וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הזמן הכי טוב להשקל, ולמה יש הבדלים לאורך היום?

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 9:20

משקל הגוף שלנו יכול להשתנות ב-2.5 קילוגרמים, למעלה, או למטה, מבלי שממש נעשה דבר. אז מאיפה הקילוגרמים האלה מגיעים ולאן הם הולכים?

למה השמנה מוגדרת כמחלה - ומתי היא באמת מסכנת אותנו?/מערכת וואלה

מצב הרוח הלאומי נמצא בשפל חסר תקדים ובמקביל רבים מתלוננים שהם עלו במשקל בעקבות החרדה והמתח. כדי להבין האם עליתם או בכלל ירדתם במשקל רופאים רופאים ממליצים להישקל בבוקר, באותה שעה ועל ידי אותו משקל.

"המשקל יכול להשתנות במהלך היום, אז זה טוב לבחור את אותה שעה בכל יום לשקול את עצמך", אמר ד"ר מרט ארוגול, מומחה קליני לרפואה דחופה ב-SUNY Downstate, השבוע. את התנודות הקלות במשקל בין בוקר לערב ניתן לייחס למזון ולמשקאות הנצרכים במהלך היום, לפעילויות והתרגילים שבוצעו, ובאופן נומינלי, ליציאות.

למעשה, משקל הגוף שלנו יכול להשתנות ב-2.5 קילוגרמים, למעלה, או למטה, מבלי שממש נעשה דבר.

נערה על משקל. ShutterStock
נערה על משקל/ShutterStock

לפי מכון דווידסון, שהוא הזרוע החינוכית של מכון וייצמן, ההערכה ההיא כי ביום אחד אנחנו מאבדים כ-250 מיליליטר מים בנשימה, 500 מ"ל בשתן, 100 מ"ל בצואה ו-450 מ"ל בזיעה. בסך הכול מדובר ב-1.3 ליטר ביום שהגוף צריך להשלים ממקורות חיצוניים. ההערכה היא כי אובדן הנוזלים היומי בגופנו יכול לנוע בין 1.3 ל-3.4 ליטר מים.

בימים בהם אנחנו מרגישים לא טוב, אנחנו גם בדרך כלל מאבדים משקל נוסף. כך למשל אם אתם מקיאים, או משלשלים, הגוף שלכם יכול לאבד קצת יותר מליטר וחצי של נוזלים, ששוקלים כמעט אותו הדבר בקילוגרמים.

שינויים יומיים במשקל הם עניין של מה בכך, ואין מה להתרגש מהם, שוב, לטוב או לרע. אם הלכתם לישון כשאתם שוקלים 60 קילו וקמתם במשקל של 59 קילו, אל תתלהבו, כנראה פשוט קמתם הרבה פעמים במהלך הלילה לעשות פיפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully