וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאכלו יותר עגבניות: היתרון המדהים של הירק ללב שלכם

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:10

היא נמצאת בכל סלט ישראלי ונחשבת בריאה מאוד אבל מחקר חדש מצא עד כמה היא בריאה ללחץ הדם שלכם

בווידאו: עגבניות מטורקיה/לפי סעיף 27 א לחוק לזכויות יוצרים

עגבניות, שידועות ברמות הגבוהות של ויטמין C ותכולת מינרלים גבוהה, נקשרו לבריאות לב טובה יותר ולסוכרת. מחקר חדש מצא קשר בין צריכת עגבניות לבין סיכון מופחת לפתח לחץ דם גבוה.

על פי המחקר, שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology, אכילת עגבניות מסייעת בניהול לחץ דם גבוה ואף עשויה למנוע התפתחות יתר לחץ דם בקרב מבוגרים.

מחקרים קליניים קודמים הניבו תוצאות סותרות בנוגע להשפעה של צריכת עגבניות על לחץ הדם. לכן, במחקר האחרון, חוקרים ניסו להבין כיצד אכילת עגבניות תשפיע על הסיכון ליתר לחץ דם בקרב מבוגרים שנמצאים בסיכון מוגבר לבעיות קרדיווסקולריות.

פסטיבל עגבניות, ריחות וטעמים. יניב גרנות, מערכת וואלה!
פסטיבל עגבניות, ריחות וטעמים/מערכת וואלה!, יניב גרנות

"צריכת עגבניות, לרבות מוצרים מבוססי עגבניות, מועילה במניעה ובניהול יתר לחץ דם. צריכה גבוהה יותר של עגבניות מפחיתה את הסיכון ליתר לחץ דם ב-36%, וצריכה מתונה מורידה את לחץ הדם, במיוחד ביתר לחץ דם דרגה 1", כתבו החוקרים.

המחקר בדק 7,056 משתתפים, מתוכם 82.5% סבלו מיתר לחץ דם. בהתבסס על הצריכה היומית שלהם של עגבניות, הם חולקו לארבעה: אנשים שצורכים פחות מ-44 גרם, אלו עם צריכה בין 44 ל-82 גרם (בינוני), אלו בטווח של 82-110 גרם (בינוני עליון), ואלה שצורכים. יותר מ-110 גרם.

חוקרים הבחינו בלחץ דם דיאסטולי מופחת (הלחץ בעורקים כאשר הלב נח בין פעימות) בקבוצות הגבוהות והבינוניות. במשתתפים עם יתר לחץ דם שלב 1 ורמות ביניים של צריכת עגבניות, הייתה ירידה ניכרת בלחץ הדם הסיסטולי (הלחץ בעורקים בזמן פעימות הלב) והדיאסטולי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עדיף מבושלות

"מנגנוני ההגנה הלבביים המעורבים בהפחתת לחץ הדם עשויים להיות מיוחסים בחלקם לנוכחות של ליקופן בעגבניות", אמרה רוזה מריה למואלה-רוונטוס, מנהלת מכון המחקר לתזונה ובטיחות מזון באוניברסיטת ברצלונה.

המחקר לא אומר אם יש הבדל כלשהו בהשפעה כאשר עגבניות נאכלות גולמיות לעומת כשהן מבושלות. עם זאת, עורכי המחקר מציעים כי ההשפעות המועילות עשויות להיות בולטות יותר כאשר עגבניות מבושלות. הסיבה לכך היא שתהליך הבישול יכול לשפר את הזמינות הביולוגית של קרוטנואידים ונוגדי חמצון אחרים, כגון פוליפנולים, הקיימים בעגבניות.

  • עוד באותו נושא:
  • עגבניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully