וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עדיף, עם או בלי? לאולג, שעבר ברית בגיל 60, יש תשובה נחרצת

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 9:25

רובנו לא צריכים להתלבט אם לעבור ברית מילה או לא, אבל לא מעט עולים, שלא נימולו, מתלבטים בהחלטה, בעיקר כשמופיעים סיבוכים הקשורים בעורלה. בגיל 60, החליט אולג לעבור את ההליך בהרדמה מקומית ב"הלל יפה". אז מה עדיף - אם או בלי? לזה יש לו תשובה ברורה

כלים לברית מילה. ShutterStock
לעולם לא מאוחר מדי. ברית מילה/ShutterStock

מה גורם לגבר בן 60 להחליט לעבור ברית מילה? אחרי שנים של בעיות עור בעורלה, החליט אולג (שם בדוי) לעבור ברית מילה. "בארבע השנים האחרונות סבלתי מהצטלקות של העורלה וקושי להפשיל אותה בזמן הטלת שתן וקיום יחסי מין. ככל שהזמן חלף הבעיה הלכה והחמירה עד לכדי קושי ניכר בהטלת שתן ודלקות חוזרות של העורלה שגרמו לי לכאבים ונפיחות של הפין. במשך השנים טיפלתי במשחות שעזרו באופן זמני אבל המצב תמיד חזר לקדמותו".

אולג הופנה לבית החולים הלל יפה, שם קיים שירות של ברית מילה בהרדמה מקומית עבור גברים שמעוניינים לעבור את תהליך המילה, בין אם מסיבה בריאותית, דתית או חברתית.

"בעבר הברית הייתה נעשית בהרדמה מלאה, אבל ניתן לבצע את זה בהרדמה מקומית", אומר לוואלה בריאות ד"ר רונן רוב, מנהל המחלקה האורולוגית בהלל יפה. "זה מאפשר למטופל לעבור את התהליך ללא כאב ולהשתחרר הביתה עוד באותו היום. יש לכך מספר יתרונות ברורים; בראש ובראשונה, בהרדמה מקומית קיימים פחות סיכונים, סיבוכים ותופעות לוואי וכעבור יומיים שלושה ניתן לחזור לפעילות רגילה. אין צורך בצום, בדיקות דם, הכנה מראש או שימוש בחומרי הרדמה הניתנים בצורה סיסטמית. נתון זה רלוונטי בפרט בקרב גברים עם מחלות רקע, שהרדמה כללית עלולה להיות מסוכנת עבורם.

ברית מילה: יתרונות בריאותיים בלתי נגמרים

"ההליך עצמו אורך כשעה. בתחילה ניתנת זריקת אלחוש מקומית אשר מונעת לחלוטין את הכאב. במהלך הניתוח מוסרת העורלה בעזרת מחט חשמלית. לאחריה שולי העור מקורבים על ידי תפרים עדינים שנמסים ללא כל התערבות כעבור 10-14 ימים. המטופל נשאר להשגחה למשך מספר שעות ולאחר מכן משתחרר לביתו. כעבור שבוע מגיע אלינו לביקורת במרפאה.

"המילה מפחיתה במידה ניכרת את הסיכוי לזיהומים בדרכי השתן, מכיוון שהחיידקים מתרבים בעיקר באזור העורלה. קל יותר לשמור על היגיינת הפין ללא העורלה אשר מכסה את קצה הפין. אבחנה וטיפול מאוחרים עלולים לגרום לסיבוכים ארוכי טווח בכליות ובמערכת השתן. אצל גברים שלא נימולו, עלולות להופיע דלקות של העטרה והעורלה", מסביר ד"ר רוב.

הליך המילה הינו אחד מהפעולות הכירורגיות השכיחות בעולם. אם בעבר נהגו רק היהודים והמוסלמים לערוך ברית מילה על פי דתם, הרי שכיום ברית המילה הפכה לפעולה שגרתית בעולם המערבי, שמכיר ביתרונותיה הבריאותיים.

"ברית המילה הוכחה כגורם משמעותי בהפחתת הסיכון להידבקות במחלות מין, כמו איידס ועגבת. כמו כו, ברית המילה מונעת בכמעט 100% התפתחות של סרטן פין", מוסיף ד"ר רוב. "הסיבה לכך היא הימצאותם של חומרים רעילים בין העורלה לעטרה שעשויים לגרום לתהליך דלקתי כרוני שעלול להוביל להופעת גידול ממאיר בפין. לצד זאת, המילה תורמת לירידה בשיעור גידולי צוואר הרחם אצל נשים שבני זוגם נימולו, בהשוואה לנשים שבני זוגם אינם נימולים.

"הרבה גברים חוששים לעבור את ניתוח ברית המילה בהרדמה מקומית, אבל בדיעבד מציינים שהפעולה עברה בהצלחה עם מינימום כאב. במחקר שביצענו במחלקה, אותו הצגנו בכינוס האורולוגי הישראלי השנתי, נמצא שמרבית המטופלים דיווחו על כאב מועט לאחר הפעולה, רובם אפילו לא נזקקו למשככי כאבים והיו שבעי רצון מתוצאותיה האסטטיות".

ברית מילה. רויטרס
בבית החולים זה נראה אחרת. ברית מילה/רויטרס

אבל מה עדיף במיטה - עם או בלי?

ד"ר רוב מספר שבשנים האחרונות חלה עלייה בפנייתם של גברים לעבור מרצונם ברית מילה, בין אם מדובר בעולים חדשים המעוניינים לעשות זאת מבחינה דתית או חברתית, ובין אם מסיבה בריאותית. "לא מעט גברים שאינם נימולים סובלים מדלקות חוזרות של העורלה (בלאניטיס), הצטלקות של העורלה (פימוזיס) שלעתים אינה מאפשרת את הפשלתה בעת קיום יחסי מין או הטלת שתן או כאלה הסובלים מ-BXO שהיא דלקת כרונית של עור הפין אשר גורמת לגרד, פצעים והצטלקויות וכשמסירים את העורלה, לרוב הבעיה נפתרת".

אולג, לא היו לך חששות לפני ההליך?
"האמת שמאוד חששתי מאוד לעבור את ההליך. האם זה בכלל יצליח, האם הפרוצדורה תכאב ומה ההשלכות מבחינת קיום יחסי מין ואיך זה ישפיע על ההנאה שלי ושל בת הזוג שלי".

מה מרגישים יום אחרי הניתוח?
"בימים שלאחר הניתוח כאב קצת, אבל כמעט ולא נזקקתי למשככי כאבים".

מתי חזרת לתפקוד מלא לאחר הניתוח?
"לעבודה חזרתי אחרי שלושה ימים. שבוע לאחר הפרוצדורה הגעתי לביקורת במרפאה כדי לוודא שהכול תקין. יחסי מין קיימתי רק לאחר שישה שבועות, כפי שהרופא הנחה אותי".

ובקשר לזה, שאלה בלתי נמנעת - מה עדיף, עם או בלי?
"היום אני יכול להגיד בלב שלם שבלי, אין ספק. אני מאוד מרוצה מהבחירה שלי לעבור את הניתוח בהרדמה מקומית. השתחררתי הביתה עוד באותו היום, כשאני מרגיש טוב, ללא כאבים. חשוב לי להגיד לכל מי שסובל מדלקות, כאבים או קושי בהטלת שתן, חשוב שתדעו שיש פתרונות מצוינים ואפקטיביים. אין צורך לסבול. עברו מספר חודשים מאז שעברתי את ההליך ומאז אני לא סובל מדלקות בדרכי השתן או מכאבים בקיום יחסי מין. אין ספק שזה שיפר לי את איכות החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully