וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר טרנסג'נדר גילה שהוא בהיריון במהלך הטיפולים. מה יקרה עכשיו?

עודכן לאחרונה: 25.1.2024 / 10:44

זה אומנם לא המקרה הראשון בעולם, אבל באיטליה השמרנית הוא מכה גלים. מה עומד לקרות כעת ומה הרופאים ממליצים?

גבר טרנסג'נדר בהריון/פייסבוק

גבר איטלקי שנמצא במהלך שינוי מין, נמצא בחודש החמישי להריונו. ההורה לעתיד, המכונה רק "מרקו" בתקשורת האיטלקית, כבר עבר ניתוח להסרת שדיים והתכונן לעבור ניתוח להסרת הרחם, כשההריון התגלה בבית חולים ברומא, כך דיווח ה"טלגרף". "לאחר שגילינו את ההריון, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להשעות את הטיפול ההורמונלי באופן מיידי", אמרה ד"ר ג'וליה סנפונטה, אנדוקרינולוגית, ל-La Repubblica, כלי החדשות שדיווח על כך לראשונה. המומחית לטיפול מגדרי הזהירה כי העובר עלול להיות בסיכון.

"אם הפסקת הטיפול אינה מיידית, יכולות להיות השלכות, במיוחד בשליש הראשון של ההריון, שהוא זמן חשוב להתפתחות איברי התינוק", אמרה סנופונטה. "קשה לדבר על זה במונחים מופשטים, אבל הכל תלוי בעיתוי ההשעיה של מינוני הטסטוסטרון שהאדם נוטל", הוסיפה.

אולטרסאונד של תינוק בתוך הרחם. ShutterStock
אולטרסאונד של תינוק בתוך הרחם/ShutterStock

רמות גבוהות של הורמונים זכריים ונשיים בגופו של מרקו, נושאות סיכון קרדיולוגי בגלל בעיות לחץ דם וקרישה אפשריות, אמרה סנופונטה, לפי ה"טיימס" הלונדוני. "טיפול הורמונלי חוסם את המחזור החודשי אבל הוא לא אמצעי מניעה. האדם יכול להמשיך לבייץ, וכתוצאה מכך מסתכן בהריון", אמרה. "אנשים שעוברים שינוי מין מקבלים המלצה בדרך כלל להמשיך לקחת גלולות למניעת הריון שניתן להשתמש בהן במהלך טיפול הורמונלי", הוסיפה.

מרקו, שצפוי לעבור את ההיריון, יהיה אמו הביולוגית של הילד, אך יירשם באופן חוקי כאבא, לפי "לה רפובליקה".

המקרה החריג - על פי החשד הראשון מסוגו באיטליה - הופך אותו לחבר בקבוצה זעירה של אנשים המכונה "אבות סוסוני ים", גברים טרנסג'נדרים הנושאים תינוקות, כך דיווח ה"טלגרף". המונח נגזר מהעובדה שבקרב סוסוני ים, הזכרים הם אלה שנושאים ומולידים את צאצאיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully