וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמה שלכן: התוכנית שלוקחת תלמידות צעירות למקומות הכי גבוהים

בשיתוף מרכז מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 9:57

תוכנית "מצוינות למדע" מסייעת להגדיל את הייצוג של תלמידות מצטיינות בתחומי המדעים המדויקים באקדמיה ובתעשייה

בווידאו: הכירו את תוכנית מצוינות למדע/יח"צ

בימים אלה ההרשמה לתוכנית לתלמידות מחוננות ומצטיינות של משרד החינוך, האגף למחוננים ומצטיינים ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס בעיצומה.

ההרשמה לתוכניות תסתיים ב 21/1/24.

חפשו ברשת: מרכז מדעני העתיד

להצטרפות לתוכניות השונות ולפרטים נוספים על מדעני העתיד לחצו כאן>>

למה כדאי לבחור בתוכנית מצוינות למדע?/יח"צ

תוכנית מצוינות למדע מיועדת לתלמידות בכיתה ז', שיפגינו בתהליך המיון יכולות אינטלקטואליות גבוהות, יכולת למידה עצמית גבוהה, חשיבה יצירתית, מוטיבציה ונכונות להשקעה והתמדה. התוכנית מאפשרת לאלו שלוקחים בה חלק להרחיב את הידע במדעים מדויקים, כמו מתמטיקה, פיזיקה ומדעי המחשב, בדגש על למידה חווייתית והתנסותית. התוכנית מקנה למשתתפות מיומנויות וכישורים קוגניטיביים, אישיים ובינאישיים. היא פועלת בשלושה מוסדות אקדמיים - אוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת תל-אביב והאוניברסיטה העברית בירושלים.

למה דווקא מצוינות למדע?/יח"צ

ד"ר אורני מרבאום סלנט, מנהלת תוכנית אודיסיאה ותוכניות הזנק מדעי במרכז מדעני העתיד אומרת: "ייצוג נמוך של נשים במדעים מדויקים באקדמיה ובתעשיה היא בעיה בינלאומית שקיימת גם בישראל. למעשה, ישנן מעט נשים שהן חברות סגל או דיקניות בתחומי המדעים המדויקים. בחרנו לפתוח את התוכנית הזו כי אנחנו יודעים שלא מדובר ביכולת, אלא בעניין תרבותי ובחסמים נוספים ואנו מניחים כי חשיפה לשל בנות בגילים צעירים לתחומים האלו תחזק את תחושת המסוגלות והמוטיבציה שלהן".

"בחרתי בתוכנית כי המחנכת שלי ראתה ששיעורי מתמטיקה ומדעים קלים עבורי יחסית. בנוסף אח שלי הגדול לומד בתוכנית אודיסיאה", ציינה אווה גוטמן, תלמידה בתוכנית. "חשבתי שהיא תתאים לי. אני אוהבת אתגרים", הוסיפה רוני בורנשטיין, תלמידה נוספת בתוכנית. "חיפשתי אתגר נוסף, ואז שמעתי על התוכנית הזו והבנתי שזה בדיוק מה שאני מחפשת", אמרה קרני גמליאל, שגם היא לומדת בתוכנית.

ומה לגבי חיי חברה?/יח"צ

מבנה הלימודים בתוכנית

תוכנית "מצוינות למדע" מתקיימת על פני שנה, וכוללת סמסטר ראשון בתוכנית מאמצע כיתה ז' וסמינר קיץ וסמסטר שני בתוכנית מתחילת כיתה ח'.

איך זה מרגיש ללמוד רק עם בנות?/יח"צ

בנוסף לתוכנית מצוינות למדע לתלמידות בכיתה ז', בימים אלה ההרשמה בעיצומה גם לתוכניות לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתות ח'-ט' הפועלות במוסדות אקדמיים ברחבי הארץ. התוכניות: אלפא (תוכנית למחקר בתחומים מדעיים), אודיסיאה (תוכנית ללימודים אקדמיים במדעים) ואידיאה (תוכנית למחקר בתחומים הומניסטיים).

התוכניות נועדו להעניק הזדמנות לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים למצות את הפוטנציאל האישי הייחודי שלהם ולהיחשף לעולם המרתק של האקדמיה כבר בגילאי התיכון.

ההרשמה לתוכניות תסתיים ב 21/1/24.

להצטרפות לתוכניות השונות ולפרטים נוספים על מדעני העתיד לחצו כאן>>

בשיתוף מרכז מדעני העתיד
  • עוד באותו נושא:
  • מחוננים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully