מומלץ לא לסבן לעיתים תכופות על מנת שלא לגרום ליובש באזורים אלו. כמו כן, חשוב להשתמש בסבונים ללא סבון שמותאמים לעור יבש. רחיצה מוגברת של עור הפנים תגרום ליובש בעור. חוסר הלחות באוויר יעצים את היובש הזה.

2. בלי קרמים כבדים: בחורף יש נטייה להתבשם בניחוחות כבדים יותר, המכילים חומרים שעלולים לעורר גירוי של העור ותגובות לא רצויות. לכן, בעונה הקרה מומלץ שלא להשתמש במוצרים מבושמים יתר על המידה כמו קרמים כבדים עם ריח בושם ואלכוהול. למרות הריחות המשכרים והטובים, הדבר עלול לפגוע בעור הפנים בטווח הקצר וגם הארוך.

3. סוף למקלחות הארוכות והחמות: הנה עובדה שאולי תפתיע אתכם - כשהעור נמצא למשך זמן ממושך מדי מתחת למים, הוא הופך ליבש יותר. בנוסף, החום של המים מגביר הופעה של נימים, אדמומיות והתרחבות של כלי הדם. אז אם יצאתם מהמקלחת וחשתם עקצוצים וגירודים בעור, דעו שנסחפתם עם הטמפרטורה הגבוהה של המים. כשהמים חמים מאוד, המלחים שבהם נוטים להתמוסס יותר מאשר במים קרים ונטמעים יותר בעור ולכן, כדאי להתקלח, גם בחורף, במים פושרים עד חמימים, אבל לא רותחים. טיפ קטן לאחר המקלחת: כשהעור עדיין לח וטרם הספיק להתייבש, זה הזמן הטוב ביותר להעניק לו לחות מקסימלית מאחר ובזמן זה הוא מסוגל לקלוט יותר את הרכיבים שבקרם ולהעניק אפקט מיטבי.

אישה מסתבנת במקלחת. Giphy
תתאפקו עם כמויות גדולות של סבון ושמפו בימים הקרים. העור שלכם יודה לכם/Giphy

4. עברו לציפות משי: כלי המיטה של רובנו עשויים כותנה. אלא שכותנה נוטה לספוג לחות מהעור והשיער ולהשאיר אותם מיובשים. לעומת זאת, ציפות משי שומרות על לחות העור, והמגע החלקלק שלהן אף מסייע במניעת קמטים ואקנה.

5. לא לקלף: לעולם אל תקלפו לבד עור יבש שנוטה להתקלף. הסיבה הפשוטה היא שמה שנראה לכם כמו התקלפות תמימה בעור, עלול להיות בסופו של דבר פריחה, דלקת או אפילו תופעה של מחלת עור. במידה ותקלפו את העור, עלול להיגרם נזק רב יותר לרבות התפתחות של זיהום. לאחר כל מקלחת, מומלץ למרוח באופן קבוע קרם לחות על הפנים ועל הגוף ובכך למנוע יובש וקילופי עור. היובש והקילופים לא חולפים כעבור שבוע? היוועצו עם אנשי מקצוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

6. שתו מים, והרבה. בעיקר בחורף. בקור של החורף אנחנו הרבה פחות מזיעים וצמאים. אבל זה לא אומר שהגוף שלנו אמור להסתפק בפחות נוזלים ממה שהוא מקבל בעונות החמות יותר. הדבר הראשון שיתייבש כתוצאה ממחסור בנוזלים יהיה העור, ולכן היובש היא תופעה שכיחה בעיקר בעונה הזו. מומלץ לשתות לפחות כמו בקיץ, גם אם אתם לא צמאים. העור שלכם יודה לכם.

7. אויב ושמו מזגן: לאמצעי החימום שאנחנו מפעילים בבית בעונה הקרה יש השפעות מזיקות על העור. האוויר החם מהמזגנים, למשל, גורם לעור לאבד מהלחות והגמישות שלו ואף להיסדק. לכן, הקפידו שלא להדליק את המזגן לאורך זמן ממושך, אלא לזמנים קצובים, ולדאוג לאוורר את החלל לעיתים קרובות. מומלץ מאוד להניח קערת מים בתוך החלל בו דולק המזגן. כך המים יתאדו ויוסיפו מעט לחות לאוויר היבש שמפיץ המזגן.

פולה בליק דיין היא מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully