וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים מקלחות חמות וארוכות בחורף? זה מה שקורה לעור שלכם

עודכן לאחרונה: 18.1.2024 / 9:01

העור שלנו מתייבש בחורף ויש לכך מגוון סיבות. אז מה הן בעיות העור השכיחות ביותר ואיך ניתן לטפל בהן? וגם - אלה הטעויות שאתם עושים בכל יום שעלולות לגרום לבעיות עור

מהי הדרך הנכונה להתקלח?/@alittlebitlovey

עור הגוף, המגן שלנו, חשוף מאוד לשינויי מזג האוויר. בחורף הוא נחשב פגיע יותר, משלוש סיבות מרכזיות: הלחות הנמוכה, שמייבשת אותו ולכן פוגעת בבריאותו (עור בריא הוא עור אלסטי וגמיש, עשיר בלחות); הרוחות החזקות, אשר 'תורמות משלהן' לייבוש העור; והמזגנים, אשר פולטים אוויר יבש מאוד.

רבים סובלים בשל כך מבעיות עור, ואלו שסובלים מכך גם ביתר עונות השנה חווים לא פעם החמרה במצב. אילו בעיות הן הנפוצות ביותר בחורף, איך מטפלים בהן ואיך מונעים זאת מראש?

סוגי בעיות העור הנפוצים ביותר

גירוד ואדמומיות
אלו שניים מסוגי הבעיות הנפוצים ביותר בחורף, שכן עור יבש מוביל במהרה לגירודים ולאדמומיות ולתחושת עור מגורה. היובש הוא שגורם לכך, ולכן יש להתמקד בו - על ידי טיפול בקרמים שונים ובתכשירים בעלי רמת pH של 3.5 המותאמים לעור שלנו ושיכולים להשיב לעור את הלחות ואת האלסטיות שלו.

אף יבש ומגורה
קורה בדרך כלל בעקבות קינוחים תכופים של האף בעזרת נייר מחוספס יחסית, אשר גורם לעור להתייבש ולהיפצע. שימוש בנייר קינוח עדין או מגבונים מותאמים לצינון יכולים להפחית את הכאב ואת האדמומיות האופייניים כל כך, וקרם לחות בוודאי לא יזיק.

שפשפת
אומנם שפשפת נגרמת בשל שילוב בין רטיבות לחום, אך השילוב הזה יכול להתרחש גם בחורף - למשל בעת ריצה, ובוודאי בתקופה שבה העור פגיע ורגיש יותר. אם נוצרה שפשפת, חשוב להקפיד על שמירת האזור נקי ויבש עד כמה שניתן. מריחת קרם למניעת שפשפת באזור המגורה יסייע להרגעה ולשיפור המצב.

גבות מגרדות ומתקלפות
אזור הגבות עלול להפוך בחורף למגרד, עם עור מתקלף, לרוב בעיקר סבוריאה באזור זה. שימוש בקרמים עשוי לעזור כאן, ולעיתים גם שימוש בשמפו לטיפול בסבוריאה (בעיקר אם זו מופיעה במקביל גם בקרקפת).

שפתיים יבשות וסדוקות
עור השפתיים מתייבש לא פעם בחורף, בין היתר בעקבות הרוחות החזקות. גם הרפס עשוי להתפרץ בחורף ביתר שאת, משום שהגוף עמיד פחות לאיומים השונים בתקופה זו. שפתונים ייעודיים, כאשר מדובר ביובש בלבד, ומשחות לטיפול בהרפס, יסייעו מאוד לשיפור המצב.

חשיפה לקרני השמש
למרות הקור והימים המעוננים, קרני ה־UV קיימות ומזיקות גם בחורף, וכדי להתגונן גם מפניהן - ודאי אם אתם נמצאים באזור מושלג, שכן לובן השלג מחזיר את קרני השמש בעוצמה גבוהה. הן יכולות לגרום לבעיות עור רבות, ומומלץ להתגונן מפניהן לא פחות מאש בקיץ החם.

עקבים סדוקים
עוד תופעה אשר מתגברת בחורף בשל פגיעותו של העור ובשל העובדה שמדובר באזור שזרימת הדם בו מעטה. ניתן למרוח קרם לחות באזור, כדי להפוך אותו ליבש פחות, או להסיר את העור המת בעזרת 'אבן' ייעודית.

פציעות גילוח
אלו פציעות שקורות בלי קשר לעונות השנה, אך בחורף - בשל העובדה שהעור אלסטי פחות - הן עשויות להיות שכיחות יותר. שימוש בקצף לחות בזמן הגילוח, ובקרם גילוח מרגיע לאחריו, עשוי לשפר את המצב.

לסיכום - איך נמנע בעיות כאלו מראש? עור הגוף פגיע מאוד ומושפע מאוד ממזג האוויר, בהיותו האיבר החשוף ביותר, כנראה, וה'שומר' של הגוף כולו. חשוב להיות מודעים לנזקי מזג האוויר, בעיקר בחורף, אז התנאים הסביבתיים אינם מיטיבים עם העור.

קרם לחות. ShutterStock
קרם לחות בוודאי לא יזיק. אישה מורחת קרם/ShutterStock

כיצד נוכל להבטיח שהעור שלנו יישאר בריא גם בתקופת החורף?

ישנם כמה צעדים שנוכל לעשות כדי למנוע מראש בעיות עור בעונה הקרה, ולשמור על בריאותו:

  • מקלחות קצרות - שכן מקלחות ארוכות וממושכות במים חמים מייבשות את העור
  • שתייה מרובה של מים, שתורמת לאלסטיות של העור, בכל ימות השנה
  • שגרת טיפוח של העור, בעזרת תכשירים מתאימים, בעיקר לאחר המקלחת
  • שימוש בתחליב סבון המספק לעור לחות גבוהה, עם PH נמוך יחסית של 3.5 (לעומת סבונים 'רגילים' שבהם ה־PH יחסית גבוה)
  • התייעצות עם רופא עור מבעוד מועד, כאשר מדובר באנשים אשר סובלים ממחלות עור כרוניות (פסוריאזיס לדוגמה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully