וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמים עם סימני כרית בכל בוקר? אתם חייבים לעשות את הדבר הזה

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 9:18

קמטי שינה מראים לרוב שישנתם ממש מעולה, אבל האמת היא שהם גם מסמנים שאולי כדאי להחליף את תנוחת השינה ולמנוע קמטים שישארו לתמיד

השיטה להפיטר מנדודי שינה - קרח/@heyfrankiesimmons

אם גם אתם מתעוררים בכל בוקר עם סימנים של כרית על הפנים, מה שנקרא "קמטי שינה", דעו לכם שחוץ מהעובדה שכנראה ישנתם טוב ולזמן ארוך - זה גם אומר לא מעט על מצב העור שלכם.

"קמטים נוצרים כתוצאה מהתמצקות העור ואובדן גמישותו עם הזמן. בזמן שינה, עור הפנים עשוי להיות דחוס והוא חשוף ללחץ מכני, מה ששובר את הסיבים של הקולגן והאלסטין", מסבירה ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור. "גם גורמים כמו תנאי האוויר, נפילת הפנים על הכרית, והשפעות כלליות של היומיום יכולים לפגוע בתהליכים האלו".

"הרבה פעמים אנשים באים אלי לטיפול לתקן קמטים ונפילות ומציינים שצד אחד הרבה יותר מקומט מהשני. אז מעבר לעובדה שאנחנו לא יצורים סימטריים לחלוטין, יש גם גורמים שמשפיעים על היווצרות הקמטים בצד אחד יותר מהצד השני".

אישה עייפה במיטה. Maridav, ShutterStock
אישה עייפה במיטה/ShutterStock, Maridav

לדבריה, הגורם הראשון הוא נזקי שמש. "אם אתם מבלים הרבה זמן בנהיגה בואוטו, והשמש תוקפת צד אחד משמעותי יותר מהשני, זה גורם להזדקנות העור מואצת בצד שחשוף לשמש".

"גורם שני ומשמעותי הוא שינה על צד אחד. הרבה אנשים (בעיקר נשים) ישנות מחופרות ומקופלות לצד אחד והפנים פשוט נמעכות בצד הזה (זה קצת דומה לנשים עם חזה גדול שנמעך ועם השנים יוצר קמטים בעקבות כל במחשוף) - אותו הדבר, רק בפנים. אז קחו את זה בחשבון בפעם הבאה שאתם נכנסים לתנוחה המעוכה הקבועה ואולי כדאי להחליף צדדים, או אפילו יורת טוב - לישון גם על הגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully