וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לחשוב מחדש על 'חוק 5 השניות'? אנשים נחרדו כשגילו מה קורה כשזבוב רק נוגע באוכל שלנו

27.2.2024 / 10:01

עשרות מיליונים כבר צפו בסרטון שחשף מה קורה באמת כשזבוב נוגע באוכל - וזה הרבה יותר דוחה ממה שחשבתם ולכן ממש לא כדאי להמשיך לאכול אוכל שזבוב אפילו חלף לידו. לא מאמינים? כנסו ותצפו בעצמכם

זבוב אוכל/YOUTUBE

מה אתם עושים אם אתם רואים שזבוב נחת על האוכל שתכננתם לאכול הרגע? הרבה אנשים מאמצים את "חוק החמש שניות" וממשיכים לאכול אם הזבוב לא היה יותר מחמש שניות על האוכל. אלא שכנראה שתזנחו גם את החוק הזה אם תבינו מה קורה כשהזבוב נוחת על האוכל ואיך הוא באמת אוכל.

רון האריסון, מומחה לחרקים אמר כי זבובים מסוגלים לשאת יותר מ-200 צורות של חיידקים מזיקים, הודות לחיבתם המיוחדת לפסולת ולצואה. לדבריו, אלפי השערות הזעירות שעוטפות את גופם שומרות על החיידקים עד שהזבוב נוחת על האוכל שלנו. "הזבוב צריך לגעת באוכל רק לרגעים בודדים כדי להעביר אליו חיידקים מהסוגים המסוכנים ביותר", אומר האריס. "זבובים ידועים כמזיקים המעבירים מחלות מדבקות חמורות ומן הסתם עדיף להימנע ממאכלים שהם נגעו בהם - אפילו לזמן קצר".

סרטון שעלה לאחרונה לרשתות החברתיות וצבר 22 מיליון צפיות ביוטיוב ועוד מיליוני צפיות בשאר הרשתות, חושף בצורה מאוד גרפית מה קורה בשניה שזבוב נוחת על האוכל וכיצד... הזבובים פשוט מקיאים לתוך האוכל שלנו לפני שהם מנסים לבלוע את העיסה הזו יחד עם האוכל. "זבובים לא יכולים ללעוס כמו בני אדם, אז במקום זה, הם מקיאים מין סוג של ריר כזה על האוכל שלכם", כך הוסבר בסרטון שזעזע את כל מי שצפה בו.

הצפייה על אחריותכם

מכון המחקר הרפואי הנחשב Mayo Clinic, מזהיר כי יש להישמר מזבובים שעלולים להעביר אל המזון שלנו מחלות קשות במיוחד כמו כולרה, טיפוס ודיזנטריה. התסמינים הלא נעימים של מחלות אלו כוללים בין היתר: שלשולים, בחילות, הקאות, חום, כאבי ראש ועייפות. ד"ר ג'ף סקוט, מרצה לאנטומולוגיה באוניברסיטלת קורנל הצטרף גם הוא לאזהרות ואמר כי "לזבובים יש את היכולת לשאת ולהעביר כל סוג של מיקרואורגניזמים נושאי מחלות".

עוד על זבובים
האם זה מסוכן לאכול מזון שזבוב היה עליו?

המטבח שורץ זבובים? שבע פעולות שיבריחו אותם


רוב העוקבים שנחשפו לסרטון, כפי שבוודאי תיארתם לעצמכם, די הופתעו והזדעזעו באותה מידה מהמידע שמאחר שאין להם שיניים, הזבובים פולטים מעין תערובת של חומר חלבוני על פני האוכל ובכך הם מפרקים את האוכל למעין מרק כימיכלי שהם יכולים לשאוב עם חלקי הפה הספוגיים שלהם.

ההתנהגות הזו לא חדשה אצל זבובים, אבל מעט מאוד אנשים היו מודעים אליה ואלו שנחשפו לסרטון היו בהלם. "זה הרבה יותר דוחה ממה שדמיינתי", כתב אחד המגיבים. "וואו, זה הרבה יותר גרוע משחשבתי, תודה". כתב מגיב נוסף. האמת? אפשר להבין אותם, גם אנחנו הופתענו, ואתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully